Zoeken

Type Titel Inhoud
Forumonderwerp bamboe orchidee blijft nieuwe keiki's maken

Gepubliceerd: 16 feb 2021

501 keer bekeken
Sinds september 2019 heb ik deze orchidee. Ging in bloei kort nadat ik hem had. Eerste helft van 2020 onstond er een keiki. Die groeide in het begin hard daarna viel hij stil.
Lees verder...
Forumonderwerp keiki

Gepubliceerd: 03 jul 2020

72 keer bekeken
Heb bij mijn dendrobium keiki's gekregen alleen wanneer en hoe kan je die er vanaf halen? 
Lees verder...
Forumonderwerp dendrobium nobile nieuwe takken

Gepubliceerd: 09 apr 2020

246 keer bekeken
Mijn orchidee heeft nieuwe takken gemaakt. Naast dat er ook aan de grond nieuwe stammen zijn.
Lees verder...
Forumonderwerp phalaenopsis

Gepubliceerd: 24 sep 2018

34 keer bekeken
Goedenavond
Lees verder...
Forumonderwerp voorstellen en mijn phalaenopsis heeft 2 bloemstengels met blad! hoe kan dat ?

Gepubliceerd: 08 jun 2017

184 keer bekeken
Beste leden,  Ten eerste wil ik me even voorstellen ... 
Lees verder...
Forumonderwerp keiki

Gepubliceerd: 20 mei 2017

66 keer bekeken
Kun je een phalenopsis forceren tot het maken van een keiki of moet je maar afwachten tot ze het misschien doet?
Lees verder...
Forumonderwerp reanimatie phalaenopsis

Gepubliceerd: 14 mei 2017

145 keer bekeken
Ik ben een absolute beginneling op gebied van Orchideeën. Maar ik heb me erin vastgebeten. De Phalaenopsis van mijn schoonmoeder heeft de hele winter in een onverwarmde veranda gestaan. Helemaal weggekwijnd natuurlijk.
Lees verder...
Forumonderwerp is dit een keiki die in de pot groeit?

Gepubliceerd: 06 jan 2017

52 keer bekeken
Hoi allemaal, Is dit een keiki die in de pot groeit bij De orchidee? Wat te doen? Lekker later groeien in 1 pot of word dat op Een gegeven moment te krap in 1 pot?? Hoor graag jullie tips
Lees verder...
Forumonderwerp ludisia in bloem

Gepubliceerd: 23 nov 2015

8 keer bekeken
Mijn eerste bloemstengel na 2 jaar
Lees verder...
Forumonderwerp orchidee heeft een heleboel keiki's.

Gepubliceerd: 15 aug 2015

110 keer bekeken
Mijn orchidee heeft een heleboel keiki's. Hoe haal ik deze van de moeder plant af zonder dat ik de wortels beschadig. Ik wil ze graag verpotten.
Lees verder...
Forumonderwerp witte stippjes bij grond wortels phalaenopsis

Gepubliceerd: 30 jul 2015

11 keer bekeken
Ik heb een vraagje over mijn orchidee, hopelijk kan iemand mij helpen. Ik heb een phalaenopsis die in de grond witte stippjes heeft... ik vermoed dat het een soort schimmel is.
Lees verder...
Forumonderwerp bloemstengel aan keiki

Gepubliceerd: 15 jun 2015

21 keer bekeken
keiki krijgt een bloemstengel maar hangt nog aan de moederplant. Moet de keiki eraf of beter laten hangen ?
Lees verder...
Forumonderwerp nieuwe keiki

Gepubliceerd: 22 apr 2015

31 keer bekeken
Beetje benevelt wanneer water geven ? En heb ik dit zo een beetje goed gedaan? :)
Lees verder...
Forumonderwerp keiki oppotten

Gepubliceerd: 21 apr 2015

41 keer bekeken
zijn deze wortels lang genoeg ? Ze zijn niet buigzaam dus ze verpotten zal nog een hele opgave worden :)
Lees verder...
Forumonderwerp nieuwe aanwinst iemand tips

Gepubliceerd: 21 mrt 2015

12 keer bekeken
weer eentje bij e
Lees verder...
Forumonderwerp wat is dit?

Gepubliceerd: 16 mrt 2015

8 keer bekeken
Hallo,Was deze middag mijn phalaenopsis eens grondig aan het bekijken en vroeg me af wat dit was. Het voor de moment 10 phalaenopsissen staan en 3 cambria's maar dit heb ik nog nooit
Lees verder...
Forumonderwerp dendrobium nobile

Gepubliceerd: 15 mrt 2015

24 keer bekeken
ik heb hier een dendrobium nobile staan die 4 nieuwe scheuten heeft.Maar aan de oude takken komen keiki's een stuk of 4.Nu geef ik de plant geen rustperiode of een koeler plaats.
Lees verder...
Forumonderwerp keiki of niet?

Gepubliceerd: 14 mrt 2015

8 keer bekeken
Beste mensen,Ik heb een vlinderorchidee en die krijgt een klein bolletje op zijn stengel. Weten jullie offer een Keiki is!Sibren
Lees verder...
Forumonderwerp orchidee algemeen

Gepubliceerd: 13 mrt 2015

7 keer bekeken
hallo, Weet hier iemand hoe het komt dat al mijn orchideeën keiki's krijgen?Niet dat ik het erg vind maar nu bloeit er geen enkele orchidee.. en is het echt dat als je de orchidee kouder zet deze rapper in de bloei zal
Lees verder...
Forumonderwerp orchidee heeft slappe bladeren

Gepubliceerd: 11 mrt 2015

167 keer bekeken
Hallo allemaal, zit met een vraagje mijn orchidee maakt een keiki aan waar al 1 wortel aanzit nu hangen mijn bladeren van de moederplant slap maar zien nog wel groen.
Lees verder...
Forumonderwerp even voorstellen en meteen een paar vraagjes.

Gepubliceerd: 10 feb 2015

6 keer bekeken
Hallo allemaal, Mijn naam is Hugo en ik ben dus nieuw hier op dit forum. Ik heb me dus aangemeld hier omdat ik dus langzaam aan verzot ben geraakt aan orchideeën. Zelf heb ik een vijftal phalaenopsis.
Lees verder...
Forumonderwerp enkele foto's

Gepubliceerd: 08 dec 2014

7 keer bekeken
ik wou jullie even laten meegenieten van een kleine greep uit mijn bloeiende Phalaenopsis
Lees verder...
Forumonderwerp phalaenopsis orchidee met slap blad

Gepubliceerd: 06 dec 2014

77 keer bekeken
Goede avond!
Lees verder...
Forumonderwerp keiki?

Gepubliceerd: 27 nov 2014

20 keer bekeken
Mijn phal heeft een zijscheut gemaakt met een wel erg grappig blaadje, heb ik nog nooit zo gezien. Doet dit iets speciaals? Het is een zeer gezonde plant met momenteel 5 stelen
Lees verder...
Forumonderwerp keiki met bloemstengel (vervolg)

Gepubliceerd: 14 nov 2014

6 keer bekeken
vermits mijn vorige topic reeds afgesloten was, wou ik jullie toch een update geven. De keiki's zijn nu gescheiden van de moederplant en doen het heel goed. Staan nu met de bloemen open.
Lees verder...