Zoeken

Type Titel Inhoud
Forumonderwerp is deze phaleanopsis nog te redden?

Gepubliceerd: 16 mei 2016

62 keer bekeken
Beste orchidee liefhebbers,
Lees verder...
Forumonderwerp phalaenopsis wel of geen rust?

Gepubliceerd: 31 mei 2015

22 keer bekeken
Ik lees wat tegenstrijdige berichten op internet. Mijn phalaenopsis is bijna uitgebloeid (zitten nog een paar bloemetjes aan). Moet hij nu wel of niet even rust hebben? En zo ja, verplaatsen naar een slaapkamer op het noorden?
Lees verder...
Forumonderwerp orchidee uitgebloeid

Gepubliceerd: 07 jul 2014

67 keer bekeken
Hallo allemaal,
Lees verder...
Forumonderwerp blauwe orchidee terug in bloei krijgen.

Gepubliceerd: 12 aug 2013

438 keer bekeken
Hallo allemaal,
Lees verder...
Forumonderwerp de reden om nooit een bloemstengel af te knippen

Gepubliceerd: 20 nov 2012

20 keer bekeken
Ik weet niet of het goed te zien is op een verkleinde foto hier op de site, maar deze uitgebloeide bloemstengel loopt nu weer opnieuw uit uit het vijfde oog.
Lees verder...
Forumonderwerp verpotten of niet

Gepubliceerd: 20 okt 2012

7 keer bekeken
Hallo
Lees verder...
Forumonderwerp wel of niet afknippen boven 3e oog???

Gepubliceerd: 17 apr 2012

899 keer bekeken
Al enige tijd volg ik alle berichten hier op het orchideeen forum en ben zodoende al veel wijzer geworden.Heb inmiddels al flink wat mooie Phalaenopsis orchideen staan waar er ook al een paar van uitgebloeid zijn.Nu mijn vraag.....
Lees verder...
Forumonderwerp voorjaar in aantocht

Gepubliceerd: 14 feb 2012

43 keer bekeken
Hier dan maar een topic aangemaakt om het voorjaar voor te bereiden.Als er een droge periode komt ga ik eens preventief met de rosacur anti schimmel behandeling starten.Tevens de nodige snoeibeurt eerst moet de nachtvorst weg.
Lees verder...
Forumonderwerp phalaenopsis vermeerderen uit een slapend oog

Gepubliceerd: 27 jul 2011

1,842 keer bekeken
Ik ben momenteel ook bezig met Phalaenopsis vermeerderen uit een slapend oog te kweken.Het gaat goed met ze.ze staan nu ong. 10 weken.ik zal elke week een foto plaatsen hoe het vordert.
Lees verder...
Forumonderwerp dendrobium

Gepubliceerd: 13 mei 2011

2 keer bekeken
Ik heb al sinds 1,5 jaar een dendrobium en ondanks dat alle andere orchideeën (Phal) hier enorm groeien krijg ik hier maar héél weinig verandering in. :-(
Lees verder...
Forumonderwerp keiki blijft verrassen! +plots moeten afknippen...

Gepubliceerd: 02 apr 2011

424 keer bekeken
Enkele weken geleden was mijn verbazing groot toen ik zag dat het eindpunt van mijn keiki-bloemstengel zich had gevormd tot een derde bloemknop. Na enkele geduldige weken wachten (waarin de eerste bloem zich heeft laten
Lees verder...
Forumonderwerp hoe ver gaan?

Gepubliceerd: 22 sep 2010

15 keer bekeken
Er is een uit gebloeide bloemstengel. Ik knip deze af na de onderste uitgebloeide bloem. Deze stengel krijgt een zijtak, gaat bloeien en het bovenstaande herhaalt zich. Dan krijgt deze zijtak weer een zijtak enz. enz.
Lees verder...
Forumonderwerp orchidee verliest bloemen

Gepubliceerd: 03 mei 2010

1,408 keer bekeken
Hoi allemaal, Ik heb laatst een mooie orchidee gekregen. Ik heb wat berichten gelezen op jullie forum en ik denk dat het een Phalaenopsis is, klopt dat?
Lees verder...
Forumonderwerp phalaenopsis

Gepubliceerd: 08 nov 2009

5 keer bekeken
Ik heb begin aug 2009 een Phalaenopsis gekocht met 19 bloemen. Zo'n 4 weken geleden begonnen plotseling alle bloemen van de plant te vallen. Nu heb ik 2 kale stelen.
Lees verder...
Forumonderwerp heeft ie het begeven?

Gepubliceerd: 22 okt 2009

6 keer bekeken
Enige tijd geleden heb ik van een vriendin 2 orchideeën gekregen welke ze heeft gekocht bij een supermarkt.Geen idee wat voor soort orchidee het is maar er zaten witte bloemen aan.
Lees verder...
Forumonderwerp na ca 5 weken uitgebloeid te zijn weer actie

Gepubliceerd: 29 sep 2009

16 keer bekeken
Mijn Phalaenopsis helena stripe heeft het goed naar zijn/haar zin denk ik.Een week of 5 geleden was ze ineens uitgebloeid en binnen een week waren alle bloemen uitgevallen.
Lees verder...
Forumonderwerp afknippen takken

Gepubliceerd: 23 jan 2009

45 keer bekeken
Dag,
Lees verder...
Forumonderwerp mijn phalaenopsis! vraagje over snoeien.

Gepubliceerd: 15 dec 2008

8 keer bekeken
Hallo allemaal,
Lees verder...
Forumonderwerp druif terugsnoeien

Gepubliceerd: 15 okt 2008

310 keer bekeken
In onze tuin staat een sterk verwilderde druif. Graag wil ik deze tot de grond terugsnoeien zodat ik in het voorjaar de scheuten weer netjes kan leiden. Nou heb ik een paar vragen:
Lees verder...
Forumonderwerp nieuwe bladeren cycas revolta

Gepubliceerd: 23 sep 2008

92 keer bekeken
Hallo.
Lees verder...
Forumonderwerp orchidee verpest?

Gepubliceerd: 02 jul 2008

199 keer bekeken
Ik heb een vraagje over mijn orchidee. Het is een Phalaenopsis. Ik heb deze gekocht bij een bloemist en zat in een klein doorzichtig plastic potje.
Lees verder...
Forumonderwerp phalaenopsis

Gepubliceerd: 27 jan 2008

1 keer bekeken
Welke soort phalaenopsis is dit?En hoe moet ik deze verzorgen? Alvast bedankt.
Lees verder...
Forumonderwerp phalaenopsis op rust

Gepubliceerd: 16 jan 2008

13 keer bekeken
Hallo,
Lees verder...
Forumonderwerp nieuwe stek phalaenopsis?

Gepubliceerd: 19 dec 2007

144 keer bekeken
Ik heb een phalaenopsis en deze is zoals je kunt zien in rust. Nu hoorde ik dat ik deze stengel moest afknippen op 3 ogen. Maar aan het uiteinde van deze stengel begon een blad te groeien. Nu heb ik maar afgewacht wat dit ging doen.
Lees verder...
Forumonderwerp info over een koude kas

Gepubliceerd: 06 okt 2007

6 keer bekeken
beste koudekas bezitters ,ik ben in het bezit van een kas,en het wil maar niet niet lukken met de tomaten ,mijn kas is 3x5 meter ,ik koop elk jaar zo,n 10 zo,n 10 planten bij een tuincentrum ik mag dan aannemen dat ze
Lees verder...
Stel een tuinvraag