Zoeken

Type Titel Inhoud
Tuininformatie onkruid namen en foto's

Gepubliceerd: 14 mei 2017

10,264 keer bekeken
Heeft u last van onkruid in uw tuin of gazon en wilt u weten om werk onkruid het gaat, dan is de kans groot dan de naam van het onkruid dat u zoekt in het onderstaande overzicht staat vermeld.
Lees verder...
Forumonderwerp sterke bladeren maar geen nieuwe stengels?

Gepubliceerd: 28 mrt 2015

42 keer bekeken
Beste
Lees verder...
Forumonderwerp winterhard en groenblijvend meerdere soorten

Gepubliceerd: 08 aug 2014

57 keer bekeken
Goeiedag ,
Lees verder...
Forumonderwerp vlinderstruik krijgt geen kans om uit te lopen

Gepubliceerd: 04 mei 2014

664 keer bekeken
Ik heb twee vlinderstruiken in de tuin en één wil maar niet echt uitlopen (de ander gaat prima).
Lees verder...
Forumonderwerp madonna lelie, lilium candidum

Gepubliceerd: 30 jun 2013

18 keer bekeken
Hallo forum leden, Zoals beloofd in topic
Lees verder...
Forumonderwerp verpotten van palaenopsis

Gepubliceerd: 28 nov 2012

130 keer bekeken
Ik heb enkele vragen i.v.m. het verpotten van een Palaenopsis.Na het vele opzoeken zijn er toch enkele dingen waar ik tegenstrijdigheden over lees: 1) Welke pot:
Lees verder...
Forumonderwerp stand van zaken na de winter...

Gepubliceerd: 05 mei 2012

54 keer bekeken
Even een bijdrage vanuit mijn tuin. De afgelopen winter leek zo zacht te verlopen, maar veranderde in een extreme winterperiode die de laatste jaren niet voorkwam. Sommige planten had ik goed voorbereid, andere niet of minder.
Lees verder...
Forumonderwerp wortelschade of niet.....

Gepubliceerd: 19 feb 2012

14 keer bekeken
Om nog wat praktijkmateriaal in de strijd te gooien. Ik heb een gezonde Trachycarpus fortunei opgeofferd om geinteresseerden te laten zien wat er met de wortels gebeurt als je die niet vorstvrij houdt.
Lees verder...
Forumonderwerp voorjaar in aantocht

Gepubliceerd: 14 feb 2012

43 keer bekeken
Hier dan maar een topic aangemaakt om het voorjaar voor te bereiden.Als er een droge periode komt ga ik eens preventief met de rosacur anti schimmel behandeling starten.Tevens de nodige snoeibeurt eerst moet de nachtvorst weg.
Lees verder...
Forumonderwerp het word kouder...

Gepubliceerd: 27 jan 2012

53 keer bekeken
Nu het kouder word en ik geen lichtslang meer kan kopen heb ik voor een 3 tal exoten 3 verlichtingarmaturen gekocht met daarin een 60 watt gloeilamp die enorm veel warmte afgeeft.
Lees verder...
Forumonderwerp bladen komen op stam

Gepubliceerd: 08 jun 2011

5 keer bekeken
Hallo,Ik heb een orchidee van de Phalaenopsis familie. Ik heb hem een jaar en hij heeft 2 maal bloemen gegeven. Nu zijn ze uitgebloeid en heb ik de plant
Lees verder...
Forumonderwerp trachycarpus fortunei kans om te overleven of niet

Gepubliceerd: 11 mei 2011

161 keer bekeken
hallo
Lees verder...
Forumonderwerp ook een vanda

Gepubliceerd: 15 nov 2010

157 keer bekeken
Hallo
Lees verder...
Forumonderwerp graag hulp bij het vaststellen van deze planten

Gepubliceerd: 13 nov 2010

0 keer bekeken
Foto 1.-------Als de plant bloeit zijn er roze bloemetjes in, enkele zijn er nog te zien.Hoe heet deze plant?
Lees verder...
Forumonderwerp minimumtemperatuur en bescherming.

Gepubliceerd: 29 sep 2010

246 keer bekeken
Ik heropen nog even dit oude topic. Het valt niet mee om een samenvatting te maken van bijna 300 berichten! Maar beloofd is beloofd en ik probeer toch voor komende winter iets zinnigs te melden.
Lees verder...
Forumonderwerp p. roebelenii syagrus romanzoffiana

Gepubliceerd: 08 sep 2010

59 keer bekeken
Beste exoten liefhebbers,
Lees verder...
Forumonderwerp musa basjoo

Gepubliceerd: 20 aug 2010

45 keer bekeken
Ik heb 2 musa basjoo overgenomen van een particulier via een marktplaats advertentie, geen geld 2 voor 15 euro met beide een stam van zeker 80 cm. met blad reiken ze naar de ruim 1.20 m.
Lees verder...
Forumonderwerp vanda doet het niet goed

Gepubliceerd: 29 jun 2010

41 keer bekeken
een maand geleden postte ik hier een bericht over men vanda.degene die ik had gekocht op de beurs van de gentse floralien.
Lees verder...
Forumonderwerp hoeveel orchideen in bloei

Gepubliceerd: 26 jun 2010

19 keer bekeken
Hoi iedereen,
Lees verder...
Forumonderwerp trachycarpus fortunei met kale stam

Gepubliceerd: 15 mei 2010

590 keer bekeken
Enige tijd geleden stond hier een artikel van iemand die zijn Trachycarpus van de stamomkleding had ontdaan en slechts bovenaan een stuk intact gelaten.Wat mij het meest bezig houd is de vraag, hoe is het nu met deze twee palmen .
Lees verder...
Forumonderwerp trachycarpus wagnerianus nu uitplanten?

Gepubliceerd: 13 mrt 2010

2 keer bekeken
Vorig jaar had ik begin februari een Trachy F. al overgepot, (85 cm stam) maar nu heb ik vandaag 3 stuks kleine Trachycarpus W. gekocht (slechts 15/20 cm stam) a E 50,= per stuk, ja ja...
Lees verder...
Forumonderwerp welk soort sneeuwklokje

Gepubliceerd: 02 feb 2010

128 keer bekeken
Deze schone klok staat al een aantal weken in de tuin te pronken :) (dit is een van de weinigen die ik als bolletje gekocht heb die het goed 'doen')
Lees verder...
Forumonderwerp phalaenopsis

Gepubliceerd: 08 nov 2009

5 keer bekeken
Ik heb begin aug 2009 een Phalaenopsis gekocht met 19 bloemen. Zo'n 4 weken geleden begonnen plotseling alle bloemen van de plant te vallen. Nu heb ik 2 kale stelen.
Lees verder...
Forumonderwerp graag advies ivm stengelsterfte bij framboos

Gepubliceerd: 17 aug 2009

86 keer bekeken
Ik heb 2 frambozenstruiken (een rode en een witte) in de tuin die het tot nu toe goed deden. De takken van vorig jaar hebben veel vruchten gegeven en heb ik weggeknipt. De nieuwe scheuten staan nu ook in bloei en beginnen vruchten te geven.
Lees verder...
Forumonderwerp monnikskap

Gepubliceerd: 16 mei 2009

60 keer bekeken
Hallo,
Lees verder...