Zoeken

Type Titel Inhoud
Forumonderwerp mest

Gepubliceerd: 21 jul 2017

98 keer bekeken
Ik heb geen vraag over een plant, maar over mest. Ik kon alleen juiste forum niet vinden dus plaats mijn vraag maar hier. Ik heb al x-jaren een tuintje. Dit jaar voor eerst mee begonnen er iets serieuzer naar te kijken.
Lees verder...
Forumonderwerp planten in huurtuin

Gepubliceerd: 07 apr 2017

8 keer bekeken
Hallo allemaal, Ik ben pas verhuisd naar een huurappartement met een tuin. Hier staan veel planten in maar omdat ik een leek ben weet ik van heel veel planten niet wat het is. Kunnen jullie mij helpen? 1
Lees verder...
Forumonderwerp rosa 'bonica'

Gepubliceerd: 15 jul 2016

2 keer bekeken
De tros roos heeft schitterend gebloeid. Nu hoorde ik dat je om de volgende bloei te bevorderen het beste de uitgebloeide knoppen kunt afbreken, zodat de roos nog geen rozebottels gaat vormen.
Lees verder...
Forumonderwerp rosa 'compassion'

Gepubliceerd: 05 jun 2015

1 keer bekeken
Deze roos staat in de tuin van een vriendin. Bloeide eerst uitbundig maar dat werd minder en nu zitten er helemaal geen knoppen in. Is ongeveer anderhalve meter hoog, in de middagzon (dus op het zuiden).
Lees verder...
Forumonderwerp vreemde knoppen die niet of nauwelijks opengaan

Gepubliceerd: 24 mei 2015

81 keer bekeken
Mijn New Dawn heeft vreemde knoppen die moeilijk opengaan.
Lees verder...
Forumonderwerp geen knoppen in roos

Gepubliceerd: 22 mei 2015

38 keer bekeken
Ik heb 2 maanden geleden een witte roos gekocht en in een pot gezet.Er werd aangeraden om de roos in de zon/schaduw te zetten dat heb ik gedaan de roos krijgt een uurtje of 1,5 à 2 zon per dag.Hij groeit goed maar er zitten nog steeds geen knoppen
Lees verder...
Forumonderwerp summer palace zonder knoppen

Gepubliceerd: 22 jun 2013

1 keer bekeken
Goedemiddag,
Lees verder...
Forumonderwerp klimroos met afgebroken knoppen

Gepubliceerd: 21 jun 2013

119 keer bekeken
Hey,Ik heb een klimroos golden shower die ieder jaar het zelfde probleem geeft. Net onder de knop verschijnt een zwart vlekje en daarna breekt het steeltje en gaat de knop hangen. Soms staan er ook
Lees verder...
Forumonderwerp hier mag je binnenkijken..

Gepubliceerd: 13 jun 2013

23 keer bekeken
Zo, jullie mogen eens komen piepen in mijn tuin. Doe je mee? Toon jij ook enkele beelden van die van jou? De tuin verandert voortdurend met de seizoenen. Daarom begin ik met de eerste
Lees verder...
Forumonderwerp roos, witte uitslag onder knop

Gepubliceerd: 10 jun 2013

63 keer bekeken
Mijn roos is al prachtig in bloei en sommige knoppen komen al uit.Maar opeens zit er een wit goedje, lijkt op talkpoeder, precies onder de knoppen. Raar genoeg zijn de bladeren schoon. Wie weet wat dit is en hoe ik er van af kom?
Lees verder...
Forumonderwerp mijn roos maakt geen knoppen

Gepubliceerd: 03 jun 2013

41 keer bekeken
Mijn roos begon begin dit jaar mooi blad te maken, maar stopte met groeien en maakt nu geen knoppen. Er was één klein knopje gevormd die vanmorgen eraf viel toen ik voorzichtig
Lees verder...
Forumonderwerp roos kent heeft geen knoppen. snoeien?

