Zoeken

Type Titel Inhoud
Forumonderwerp lavandula x intermedia snoeien

Gepubliceerd: 05 apr 2023

29 keer bekeken
Ik heb lavandula x intermedia in de tuin staan die ik wil gaan snoeien.
Lees verder...
Tuininformatie dit zijn 5 wintergroene planten

Gepubliceerd: 16 feb 2022

72 keer bekeken
Als je een tuin wilt die het hele jaar door mooi blijft, dan is het belangrijk om ook voldoende wintergroene planten in de tuin te plaatsen. Zo voorkom je dat je tuin er ‘s winters erg kaal uit komt te zien.
Lees verder...
Forumonderwerp lavendel op stam, groeit hard, maar bloeit niet!!

Gepubliceerd: 28 jul 2020

125 keer bekeken
Ben in het bezit van een lavendel op stam. Zie foto. Hij groeit hard, maar hij bloeit niet.  Wat doe ik nu al snoeien , gaat deze nog bloeien? ik hoor het graag, Jack
Lees verder...
Forumonderwerp zaait lavendel zich uit?

Gepubliceerd: 29 jul 2018

956 keer bekeken
Ik heb vanmiddag de lavendel Felice gesnoeid, de bloemen zijn uitgebloeid en ik had het eigenlijk al eerder willen doen, maar vandaag is het eindelijk eens bewolkt met een prettig windje.
Lees verder...
Forumonderwerp hoi! en een vraag...

Gepubliceerd: 09 jul 2017

105 keer bekeken
Dag allemaal, ik heb in hartje Nederland een kleine stadstuin waar ik zowel eetbare planten als bloemen als gras heb staan, als een grote compostbak. Het valt me alleen nog niet mee allemaal om zonder kennis zo te krijgen als ik wil.
Lees verder...
Forumonderwerp persicaria affinis darjeeling red

Gepubliceerd: 10 mrt 2016

464 keer bekeken
Goeiemiddag allemaal,
Lees verder...
Forumonderwerp lavendel, wat voor aarde?

Gepubliceerd: 07 jul 2015

196 keer bekeken
Ik lees dat lavendel aarde nodig heeft die niet bemest is. Nu vroeg ik het bij het tuincentrum en krijg ik kruiden grond aangeboden. Hierin zit echter mest voor 6-8 weken. Is dit goeie grond voor Lavendel?
Lees verder...
Forumonderwerp windbestendige struiken

Gepubliceerd: 30 mrt 2015

1,068 keer bekeken
Hallo,
Lees verder...
Forumonderwerp lavendel

Gepubliceerd: 11 mrt 2015

9 keer bekeken
Zou een graadje nachtvorst kwaad kunnen voor het snoeien van: - Lavendel?- Klimroos? Hartelijk dank
Lees verder...
Forumonderwerp snoeien

Gepubliceerd: 08 nov 2014

3 keer bekeken
Goede middag, Ik ben drastisch in mijn vader zijn tuin bezig. Maar nou weet ik niet hoe ik wat moet snoeien Op de bloemetjesmarkt dit jaar een lavendel op stam gekocht. Maar heb geen idee hoe ik hem moet snoeien.
Lees verder...
Forumonderwerp kale lavendel - nog te redden?

Gepubliceerd: 01 jun 2014

344 keer bekeken
Ik heb een lavendel in de tuin gezet (uit een andere tuin), en ik zag dat de onderkant nogal kaal is geworden. Kan ik de lavendel nog snoeien zodat de plant weer mooi wordt en tot hoever kan ik dan snoeien en wanneer?
Lees verder...
Forumonderwerp lavendel

Gepubliceerd: 12 mrt 2014

6 keer bekeken
Ik weet het, ik val in herhaling met mijn snoei-vragen.. Normaal is het voor Lavendel nog te vroeg maar durven jullie wel al snoeien?
Lees verder...
Forumonderwerp lavendel geplant in augustus nog snoeien?

