| Nostalgie roos / advies gevraagd rambler
|
prinsesje
:
28-07-2010 | Hallo rozenliefhebbers !
Ik ben nieuw op dit forum en net zoals de eeste hier ben ik echt een rozenliefhebster de roos is de Queen van alle bloemen. Sinds afgelopen weekend heb ik officieel een tuin en die staat nu al drie kwart vol met rozen. Mijn favoriet is de heerlijk geurende NOSTALGIE roos , jammer dat deze soort nog niet als klimmer is gekweekt. Een ander favoriet is de klassieke Ingrid Bergman roos daarvan ook heel wat geplant. Hier en daar verder een roze rozenstruik geplant weet de naam daar niet gelijk van.
Ik heb wel een mooie tuin maar geen groene vingers. Ik ben pas geleden met tuinieren begonnen en heb me volop de roos gestort nu zit ik met een aantal vragen :
- Waarom zijn er geen blauw kleurige rozen ? Maar dan ook echt blauw en geen lila of meer een purple kleur.
- Ik wil tegen mijn schuur een Rambler laten groeien en heb daarbij de volgende eisen :
- Meerdermalig bloeien per seizoen
- grote bloemen
- Bloemen in dekleur roze of rood
- De rambler moet VEEL bloemen afgeven
- Hard groeien
- Sterk geurend zijn maar is geen pré zoals de andere punten dat wel zijn.
Welke rambler zou het beste passen binnen het eisenpakket.
Weet iemand een adresje waar je al Ramblers kunt kopen die al 2+ meter zijn. Ik heb niet het geduld 2 seizoenen af te wachten voordat de rambler de hoogte heeft bereikt. Ik wil nu al een mooie grote rambler in mijn tuin.
Wie ok wie heeft een tip ?
Groetekes,
Amira
|
U kunt niet meer reageren op dit bericht
|
|
|