Zoeken

Type Titel Inhoud
Forumonderwerp welk soort grond heb ik?

Gepubliceerd: 09 mrt 2024

11 keer bekeken
Ik ben onlangs verhuisd naar Zeeland (Zierikzee), daar wonen we in een nieuwe wijk. Onze tuin bestaat uit gazon en tegels, hier wil ik een weelderige biologische bloementuin van maken.
Lees verder...
Tuininformatie 8 manieren om jouw tuin sfeervol te verlichten

Gepubliceerd: 16 feb 2024

8 keer bekeken
Je tuin is een plek waar je kunt ontspannen, tot rust kunt komen en gezellige momenten kunt delen met vrienden en familie.
Lees verder...
Tuininformatie schutting plaatsen? combineer hout met groene tuinafscheidingen!

Gepubliceerd: 13 dec 2023

20 keer bekeken
Je tuin na een verhuizing een frisse en eigentijdse uitstraling geven? Vervang een verouderde schutting wanneer deze in slechte staat verkeert. Rottend, scheurend of brekend hout, het komt veelvuldig voor en ziet er niet aantrekkelijk uit.
Lees verder...
Forumonderwerp franse struik? met witte geurende bloemen

Gepubliceerd: 17 aug 2023

28 keer bekeken
Beste allen,  Tijdens mijn vakantie in Frankrijk kwam ik deze heerlijk geurende struiken met witte bloemetjes tegen. Ze lijken een beetje op Jasmijn maar groeien in trossen. Het blad is ook anders dan Jasmijn?
Lees verder...
Forumonderwerp hagelschot, schurft of beiden?

Gepubliceerd: 16 aug 2023

29 keer bekeken
Ik heb dit voorjaar een piepjong perenboompje (doyenne) geplant, containergekweekt met een aardige maar niet al te grote kluit.Het is een laagstamboompje van 1.60 tot 1.80 meter.
Lees verder...
Tuininformatie een mooie tuin creeren

Gepubliceerd: 12 jul 2023

23 keer bekeken
Bij het maken van een mooie tuin, komen heel wat zaken kijken. Je maakt natuurlijk eerst een plan voor je tuin. Hoe wil je het er uit laten zien?
Lees verder...
Tuininformatie wat brengen zonnepanelen eigenlijk op?

Gepubliceerd: 04 jul 2023

10 keer bekeken
Denk je erover om zonnepanelen te laten plaatsen om geld te besparen op je energierekening? Door de eigen elektriciteit die je opwekt, hoef je minder af te nemen van jouw energieleverancier, waardoor je energierekening natuurlijk omlaag gaat.
Lees verder...
Forumonderwerp wat voor een klokje is dit?

Gepubliceerd: 07 jun 2023

27 keer bekeken
Er zijn wat klokjes komen aanwaaien in mijn tuin. Ze zijn super mooi, dus ik wil ze proberen te houden. Het verspreidt zich als een malle onder de grond, dus dat lijkt niet zo moeilijk.
Lees verder...
Tuininformatie alles wat je moet weten over het verzorgen van coniferen

Gepubliceerd: 02 jun 2023

12 keer bekeken
Coniferen zijn prachtige, groenblijvende planten die veel worden gebruikt in tuinen en landschapsarchitectuur. Ze bieden privacy, structuur en schoonheid aan buitenruimtes.
Lees verder...
Tuininformatie alles wat je moet weten over het verzorgen van coniferen

Gepubliceerd: 02 jun 2023

76 keer bekeken
Coniferen zijn prachtige, groenblijvende planten die veel worden gebruikt in tuinen en landschapsarchitectuur. Ze bieden privacy, structuur en schoonheid aan buitenruimtes.
Lees verder...
Forumonderwerp zwarte vlekken op stam van mijn japanse esdoorn

Gepubliceerd: 31 mei 2023

111 keer bekeken
Hallo
Lees verder...
Forumonderwerp rosse cirkels in mijn gazon

Gepubliceerd: 29 mei 2023

20 keer bekeken
Na een kort onderzoek heb ik uitgevonden dat de rosse cirkels in mijn gazon een schimmel is, namelijk "necrotic ring spots". Bijgevoegd een foto van hoe het er uitziet. 
Lees verder...
Tuininformatie 5 dingen die niet mogen ontbreken in jouw tuin

