Zoeken

Type Titel Inhoud
Forumonderwerp jan orchid

Gepubliceerd: 23 mei 2022

13 keer bekeken
Goedendag, Ik heb iets vreemds in het wortelgestel van mijn orchidee – allemaal witte stipjes op de grote wortels (zie foto). Hij bloeit prachtig en lijkt er (nog) geen last van te hebben.
Lees verder...
Forumonderwerp welke orchidee soort is dit ?

Gepubliceerd: 18 sep 2021

94 keer bekeken
Hele mooie orchidee al 2 jaar geleden gekregen en kreeg toen uitschieters die boven op de plant groeide met wortel en al overgepot. Inmiddels nieuw plant geworden met 2 aparte stukjes met stengels
Lees verder...
Forumonderwerp verrotte wortelpuntjes onder oud verwijderd blad v orchidee?

Gepubliceerd: 02 mrt 2019

304 keer bekeken
Hallo allemaal, Ik heb hier zoveel goede tips langs zien komen en ben vanochtend beter naar twee orchideeën gaan kijken. 
Lees verder...
Forumonderwerp bolletjes tussen de wortel van de orchidee

Gepubliceerd: 10 apr 2018

419 keer bekeken
Hallo,
Lees verder...
Forumonderwerp phalaenopsis redden

Gepubliceerd: 16 mei 2017

100 keer bekeken
Hallo allemaal,
Lees verder...
Forumonderwerp reanimatie phalaenopsis

Gepubliceerd: 14 mei 2017

145 keer bekeken
Ik ben een absolute beginneling op gebied van Orchideeën. Maar ik heb me erin vastgebeten. De Phalaenopsis van mijn schoonmoeder heeft de hele winter in een onverwarmde veranda gestaan. Helemaal weggekwijnd natuurlijk.
Lees verder...
Forumonderwerp vlinderorchi, overlevingskans?

Gepubliceerd: 01 aug 2016

47 keer bekeken
Beste
Lees verder...
Forumonderwerp welke plant is dit?

Gepubliceerd: 02 nov 2015

10 keer bekeken
In dezelfde lading zat ook dit. De bladeren doen denken aan een orchidee. Alleen... een orchidee heeft andere wortels. En aan de plant werden in het verleden bladeren weggesneden zoals je bij een Amarylis doet.
Lees verder...
Forumonderwerp orchidee heeft een heleboel keiki's.

Gepubliceerd: 15 aug 2015

110 keer bekeken
Mijn orchidee heeft een heleboel keiki's. Hoe haal ik deze van de moeder plant af zonder dat ik de wortels beschadig. Ik wil ze graag verpotten.
Lees verder...
Forumonderwerp witte stippjes bij grond wortels phalaenopsis

Gepubliceerd: 30 jul 2015

11 keer bekeken
Ik heb een vraagje over mijn orchidee, hopelijk kan iemand mij helpen. Ik heb een phalaenopsis die in de grond witte stippjes heeft... ik vermoed dat het een soort schimmel is.
Lees verder...
Forumonderwerp vraag over zaaien van planten/bomen

Gepubliceerd: 26 jul 2015

32 keer bekeken
Misschien een domme vraag. Ik zaai regelmatig plantjes en/of bomen. De laatste keer heb ik o.a de boeren orchidee gezaaid. Deze komen mooi uit, ( staan er goed uit ) máár zo gauw ik deze ga om potten/verspenen gaat het mis.
Lees verder...
Forumonderwerp orchidee wortels???

Gepubliceerd: 28 mei 2015

19 keer bekeken
Hallo iedereen, Ik heb een paar orchideeën die heel uitgedroogde gele wortels heeft hoe komt dit?? Toch doen ze het goed maken een nieuw blad en nieuwe knoppen nu heb ik de slechte eraf geknipt en terug opgepot..
Lees verder...
Forumonderwerp hulp nodig, redt moeders orchidee aub

Gepubliceerd: 03 mei 2015

21 keer bekeken
Beste
Lees verder...
Forumonderwerp orchidee heeft slappe bladeren

Gepubliceerd: 11 mrt 2015

167 keer bekeken
Hallo allemaal, zit met een vraagje mijn orchidee maakt een keiki aan waar al 1 wortel aanzit nu hangen mijn bladeren van de moederplant slap maar zien nog wel groen.
Lees verder...
Forumonderwerp phalaenopsis

Gepubliceerd: 21 feb 2015

3 keer bekeken
Met kerst gekregen stond mooi in bloei.Woonkamer 20gr en niet voor het raam Regelmatig de wortels laten volzuigen.Vorige week laat bloemen en knoppen vallen, dag later alle blaadjes.
Lees verder...
Forumonderwerp bloem knoppen worden bruin

Gepubliceerd: 24 jan 2015

23 keer bekeken
De bloemknoppen van mijn vlinderorchidee worden bruin. Wat tegen te doen? Mvg Sibren
Lees verder...
Forumonderwerp pokon ervaring

Gepubliceerd: 05 jan 2015

93 keer bekeken
beste forum leden! ik heb wat vragen over de orchidee producten van pokon.
Lees verder...
Forumonderwerp phalaenopsis orchidee met slap blad

Gepubliceerd: 06 dec 2014

77 keer bekeken
Goede avond!
Lees verder...
Forumonderwerp krijg geen grip op de verzorging van orchidee

Gepubliceerd: 18 okt 2014

14 keer bekeken
Hallo,
Lees verder...
Forumonderwerp wespenorchidee

Gepubliceerd: 15 sep 2014

22 keer bekeken
--
Lees verder...
Forumonderwerp tuinorchidee

Gepubliceerd: 26 mei 2014

20 keer bekeken
heb sinds kort een prachtige tuinorchidee, winterhard, zichzelf vermeerderend en kan tot - 20 graden, ben heel benieuwd, staat nu nog in een pot, maar mag in het najaar in de koude grond voor vermeerdering.
Lees verder...
Forumonderwerp phalaenopsis die al jaren lang geen bloemen geeft

Gepubliceerd: 24 apr 2014

25 keer bekeken
Ik heb heel veel orchideeen en verschillende soorten, ze bloeien allemaal en regelmaatig ook. Maar ik heb een Phalaenopsis die ik al misschien 5 jaar heb een nooit meer heeft gebloeid sinds in het begin. Die geeft alleen
Lees verder...
Forumonderwerp wortels cambria (violetta von holm)

Gepubliceerd: 30 dec 2013

14 keer bekeken
Ik denk dat er een probleem is met de wortels van deze plant.Die van nieuwe scheuten - en dat is wat ie sinds anderhalf jaar constant aanmaakt - kunnen precies niet doorgroeien.
Lees verder...
Forumonderwerp zijtak heeft zijtak en wortels

Gepubliceerd: 21 dec 2013

26 keer bekeken
Hallo,
Lees verder...
Forumonderwerp plakkende druppels op orchidee blad

Gepubliceerd: 13 dec 2013

938 keer bekeken
Hallo, Mijn Orchidee ziet er een beetje vreemd uit.Het blad is wat slap en een beetje geel is geworden.Ook zit er aan de zijkant van het blad druppels, het lijken wel waterdruppels, maar ze zijn plakkerig. zie de foto
Lees verder...
Stel een tuinvraag