Zoeken

Type Titel Inhoud
Forumonderwerp klimopblad met vreemde vlekken

Gepubliceerd: 05 jun 2023

48 keer bekeken
Zie de foto's. Het gaat om de vlekken op deze bladeren. Het lijkt me niet de traditionele bacteriële bladvlekken ziekte (olievlekken/vetvlekken).
Lees verder...
Forumonderwerp pachira aquatica met verschillende kleine problemen.

Gepubliceerd: 14 jun 2022

95 keer bekeken
Mijn pachira aquatica staat ongeveer 4 meter van het raam met indirect zonlicht. En krijgt een keer in de 3 weken 100 ml water. Helaas zijn de bladeren wat aan het hangen. en de bladeren beginnen op verschillende manieren te verkleuren.
Lees verder...
Forumonderwerp is dit blad schimmel op mijn alocasia?

Gepubliceerd: 25 mei 2022

267 keer bekeken
Mijn Alocasia Black Velvet heeft bruine vlekken op de bladeren, zelfs op alle bladeren behalve het nieuwste blad. Ik vraag mij af wat dit is en wat kan ik doen?
Lees verder...
Forumonderwerp welke ziekte of plaag? witte vlekjes, bladeren langzaam verkleurd

Gepubliceerd: 17 mei 2022

74 keer bekeken
Ik heb wat zaadjes (mix van 'wilde' bloemen en kruiden voor bijen) geplant op mijn balkon, en nu zag ik bij de phacelia dat de bladeren zijn gaan verkleuren, rood/paars/bruin, en dat ze allemaal vlekjes hebben, vooral licht gekleurde maar ik zag n
Lees verder...
Forumonderwerp japanse esdoorn ziek wat nu???

Gepubliceerd: 01 mei 2022

174 keer bekeken
Hallo iedereen,
Lees verder...
Forumonderwerp bruine vlekjes epipremnum aureum

Gepubliceerd: 18 jun 2020

411 keer bekeken
Hoi allen, Graag jullie hulp bij mijn mysterie. Sinds een aantal weken zie ik steeds meer gele/bruine vlekjes of stipjes verschijnen op het blad van mijn epipremnum aureum. Hebben jullie enig idee wat het zou kunnen zijn?
Lees verder...
Forumonderwerp bruine "onderhuidse" vlekjes

Gepubliceerd: 02 jun 2020

49 keer bekeken
Hoi! Ik heb een vraag ivm een plant die ik gestekt heb. Telkens wanneer er nieuwe blaadjes groeien hebben ze bruine vlekjes.
Lees verder...
Forumonderwerp luchttakken monstera sterven af

Gepubliceerd: 22 mrt 2020

483 keer bekeken
Hallo,
Lees verder...
Forumonderwerp bruine plekken blad kentia palm

Gepubliceerd: 23 mrt 2019

1,175 keer bekeken
Weet iemand wat onze Kentia palm mankeert? Het krijgt steeds meer bladeren met kleine donkerbruine vlekjes, die in omvang toenemen. We zien geen beestjes. Watergift is nu iedere week zo'n 300 ml.
Lees verder...
Forumonderwerp cicaden op fuchsia

Gepubliceerd: 04 aug 2018

126 keer bekeken
Beste lezer,
Lees verder...
Forumonderwerp alle bladeren aangetast

Gepubliceerd: 05 apr 2017

114 keer bekeken
Mijn orchidee heeft aan elk blad iets anders. Op het een grijsbruine bultjes/plekken, t andere blad wordt helemaal gelig en hangt slap, weer een ander blad splijt in het midden.Weer een ander blad heeft gele-bruine vlekjes aan de randen...
Lees verder...
Forumonderwerp kamerplant met gele vlekken

