Zoeken

Type Titel Inhoud
Forumonderwerp brede wespenorchis spontaan in mijn tuin.

Gepubliceerd: 11 mrt 2016

164 keer bekeken
Ik woon nu 5 jaar in dit huis. Ik heb een hoek huis. Achter de inrit heb ik een stuk beetje rommel tuin, groeit veel klimop, en licht veel kreupel hout. Daartussen staat een muur, en daar achter licht zeg maar de (echte) tuin.
Lees verder...
Forumonderwerp orchideeen zaaien

Gepubliceerd: 04 feb 2015

150 keer bekeken
Zijn er mensen die het ooit al geprobeerd hebben om orchideeën te zaaien? Ik ben nieuwsgierig in welke mate dit eigenlijk slaagkans heeft.
Lees verder...
Forumonderwerp onbekend plantje

Gepubliceerd: 12 aug 2014

0 keer bekeken
Ik heb dit vaste plantje meegenomen uit Frankrijk, waar hij te vinden was in bermen en kleine plantsoenen. Het plantje heeft knolletjes. Kan iemand mij vertellen wat de naam dit plantje is. Bedankt voor de reactie
Lees verder...
Forumonderwerp coco potgrond briketten

Gepubliceerd: 13 mrt 2014

183 keer bekeken
Hallo,
Lees verder...
Forumonderwerp frangipani

Gepubliceerd: 16 okt 2013

140 keer bekeken
ik heb een aantal zaailingen van adenium die ik graag wil kweken in bonsaivorm.gelijktijdig heb ik ook plumeria's gezaaid en vroeg me af of er daar ook mee te experimenteren valt?
Lees verder...
Forumonderwerp bloementhema huwelijk

Gepubliceerd: 23 dec 2012

2 keer bekeken
Goeiemorgen allen, Voor ons huwelijk op 18 mei 2013 hadden wij graag het thema bloemen als tafelindeling gehad.
Lees verder...
Forumonderwerp mijn orchideen

Gepubliceerd: 25 jul 2012

18 keer bekeken
hallo iedereen,ik wil graag men orchideen is laten zien! :)hoe noemt deze orchidee eigenlijk?
Lees verder...
Forumonderwerp dactylorhiza verplanten?

Gepubliceerd: 18 jun 2012

23 keer bekeken
we wonen in een doodlopende straat. Het laatste huis staat nu al een jaar leeg. Vorige week zijn de nieuwe eigenaars begonnen met de renovatie's. Nieuwsgierig als we zijn even gaan kijken en een praatje gaan doen.
Lees verder...
Forumonderwerp thailand

Gepubliceerd: 31 okt 2011

1 keer bekeken
een vriend gaat naar thailand en brengt orchideeën mee, welke soorten kan ik verwachten? is zaaien moeilijk, hij brengt ook zaad mee. groetjes
Lees verder...
Forumonderwerp mobiele zaaibox

Gepubliceerd: 28 okt 2011

6 keer bekeken
Onlangs heb ik nadat ik het idee ergens had gezien een mobiele zaaibox gemaakt.(Met dank aan Guus Smit van de Vereniging orchideeen vermeerdering) Deze ga ik aankomende week gebruiken om steriel en stofvrij europese orchideeen te zaaien.
Lees verder...
Forumonderwerp orchidee zaad

Gepubliceerd: 03 sep 2011

6 keer bekeken
Hey, Ik zou graag wat meer informatie hebben over hoe je een nieuwe orchidee kan bekomen met zaad, hoe ga je hiervoor juist tewerk?En hoe neem je een zaadje van je orchidee af?
Lees verder...
Forumonderwerp phalaenopsis vermeerderen uit een slapend oog

Gepubliceerd: 27 jul 2011

1,845 keer bekeken
Ik ben momenteel ook bezig met Phalaenopsis vermeerderen uit een slapend oog te kweken.Het gaat goed met ze.ze staan nu ong. 10 weken.ik zal elke week een foto plaatsen hoe het vordert.
Lees verder...
Forumonderwerp welk onkruid is dit?