Gepubliceerd: 23 okt 2013

3 keer bekeken
Hallo,
Lees verder...
Forumonderwerp hier mag je binnenkijken..

Gepubliceerd: 13 jun 2013

23 keer bekeken
Zo, jullie mogen eens komen piepen in mijn tuin. Doe je mee? Toon jij ook enkele beelden van die van jou? De tuin verandert voortdurend met de seizoenen. Daarom begin ik met de eerste
Lees verder...
Forumonderwerp lavendel plantjes

Gepubliceerd: 04 jun 2013

54 keer bekeken
Ik heb drie lavendel plantjes cadeau gekregen. Ze zitten in een zinken bloembak (in potgrond) die buiten hangt. Helaas heb ik geen groene vingers en weet niet hoe ik de plantjes het beste kan verzorgen.
Lees verder...
Forumonderwerp leilinde bloeit amper

Gepubliceerd: 13 mei 2013

771 keer bekeken
Hoi! Wij hebben net als onze buren een leilinde van 3 jaar oud maar die van ons staat nu dus amper in blad. De blaadjes die door komen zijn Klein en worden nu al geel bruin. Het ziet er
Lees verder...
Forumonderwerp groot identificatievraagstuk - voor de liefhebber

Gepubliceerd: 04 mei 2013

3 keer bekeken
Wij zijn vorig jaar in de zomer verhuisd naar een eengezinswoning met bescheiden voor- en achtertuintje.
Lees verder...
Forumonderwerp sugestie voor haagje

Gepubliceerd: 26 apr 2013

2 keer bekeken
Ik wil graag een haagje langs een border.Het moet geen buxushaagje worden want die staan er al genoeg.De hoogte denk ik aan ong max 40cm.Liefst een bladhoudend en met een kleurtje.
Lees verder...
Forumonderwerp rozen-lavendel

Gepubliceerd: 03 apr 2013

0 keer bekeken
Wie heeft het aangedurfd zijn Lavendel te snoeien? En hoe staat het met jullie rozen? Mijn handen jeuken maar nog niets durven ondernemen..
Lees verder...
Forumonderwerp al wie spijt heeft...

Gepubliceerd: 24 mrt 2013

4 keer bekeken
Kijk es aan, het sneeuwt, het vriest... en geloof me of niet, het is 24 maart...Heel wat snoeiwerk is al gedaan... Al wie spijt heeft mag zijn handje opsteken... :-(
Lees verder...
Forumonderwerp vijg snoeien

Gepubliceerd: 23 nov 2012

8 keer bekeken
hallo,
Lees verder...
Forumonderwerp lavandula stoechas

Gepubliceerd: 21 nov 2012

3 keer bekeken
IS deze plant winterhard , dus buiten laten staan , en mag ik hem nu snoeien.
Lees verder...
Forumonderwerp nieuw huis, nieuwe tuin, nieuwe planten..!

Gepubliceerd: 18 aug 2012

4 keer bekeken
Hallo allemaal,ik zal me eerst even voorstellen, Mijn naam is Erik, inmiddels woonachtig in Leek. Afgelopen zomer zijn we hiernaartoe verhuisd. Voorheen in
Lees verder...
Forumonderwerp lavendel

Gepubliceerd: 21 jul 2012

1 keer bekeken
Hallo forum genoten,Ik heb een vraag over mijn lavendel.Hij is nu bijna uitgebloeid,wat doeik nu?alleen de uitgebloeide bloemen er af halen?dit lijkt mij mooier wantals ik ver snoeit zit ik heel de zomer
Lees verder...
Forumonderwerp lavendel nu al bruine bloem

Gepubliceerd: 13 jul 2012

4,873 keer bekeken
Het is pas half juli en de bloemen van mijn lavendel worden nu al bruin. Volgens mij is dat wat vroeg. Enig idee waar dat aan kan liggen en beter nog: wat ik eraan kan doen om deze zomer toch nog plezier te hebben van mijn lavendelborder?
Lees verder...