Zoeken

Type Titel Inhoud
Forumonderwerp (zieke) rhodondendron

Gepubliceerd: 05 sep 2016

365 keer bekeken
Ik heb in mijn tuin 2 Rhodondendrons staan. Ze staan beide in de vaste grond en ik heb ze al jaren. Nu ziet er 1 van deze 2 er slecht uit. Heeft iemand enig idee wat er aan de hand is, en vooral wat ik eraan kan doen? Alvast bedankt.
Lees verder...
Forumonderwerp bloem knoppen worden bruin

Gepubliceerd: 24 jan 2015

23 keer bekeken
De bloemknoppen van mijn vlinderorchidee worden bruin. Wat tegen te doen? Mvg Sibren
Lees verder...
Forumonderwerp kastanje ziekte

Gepubliceerd: 19 mei 2014

162 keer bekeken
Een wilde kastanje van ongeveer 15 jaar oud wil dit jaar niet in het blad komen. de knoppenzijn er wel maar lopen niet uit en voelen zeer plakkerig aan. Verder geen bloedingsziekteplekken. Wel een stam met wat scheuren in de
Lees verder...
Forumonderwerp rozenknoppen misvormd.

Gepubliceerd: 08 aug 2013

434 keer bekeken
We hebben Tchaikovsky rozen, die zijn nu aan hun 2de bloei bezig.Er zijn veel knoppen, maar die gaan niet mooi open.De buitenste blaadjes van de openbarstende knop worden bruin, en de bloem verwelkt ook snel.
Lees verder...
Forumonderwerp hier mag je binnenkijken..

Gepubliceerd: 13 jun 2013

23 keer bekeken
Zo, jullie mogen eens komen piepen in mijn tuin. Doe je mee? Toon jij ook enkele beelden van die van jou? De tuin verandert voortdurend met de seizoenen. Daarom begin ik met de eerste
Lees verder...
Forumonderwerp wie kan me vertellen wat voor struik dit is

Gepubliceerd: 20 mei 2012

68 keer bekeken
ik heb deze struik al een paar jaar in mijn tuin staan maar weet niet wat voor struik dit is dus ook niet hoe ik hem moet snoeijen ik heb het wel gedaan maar of het goed doe weet ik niet
Lees verder...
Forumonderwerp wel of niet afknippen boven 3e oog???

Gepubliceerd: 17 apr 2012

899 keer bekeken
Al enige tijd volg ik alle berichten hier op het orchideeen forum en ben zodoende al veel wijzer geworden.Heb inmiddels al flink wat mooie Phalaenopsis orchideen staan waar er ook al een paar van uitgebloeid zijn.Nu mijn vraag.....
Lees verder...
Forumonderwerp dendrobium phalaenopsis verzorging

Gepubliceerd: 14 dec 2011

35 keer bekeken
Ik heb deze net nieuw en sommmige bladeren worden wat geel (2 stuks tot nu toe) en een enkele bloem wat lichtbruinig.... kan ook zijn dat deze uitgebloeit zijn/waren want hij stond behoorlijk in bloei bij aankoop.
Lees verder...
Forumonderwerp afknippen... en de zijtakken dan?

Gepubliceerd: 27 jul 2011

121 keer bekeken
Hallo allemaal, Ik heb sinds een paar weken het orchideeenvirus te pakken. Na er één cadeau gekregen te hebben volgden er al snel nog 3...
Lees verder...
Forumonderwerp hortensia snoeien

Gepubliceerd: 15 mrt 2010

56 keer bekeken
Hoe kan ik het beste deze hortensia's snoeien? IK dacht dat ze op overjarig hout bloeien?Als ik ze dus nu echt terug snoei heb ik dit jaar geen bloemen, maar hoe zie ik welke takker er wel weggesnoeid mogen worden? Groeten,
Lees verder...
Forumonderwerp hoe heet deze plant?

Gepubliceerd: 28 okt 2009

0 keer bekeken
hoe heet deze plant?
Lees verder...
Forumonderwerp dieffenbachia

Gepubliceerd: 23 jan 2008

400 keer bekeken
Mijn Dieffenbachia krijgt allemaal bruine punten aan zijn bladeren. Waar zou dit aan kunnen liggen? Ik geef hem een keer in de week water, de kluit is lekker vochtig maar niet nat en hij staat op een mooie lichte plaats. De temperatuur misschien?
Lees verder...
Forumonderwerp paar vraagjes over mijn orchideeen

Gepubliceerd: 02 okt 2007

3 keer bekeken
Hoi,
Lees verder...
Forumonderwerp klimroos symphony

Gepubliceerd: 26 mei 2007

5 keer bekeken
Hoi,
Lees verder...
Forumonderwerp foto medinilla pinatubo

Gepubliceerd: 04 apr 2007

82 keer bekeken
Ik heb al eerder een paar foto's hier geplaatst van mijn Medinilla die geen normale bloemen had.Hij krijgt aan 2 van de oude bloemen weer nieuwe bloemknoppen.Ik heb er foto's van gemaakt:
Lees verder...
Forumonderwerp orleander

Gepubliceerd: 12 aug 2005

176 keer bekeken
wat doe ik na de zomer met mijn orleander, wanneer naar binnen? moet in de oude bloemen eruithalen, en wanneer? wanneer snoeien\/en wanner weer naar buiten?
Lees verder...
Forumonderwerp veel regen en aardbeienplant???

Gepubliceerd: 28 jul 2005

881 keer bekeken
Hallo iedereen!
Lees verder...
Forumonderwerp verkleuring

Gepubliceerd: 18 apr 2004

2 keer bekeken
Ik heb een roze camelia in de tuin staan al 5 jaar. Het is nu het tweede jaar dat als de bloem uitkomt hij binnen drie dagen geel gaat worden. De knoppen die er in zitten zijn ook al reeds iets bruin-geel.
Lees verder...
Forumonderwerp canna's?

Gepubliceerd: 19 okt 2003

3 keer bekeken
Ik hoor veel over Canna's op exotensites,Maar hoe zien die eruit? Heeft iemand er foto's van?
Lees verder...
Forumonderwerp winterbehandeling indisch bloemriet.

Gepubliceerd: 20 sep 2002

19 keer bekeken
Hoe moet ik onze Indisch bloemriet winterklaar maken,we zetten ze van de winter in een licht verwarmde serre maar moeten we de stelen waar de bloemen aan zitten helemaal afknippen of moeten we hen zo laten.
Lees verder...