Gepubliceerd: 24 apr 2016

547 keer bekeken
Hallo allemaal, sinds een half jaar heeft 1 van mijn planten gele vlekken op het blad zie foto's). Wat kan dit zijn en wat kan ik hieraan doen? En weet iemand de naam van deze plant? Alvast bedankt :)
Lees verder...
Forumonderwerp bladuitval kwee appelboom

Gepubliceerd: 08 mrt 2016

48 keer bekeken
Al een paar zomers heeft onze kwee appelboom last van een ziekte. Ik heb het internet afgespeurd maar wordt er niet veel wijzer van.
Lees verder...
Forumonderwerp schimmel op de bovenkant klimopblad

Gepubliceerd: 01 okt 2015

238 keer bekeken
Ik heb laatst 10 grote Hedera Hibernica aangeschaft, de klimop gevlochten in een tuina
Lees verder...
Forumonderwerp hedera: gelig blad en bruine vlekken

Gepubliceerd: 05 aug 2014

128 keer bekeken
Ik heb op mijn dakterras 3 jaar geleden een aantal hedera planten (in potten) geplant.
Lees verder...
Forumonderwerp verkleuring beukenhaag - nu al?

Gepubliceerd: 01 aug 2014

215 keer bekeken
In onze beukenhaag (3 jaar geleden aangeplant) begint een van de beukjes (nu al?) aan de herfstverkleuring. Is dat normaal of is er misschien iets anders aan de hand?
Lees verder...
Forumonderwerp beestjes in beukenboom

Gepubliceerd: 10 mei 2014

713 keer bekeken
In een van onze beukenboompjes zitten zwarte kleine beestjes. In de winter kruipen deze weg in de bast van de boom. Hierdoor gaat de bast kapot (barst open) en sterven een aantal
Lees verder...
Forumonderwerp howea forsteriana

Gepubliceerd: 09 nov 2013

80 keer bekeken
Beste forumleden, Op mijn nieuwe Howea Forsteriana zie ik op twee bladen dit soort plekjes zitten. Heeft iemand enig idee wat hiervan de oorzaak is?
Lees verder...
Forumonderwerp morus alba 'pendula'

Gepubliceerd: 17 jul 2013

9 keer bekeken
Goedendag,
Lees verder...
Forumonderwerp bruine vlekjes op het blad

Gepubliceerd: 09 jul 2013

11 keer bekeken
Er komen allemaal bruine vlekken op de bladeren van mijn klimroos en dan worden ze geel en vallen ze eraf. Wat is hier aan de hand en wat kan ik het beste doen.Zo zonde want hij was zo mooi!
Lees verder...
Forumonderwerp hortensia met vervormd blad

Gepubliceerd: 31 mei 2013

411 keer bekeken
Wat is er loos met onze Hortensia. Ik dacht eerst aan ijzertekort, maar dat lijkt niet te kloppen met de afgebeelde bladeren. Ze zijn wat gekruld, op de
Lees verder...
Forumonderwerp beste vogelstruiken?

Gepubliceerd: 11 okt 2012

56 keer bekeken
Hallo, ik probeer de laatste tijd mijn tuin nog een heel stuk vogelvriendelijker/insectvriendelijker te maken en ben van plan om binnenkort nog wat struiken aan te planten. Nu vraag ik me echter af welke ik het best
Lees verder...
Forumonderwerp iemand een idee wat voor ziekte dit is?

Gepubliceerd: 26 aug 2012

354 keer bekeken
Hallo allemaal Wij hebben een probleem met onze kamerplant, maar helaas weinig verstand van tuinieren, behalve tijdig water geven
Lees verder...
Forumonderwerp rare vlekjes op oncidium bladeren

Gepubliceerd: 16 jul 2012

24 keer bekeken
Hoi,
Lees verder...
Forumonderwerp wat is er met mijn ficus robusta aan de hand?

Gepubliceerd: 24 jun 2012

23 keer bekeken
Vorig jaar juni heb ik 3 stuks Ficus Robusta gekocht.
Lees verder...