Gepubliceerd: 21 jun 2011

429 keer bekeken
Beste forum, ik kwam dit onkruid tegen in mijn gazon en in naden tussen mijn terrastegels. Kan iemand mij vertellen wat de naam is van dit onkruid en hoe ik dat kan verdelgen? Alvast bedankt voor de reacties.
Lees verder...
Forumonderwerp hoe kun je een orcidee vermeerderen??

Gepubliceerd: 26 apr 2011

8 keer bekeken
ik heb een vraag, mijn zus die wil orcideeën vermeerderen maar weet niet hoe dat moet, heeft iemand enig idee? Alvast bedankt!
Lees verder...
Forumonderwerp bemeste tuinaarde

Gepubliceerd: 16 apr 2011

7 keer bekeken
Hallo,
Lees verder...
Forumonderwerp zaaitips bletilla striata gevraagd

Gepubliceerd: 12 feb 2011

130 keer bekeken
Ik heb via internet zaad gekocht van de Bletilla striata.
Lees verder...
Forumonderwerp kan ik mijn orchidee bevruchten?

Gepubliceerd: 12 nov 2010

169 keer bekeken
ik had een vraag kan ik mijn orchidee bevruchten?ik had op een site gevonden dat het wel kan.maar is het wel betrouwbaar?heeft iemand het al een orchidee bevrucht?kan je mij dan tips en hulp geven? a.u.b
Lees verder...
Forumonderwerp weet iemand hoe ik de bee orchids moet zaaien etc

Gepubliceerd: 06 mei 2010

24 keer bekeken
Hoi Allemaal,
Lees verder...
Forumonderwerp bestuiven van orchidee

Gepubliceerd: 10 mei 2009

79 keer bekeken
Hoi Allemaal, Ik heb de rose (gespikkelde) met de nieuwe aanwinst (cambria) bestoven.Nu is het afwachten wat voor resultaat het geeftben benieuwd. GroetjesAquawoman
Lees verder...
Forumonderwerp orchidee zaad

Gepubliceerd: 03 mei 2009

50 keer bekeken
hoe kan ik het beste orchideeën bestuiven?wat is de beste manier om het zaad te onstmette (zonder het om te lggen)?hoe lang duurt het ongeveer ( in maanden graag)?kan ik het grond gebruiken van verpotte orchideeën?
Lees verder...
Forumonderwerp zaden

Gepubliceerd: 11 apr 2008

45 keer bekeken
Hoi, Ik heb een orchidee, er zitten 2 van die gele bolletjes in de bloem. Als ik die eraf haal, zou ik daaruit een nieuwe kunnen kweken? Groetjes Joris
Lees verder...
Forumonderwerp cocospotgrond

Gepubliceerd: 01 apr 2008

7 keer bekeken
Hallo Allemaal, Ik zou graag willen weten of er al mensen zijn die ervaring hebben met cocos als potgrond (misschien beter bekend als portie potgrond/cocopeat) voor het oppotten van kamerplanten of bolkonplanten?
Lees verder...
Forumonderwerp baby orchidee in buis - costa rica

Gepubliceerd: 19 feb 2008

76 keer bekeken
Dag allemaal, Gisteren ben ik met een oud-collega gaan eten. Ze is terug van 5 weken Costa Rica en had voor mij een cadeautje bij: een baby orchidee.
Lees verder...
Forumonderwerp zaaddoos rijp? +nieuwe aanwinsten :) hallo???

Gepubliceerd: 23 jan 2008

31 keer bekeken
Heb hier een fotootje van één van mijn zaaddozen.Nu is mijn vraag hier aan één van de kenners. Wanneer is deze groot genoeg om te zaaien?Ik zou graag eens willen proberen met één groene en de res met gele zaaddoos.
Lees verder...
Forumonderwerp orchideeen zaaien

Gepubliceerd: 14 nov 2007

126 keer bekeken
Graag zou ik willen weten of het mogelijk is om de zaadjes van orchideeën te zaaien op kurk of op orchidee-potgrond in een mini serretje , ik veronderstel toch dat in de natuur geen agar te vinden is Gr.andre
Lees verder...
Stel een tuinvraag