| Vanda met 3 bloemstengels
|
sjaaks
:
01-10-2011 | Hoi Allemaal,
ik ben een tijd niet echt actief geweest hier, door omstandigheden had ik erg weinig tijd. Daarbij komt dat een van mijn honden flink ziek bleek. Zijn immuunsysteem lag op zijn gat en hij bleek ook flink allergisch te zijn voor pollen, meelmijten, huistofmijten en verschillende schimmels. Met pijn in mijn hart heb ik om die reden ook een groot gedeelte van de orchideeën van de hand gedaan. Voor dit hondjes was een jungle in huis niet goed meer ;-)
Een paar orchideeën, mijn meest favoriete heb ik echter aangehouden, waaronder de Vanda's. Een van de Vanda's bloeit 2 keer per jaar met 2 bloemstengels. Afgelopen (zon arme) zomer hebben ze buiten gehangen. Ik grapte nog dat de omstandigheden binnen afgelopen winter warmer waren dan buiten deze zomer.
Desondanks hebben ze prachtig gebloeid en inmiddels bezig aan hun tweede bloei. Mijn grootbloemige paarse NOID overdrijft nu toch wel heel erg. Na al diverse keren met 2 bloemstengels gebloeid te hebben zijn er nu drie al flink in ontwikkeling. Bij mijn weten toch best uniek voor de huiskamer.
Deze plant heeft blijkbaar goede genen ;-) want de andere Vanda's gedragen zich 'normaal'.
Ik zal als ze begint te bloeien weer eens wat foto's plaatsen.
Verder vond ik hoogtijd worden om weer even wat van me te laten horen hier... het was van mijn kant veel te lang stil :-)
Groetjes Nicole
|
U kunt niet meer reageren op dit bericht
|
|
|