Zoeken

Type Titel Inhoud
Forumonderwerp roos krijgt gele randjes

Gepubliceerd: 16 mei 2020

55 keer bekeken
Mijn pas geplante roos op stam krijgt gele randjes langs de bladeren. Wat kan dat zijn en is er iets aan te doen?
Lees verder...
Forumonderwerp paddestoelen

Gepubliceerd: 02 nov 2016

45 keer bekeken
Paddestoelen in de tuin: het is immers herfst. Vorig jaar zaten ze er ook al en de schimmeldraden hebben de zomer overleefd en dus komen ze nu weer terug. Alleen er is uitbreiding gekomen, even verderop.
Lees verder...
Forumonderwerp nieuwe roos laten vertakken d.m.v. snoeien

Gepubliceerd: 25 aug 2016

36 keer bekeken
Ik heb dit voorjaar een Rosa Compassion geplant.
Lees verder...
Forumonderwerp weet iemand de naam van deze roos

Gepubliceerd: 06 aug 2016

5 keer bekeken
Kan iemand mij de naam van deze rozensoort geven. Ook evt tips om deze het best te onderhouden. Met vriendelijke groet, Jean-Pierre Verhasselt
Lees verder...
Forumonderwerp stamroos.

Gepubliceerd: 13 mrt 2016

114 keer bekeken
Ik heb een stamroos in mijn tuin, hij is al behoorlijk oud volgens mij. Ik woon hier nu 5 jaar, en heb hem nog nooit hoeven bemesten, en bloeit elk jaar erg goed.
Lees verder...
Forumonderwerp is dit sterroet (blackspot)?

Gepubliceerd: 13 mrt 2016

3 keer bekeken
Ik heb hier een roos die een jaar in de grond staat, alles volgend de regels, groot gat, goede aarde etc, maar echt aanslaan deed ie niet. De nieuwe bladeren kan ik niet op vinden maar de stengels hebben vlekken. Is dit sterroetdauw?
Lees verder...
Forumonderwerp klimroos

Gepubliceerd: 23 feb 2016

1 keer bekeken
Hallo, Ik ben nieuw op deze site,aangezien ik nog maar sinds kort een tuin heb.
Lees verder...
Forumonderwerp welke struik is dit?

Gepubliceerd: 17 jun 2013

6 keer bekeken
Hallo, Wie kan mij vertellen welke struik dit is? In de winter verliest hij al zijn blad, dan blijft een harige , ruwe stam over met takken.
Lees verder...
Forumonderwerp hoe kan een roze rozenstruik rood bloeien?

Gepubliceerd: 16 jun 2013

10 keer bekeken
Hallo Mensen. Ik heb twee jaar geleden twee Roze rozenstruiken gekocht.Ze hebben iederjaar (dus twee keer) roze gebloeid. vorig jaar iets minder omdat ik ze niet bemest had.
Lees verder...
Forumonderwerp zware takken stamroos

Gepubliceerd: 09 mei 2013

3 keer bekeken
Hoi allemaal! Ik ben een echte newbie wat planten betreft maar onlangs heb ik mijzelf twee stamrozen cadeau gedaan omdat het me prachtig lijkt om mooie rode rozen te hebben.
Lees verder...
Forumonderwerp hoe deze roos van 20 jaar te snoeien?

Gepubliceerd: 04 apr 2013

3 keer bekeken
Hallo, Mijn vraag is dus hoe ik deze roos moet gaan snoeien. Hij staat al ruim 20 jaar in de tuin en der is al 5 jaar niets mee gedaan?
Lees verder...
Forumonderwerp gaan we de palmen weer inpakken vandaag?

Gepubliceerd: 14 jan 2013

42 keer bekeken
Minimumtemp. (°C) di-4 wo -7 do -7 vr -7 za -8 Ik ga vanmiddag maar even de stro matten aanbrengen! Wie heeft er nog meer de inpak kriebels. Groet Emile
Lees verder...
Forumonderwerp beste vogelstruiken?