Gepubliceerd: 16 mei 2023

11 keer bekeken
Je tuin is de plek waar je heerlijk in kunt ontspannen en genieten van het weer met vrienden en familie. Het is daarom erg belangrijk om de juiste items en elementen in de tuin te hebben, zodat jij optimaal kunt genieten.
Lees verder...
Forumonderwerp tulpen in voortuin

Gepubliceerd: 06 mei 2023

68 keer bekeken
Vorig jaar had ik problemen door woekerend wild gras en heb ik de hele voortuin opgekuisd, alle planten eruit (Perovskia
Lees verder...
Tuininformatie hoe richt je je droomtuin in?

Gepubliceerd: 21 apr 2023

14 keer bekeken
Veel mensen vinden het heerlijk om lekker te gaan tuinieren. Dit is iets wat erg leuk en ontspannend kan zijn om te doen. Als je wilt gaan tuinieren, is het belangrijk om ervoor te zorgen dat je dit op de juiste manier aan kunt gaan pakken.
Lees verder...
Forumonderwerp mening/advies over trachycarpus fortunei

Gepubliceerd: 11 apr 2023

27 keer bekeken
Dag,
Lees verder...
Tuininformatie groene inspiratie nodig? dit zijn 3 unieke kamerplanten

Gepubliceerd: 22 feb 2023

8 keer bekeken
Planten zijn een van de beste toevoegingen aan elke kamer! Niet alleen brengen ze leven, kleur en natuur in huis, maar ze kunnen ook de luchtkwaliteit van je huis verbeteren.
Lees verder...
Forumonderwerp potroos

Gepubliceerd: 21 feb 2023

112 keer bekeken
Ik heb potrozen gekocht van 25 cm hoog kan ik ze nu in de volle grond zetten of is dat nog te vroeg?
Lees verder...
Forumonderwerp kan iemand mij vertellen welke boomsoorten dit zijn?

Gepubliceerd: 16 feb 2023

33 keer bekeken
Hallo Zou iemand mij kunnen vertellen welke boomsoorten dit zijn? Super bedankt!
Lees verder...
Forumonderwerp gunstige plantenassociaties in de moestuin

Gepubliceerd: 14 dec 2022

33 keer bekeken
Hallo iedereen! :)
Lees verder...
Tuininformatie tips voor het inrichten van een nieuwe eetset voor in de tuin

Gepubliceerd: 07 dec 2022

21 keer bekeken
Ben jij opzoek naar een nieuw eetset voor in de tuin? Of staat er al een eetset en wil je deze een make-over gaan geven, lees dan vooral even verder voor leuke ideeën. 
Lees verder...
Tuininformatie zo zorg je voor een warme en huiselijke sfeer in huis

Gepubliceerd: 18 nov 2022

19 keer bekeken
Een warme sfeer in huis heeft een grote invloed op hoe je je voelt. Het zorgt ervoor dat je je kunt ontspannen en even helemaal tot rust kunt komen. Vind je het lastig om zelf een warme, huiselijke sfeer aan te brengen?
Lees verder...
Tuininformatie welke kerstverlichting past het beste bij mij?

Gepubliceerd: 10 nov 2022

9 keer bekeken
Ieder jaar als de feestdagen weer om de hoek staan wordt de wereld op veel plekken een klein beetje magischer.
Lees verder...
Tuininformatie welk hekwerk past het beste bij mijn tuin?

Gepubliceerd: 28 okt 2022

9 keer bekeken
Je hebt nog geen hekwerk of je wil je huidige hekwerk vervangen door iets nieuws. Dit kan allemaal maar waar begin je er is zoveel informatie beschikbaar dat je het overzicht kwijt bent.
Lees verder...
Tuininformatie plantenbakken voor in de tuin? lees deze tips!

Gepubliceerd: 14 okt 2022

32 keer bekeken
Wanneer je nieuwe plantenbakken in de tuin wilt, zul je zien dat dit niet de goedkoopste items zijn om aan te schaffen voor in de tuin. Plantenbakken zijn over het algemeen inderdaad nogal prijzig.
Lees verder...
Stel een tuinvraag