Zoeken

Type Titel Inhoud
Forumonderwerp zygopetalum

Gepubliceerd: 23 nov 2015

15 keer bekeken
Ik heb in juli dit jaar een Zygopetalum gekregen van mijn man. Deze stond toen in bloem maar bijna uitgebloemd.
Lees verder...
Forumonderwerp nieuw, nieuw, nieuw...

Gepubliceerd: 15 jul 2014

7 keer bekeken
Hallo iedereen Heb vandaag 3 nieuwe orchideeën gekocht, JOEPIE!Tips over het kweken van de volgende orchideeën zijn altijd welkom :) ook zou ik graag de namen hebben (ook al weet ik dat het bijna onmogelijk is).
Lees verder...
Forumonderwerp orchideeenkwekerij bezocht

Gepubliceerd: 06 dec 2013

4 keer bekeken
Ik heb eindelijk na lange tijd eens een echte authentieke orchideeënkwekerij bezocht, namelijk Petrens in België.
Lees verder...
Forumonderwerp zygopetalum

Gepubliceerd: 25 sep 2013

25 keer bekeken
Mijn Zygopetalum heeft ieder jaar meer bloemen die een week of 3 bloeien. Echter na 1 week wordt het kelkblad aan de rand bruin en droog. Hoe kan ik dat voorkomen? De plant staat nu nog in knop met 2 stengels.
Lees verder...
Forumonderwerp eventjes mijn nieuwelingen tonen

Gepubliceerd: 11 mrt 2013

3 keer bekeken
Hallo. Het is al een tijdje dat ik nog wat gepost heb. Alles gaat goed met mijn orchideeen. Ik heb er een 20 tal ongeveer. En de meeste zijn nu aan hun 2 de bloei bezig. Enkel eentje is op sterven na
Lees verder...
Forumonderwerp orchidee onderhoud

Gepubliceerd: 09 feb 2013

9 keer bekeken
Hey,
Lees verder...
Forumonderwerp gewoon om dat ze mooi zijn

Gepubliceerd: 02 dec 2012

2 keer bekeken
Heb er weer een paar in bloei !Geniet ervan. Chanelleke
Lees verder...
Forumonderwerp wat is er toch met mijn zyghopetalum

Gepubliceerd: 10 okt 2012

1 keer bekeken
Hoi allemaal,
Lees verder...
Forumonderwerp bloeiers

Gepubliceerd: 07 aug 2012

2 keer bekeken
mijn Vanda doet het momenteel niet zo goed, van deze kan ik nu echt niet klagen 1ste: laeliocattleya an akagi, plant van mijn collectie die het record verbrak: 4 jaar geen bloemen gekregen
Lees verder...
Forumonderwerp bloemstengel uit hart phalaenopsis

Gepubliceerd: 29 apr 2012

7 keer bekeken
Hoi allemaal,
Lees verder...
Forumonderwerp hier ook enkele nieuwe bloeiers.

Gepubliceerd: 19 feb 2012

1 keer bekeken
er zijn terug een aantal orchideeën in bloei gekomen.zygopetalum hybride
Lees verder...
Forumonderwerp nieuwe bloeiers.

Gepubliceerd: 23 jan 2012

2 keer bekeken
deze cymbidium heb ik bloeiend gekocht.eentje met 3 takken die bovendien nog heerlijk geurt
Lees verder...
Forumonderwerp zygopetalum

Gepubliceerd: 26 dec 2011

2 keer bekeken
Mijn zygopetalum is uitgebloeid.Op het bijgevoegde kaartje staat niets over de verdere behandeling.Wie wil en kan mij wat wijzer maken?
Lees verder...
Forumonderwerp nieuwe bloeiers.

Gepubliceerd: 10 dec 2011

3 keer bekeken
Hier zijn terug enkele planten die bloeien.Kijken jullie even mee?Paphiopedilum insigne? het zijn grote bloemen.
Lees verder...
Forumonderwerp soorten

Gepubliceerd: 28 nov 2011

13 keer bekeken
Wie heeft welke soorten orchideeën? Ik zelf ben zeer bescheiden met enkele Phalaenopsis hybride's en een Zygopetalum-soort.Heb in het verleden nog enkele andere soorten gehad,maar zonder al te veel succes spijtig genoeg.
Lees verder...
Forumonderwerp nieuwe aanwinst

Gepubliceerd: 12 nov 2011

0 keer bekeken
vandaag toch maar gekocht. Cambria staat erbij. groetjes
Lees verder...
Forumonderwerp orchideeenshow 2011 - 6-8 oktober - twello

Gepubliceerd: 24 sep 2011

8 keer bekeken
Op 6-8 oktober organiseren verschillende orchideeenkringen, de orchideeenhoeve en de Hortus Leiden bij Van Brummelen in Twello (tussen Apeldoorn en Deventer, aan de A1) weer een orchideeenshow.
Lees verder...
Forumonderwerp heb ik dit goed gedaan?

Gepubliceerd: 10 sep 2011

5 keer bekeken
Hallo! Mijn zygopetalum die ik begin dit jaar gekocht heb kreeg 2 zij scheuten (1 aan de bulb zelf en 1 aan de oude scheut) degene die aan de bulb zat kreeg een nieuwe bloemtak en heeft erg mooi gebloeid
Lees verder...
Forumonderwerp eindelijk gevonden

Gepubliceerd: 14 aug 2011

3 keer bekeken
gisteren stonden in de makro wel 7 karren vol met phalaenopsis.maar in een hoekje stonden ng een 20 tal andere orchideeën. maar ze waren slecht, helemaal opgedroogd tot en met.
Lees verder...
Forumonderwerp ze bloeien maar door....

Gepubliceerd: 05 aug 2011

8 keer bekeken
Hallo orchideeen vrienden,
Lees verder...
Forumonderwerp nieuweling met een zygopetalum

Gepubliceerd: 20 jun 2011

4 keer bekeken
Ik ben een nieuwbakken orchideeënliefhebber. De planten hebben me al langer in hun greep door hun mooie, atypische bloemen en vooral de manier van groeien. Het idee dat zoiets moois praktisch overal overleefd en gedijd vind ik prachtig.
Lees verder...
Forumonderwerp eindelijk weer eens een bloeiende cambria

Gepubliceerd: 22 mei 2011

9 keer bekeken
Hallo orchideeenvrienden,
Lees verder...
Forumonderwerp mijn orchideeen

Gepubliceerd: 14 mei 2011

40 keer bekeken
Hallo! Mijn orchideeen doen het de laatste tijd zo goed! en ik heb wat vraagjes over sommige!Alvast bedankt!
Lees verder...
Forumonderwerp water voor orchidee

Gepubliceerd: 11 mei 2011

98 keer bekeken
Ik heb verleden zaterdag op de tuindagen van Beervelde een mijn eerste orchideeën gekocht. Een phalaenopsis en een zygopetalum. Gebruiken jullie gewoon kraantjeswater om jullie orchideeën te bewateren? Of is dat te kalkrijk?
Lees verder...
Forumonderwerp nog even, voordat ze gaan rusten

Gepubliceerd: 22 mrt 2011

2 keer bekeken
Hallo orchids liefhebbers,Het is altijd weer jammer als een orchidee is uitgebloeid, vooral als je er een beetje aan gehecht bent. Ze zijn ook vaak zo mooi. Daarom mogen ze nog een keer op de foto voordat ze gaan rusten.
Lees verder...
Stel een tuinvraag