Gepubliceerd: 11 okt 2012

56 keer bekeken
Hallo, ik probeer de laatste tijd mijn tuin nog een heel stuk vogelvriendelijker/insectvriendelijker te maken en ben van plan om binnenkort nog wat struiken aan te planten. Nu vraag ik me echter af welke ik het best
Lees verder...
Forumonderwerp chinese roos

Gepubliceerd: 12 sep 2012

23 keer bekeken
mijn chinese roos op stam wordt helemaal opgegeten en ik weet niet waardoor
Lees verder...
Forumonderwerp japanse kers vraag

Gepubliceerd: 05 sep 2012

5 keer bekeken
In onze voortuin staat een grote Japanse kers, vol met klimop op de stam.De boom is bijna 3verdiepingen hoog (net zo hoog als ons huis bijna).Onze buren willen hem weg hebben, maar wij twijfelen. Hij zou eigenlijk gesnoeid
Lees verder...
Forumonderwerp nieuwe scheuten vanuit de grond

Gepubliceerd: 13 mei 2012

4 keer bekeken
hallo,mijn roos compassion is boven de grond doodgegaan afgelopen winter. nu komen er naast de dode stam drie flinke scheuten naar boven maar ik vraag me af wat ik hiermee moet. het lijken op wilde scheuten.
Lees verder...
Forumonderwerp is deze klimroos nog te redden

Gepubliceerd: 06 mei 2012

161 keer bekeken
Onze altijd uitbundig bloeiende klimroos leek 2 jaar geleden opeens dood te gaan. Alle takken stierven af en het geheel bood een trieste aanblik.
Lees verder...
Forumonderwerp rozen

Gepubliceerd: 22 mrt 2012

0 keer bekeken
Ik heb een rozenstruik (The Lion, van de Bierkreek),die verschillende bruine vlekken op de stam heeft, tot aan de basis toe.Kan ik de roos nog redden door tot tegen de grond af te snijden,
Lees verder...
Forumonderwerp rozen naar de ..... ??

Gepubliceerd: 25 feb 2012

0 keer bekeken
We hebben een klimroos tegen het huis aanstaan en volgens mij is die door de strenge korte winter kapot gegaan. Hoe kan ik daar op dit moment achterkomen?
Lees verder...
Forumonderwerp wie weet hoe deze vetplant heet?

Gepubliceerd: 05 jan 2012

51 keer bekeken
Hallo, Ik heb een hele mooie vetplant gekocht en nu wilde ik hem misschien voor een vriendin stekken.. maar ik heb geen idee hoe hij heet (ikzelf noem hem Henk ;) maar ik wil hem graag ff googlen zodat ik het goed kan opzoeken..
Lees verder...
Forumonderwerp oculeren van klimrozen

Gepubliceerd: 29 aug 2011

14 keer bekeken
Ik zit met een probleem aangaande het oculeren van klimrozen.Ik wil enkele van mijn klimrozen vermeerderen en ik lees dat oculeren zich daar erg goed voor leent.
Lees verder...
Forumonderwerp mieren bij rozen

Gepubliceerd: 21 aug 2011

570 keer bekeken
Bij een aantal rozen in de tuin zie ik mieren af en aan lopen. Ze kunnen toch niet meer op zoek zijn naar bladluizen? Het lijkt wel of ze een nest of een ingang van een nest bij de stam hebben?
Lees verder...
Forumonderwerp roos op stam

Gepubliceerd: 31 jul 2011

0 keer bekeken
Ik heb een paar weken terug een roos op stam gekocht. Deze was bij een grote supermarkt al afgeprijsd, omdat het er niet meer mooi uitzag. Maar er zaten genoeg jonge blaadjes in, en in een supermarkt krijgt het gewoon te weing water.
Lees verder...
Forumonderwerp stamroos

Gepubliceerd: 19 jun 2011

5 keer bekeken
Dit jaar doet onze stamroos het minder goed.
Lees verder...
Forumonderwerp help! hoe afgekrakte stamroos redden?

Gepubliceerd: 28 mei 2011

6 keer bekeken
Help ik heb dringend hulp nodig!Mijn stamroos is door hevige wind gewoon bijna volledig afgeknakt,de stam was natuurlijk 'oud hout' en is zo 'gesplinterd' afgekrakt.verder is ze nog volledig...
Lees verder...
Stel een tuinvraag