Gepubliceerd: 21 mei 2013

7 keer bekeken
Vorig jaar heb ik een uiterst rijk en langdurig bloeiende roos Kent aangeschaft. Deze is zo goed bevallen dat ik er onlangs nog één heb gekocht.
Lees verder...
Forumonderwerp roos terugsnoeien

Gepubliceerd: 05 mrt 2013

10 keer bekeken
Ik zou deze roos graag terug willen snoeien maar al zo vaak gedaan, wil hem wel heel houden, iemand een idee hoe laag ik nog kan?
Lees verder...
Forumonderwerp rosa new dawn

Gepubliceerd: 09 aug 2012

3 keer bekeken
Beste mensen,
Lees verder...
Forumonderwerp verwelken rosa new dawn

Gepubliceerd: 25 jun 2012

103 keer bekeken
Sinds vorig jaar hebben wij een klimroos in de tuin tegen een zonnige muur. Vorig jaar heeft hij goed gebloeid.
Lees verder...
Forumonderwerp rupsen belagen roos

Gepubliceerd: 26 mei 2012

460 keer bekeken
In de voortuin wordt onze roos belaagd door een behoorlijk aantal rupsen. Kan iemand mij vertellen wat voor rupsen dit zijn? Ik heb een foto toegevoegd die niet zo scherp is (het lukt niet om een scherpe foto te maken). Gr
Lees verder...
Forumonderwerp klimroos

Gepubliceerd: 02 jun 2011

0 keer bekeken
Wij hebben dit jaar een klimroos tegen de voorgevel geplant van ons huis.De afgelopen weken hebben we ontzettend veel rozen gehad. Helaas zijn nu alle rozen uitgebloeit. Kan ik nu de oude/verwelkte roosjes eruit knippen?
Lees verder...
Forumonderwerp tuin op het noord-oosten, planten uitdaging

Gepubliceerd: 28 mrt 2011

729 keer bekeken
ik ben eruit hoe de tuin ligt, we hebben een vrij diepe tuin op het noord oosten achter een rijtjeshuis. We wonen op de betuwse kleigrond.
Lees verder...
Forumonderwerp struikroos of heesterroos

Gepubliceerd: 13 feb 2011

934 keer bekeken
Kan iemand mij vertellen hoe je het verschil tussen een struikroos en heesterroos kan zien?
Lees verder...
Forumonderwerp oncidium

Gepubliceerd: 17 dec 2010

3 keer bekeken
ik ging gisteren een nieuwe orchidee kopenmaar er stonden alleen phaleanopsissenop het einde van de winkel stonden een paar oncidiumsik keek naar de prijs en hij was 5.95 euro maarik vond het spotgoedkoop en kocht hem
Lees verder...
Forumonderwerp hoeveel orchideen in bloei

Gepubliceerd: 26 jun 2010

19 keer bekeken
Hoi iedereen,
Lees verder...
Forumonderwerp rozen met problemen

Gepubliceerd: 08 jun 2010

172 keer bekeken
Heb sinds 3 jaren rozen in mijn tuin, gekocht bij een rozenkweker in het limburgse.Als de knoppen opengaan, zijn de buitenste bladeren bruin, de rozen hebben de kleur zalm en wit.
Lees verder...
Forumonderwerp klimroos verplaatst, gaat hangen

Gepubliceerd: 02 jun 2010

76 keer bekeken
Ik heb vorige week een klimroos verplaatst, de eerste paar dagen leek het goed te gaan, maar nu gaan de knoppen hangen. Kan ik hem nog redden, of toch maar tot 15cm inkorten?
Lees verder...
Forumonderwerp hydrangea icm erica

Gepubliceerd: 26 mei 2010

3 keer bekeken
Hallo allemaal,
Lees verder...
Forumonderwerp klimrozen

Gepubliceerd: 26 mei 2010

7 keer bekeken
Even een vraagje over de klimrozen die bij mij in de tuin groeien. Of moet ik toch zeggen niet groeien....Op de een of andere manier zitten ze continu onder de plagen.
Lees verder...
Stel een tuinvraag