Zoeken

Type Titel Inhoud
Forumonderwerp liquidambar 'gum ball'

Gepubliceerd: 07 nov 2018

254 keer bekeken
Sinds een paar jaar heb ik een liquidambar gum ball in mijn voortuin.
Lees verder...
Forumonderwerp stokrozen doen niets

Gepubliceerd: 16 sep 2016

369 keer bekeken
de stokroos zou makkelijk zijn. en dat is ie overal behalve bij mij. hij staat in de zon, in brabant op zandgrond. komt ieder jaar een stukje op en dat is het dan. in 5 jaar tijd 1 maal gebloeid.
Lees verder...
Forumonderwerp beukenhaag verdort

Gepubliceerd: 19 aug 2015

376 keer bekeken
Mijn 15 jaar oude beukenhaag heeft deze zomer vrij plotseling geheel verdorde blaadjes aan de windkant. Gaat hij nu dood? Ik heb dit nooit eerder gehad. Kan het door de zomerstorm komen van een paar weken geleden?
Lees verder...
Forumonderwerp esdoornhaag / haagbeuk of beukenhaag

Gepubliceerd: 15 feb 2015

149 keer bekeken
Hallo, Iemand ervaring ( voor en nadelen ) van een Esdoornhaag en de haagbeuk of beukenhaag Groeten en alvast bedankt
Lees verder...
Forumonderwerp oude beukenhaag van ruim 3 meter verplanten

Gepubliceerd: 07 jan 2014

8,658 keer bekeken
We willen een hele oude beukenhaag die goed groeit verplaatsen naar onze tuin. De haag gaat eruitgehaald worden met een shovel en we laten goed veel grond aan de kluit zitten. De
Lees verder...
Forumonderwerp kokossnippers als bodembedekker?

Gepubliceerd: 05 mei 2011

709 keer bekeken
Hallo allemaal,
Lees verder...
Forumonderwerp haag

Gepubliceerd: 30 aug 2010

14 keer bekeken
Onze coniferenhaag is verwaarloosd. delen zijn bruin, hier en daar staat als gevolg van storm er eentje scheef (dus een gat in de haag) en sommigen zin te breed geworden. leeftijd wordt geschat op 15 a 20 jaar. kortom, we moeten er wat mee.
Lees verder...
Forumonderwerp beukenhaag verplanten

Gepubliceerd: 12 apr 2010

10 keer bekeken
Ik heb in maart dit jaar bij iemand 25 strekkende meter beukenhaag uitgegraven (ca. 8 jaar oud en ca. 1,2 meter hoog) en in mijn tuin ingegraven. Bij het planten veel water gegeven en bemest met bemeste
Lees verder...
Forumonderwerp oude beukenhaag

Gepubliceerd: 12 mrt 2010

846 keer bekeken
Mag ik nu al mijn oude beukenhaag snoeien tot tegen de stam ?
Lees verder...
Forumonderwerp beukenhaag verplaatst hoe lang bewateren

Gepubliceerd: 07 nov 2009

73 keer bekeken
We hebben vorige week een oude verwaarloosde ruim 2 meter hoge beukenhaag (8 meter breed) verplaatst vanuit de tuin van vrienden naar onze tuin met veel kleigrond. Het is vrij nat weer maar moeten we toch nog bewateren?
Lees verder...
Forumonderwerp haagbeuk te laag gesnoeid

Gepubliceerd: 13 okt 2009

11 keer bekeken
Hallo allemaal,Ik heb de volgende vraag:Nieuw huis, de nieuwe haagbeuk van 50 cm hoog werd erbij geleverd. Niet gehinderd door enige kennis dacht ik, kom ik snoei de toppen wat zodat hij wat dichter wordt.
Lees verder...
Forumonderwerp welke haag?

Gepubliceerd: 31 aug 2009

10 keer bekeken
Samen met de buren, ga ik een haag planten. Graag wil ik van een expert weten welke haag het meest geschikt zou zijn. De bedoeling is privacy door elkaars huizen niet direct zichtbaar te laten.
Lees verder...
Forumonderwerp oude beukenhaag snoeien

Gepubliceerd: 09 jun 2009

65 keer bekeken
Langs onze tuin staat een oude beukenhaag (Fagus).
Lees verder...
Forumonderwerp beukhaag groeit plaatselijk niet

Gepubliceerd: 03 apr 2009

22 keer bekeken
Ik heb als haag rond mijn huis groene beukhaag gezet, dit was in 2005. ZO goed als overal groeit de haag normaal, en heeft intussen een hoogte van bijna 2 meter.
Lees verder...
Forumonderwerp haag snoeien

Gepubliceerd: 16 feb 2009

5 keer bekeken
Hoe breed kunnen hagen worden?
Lees verder...
Forumonderwerp snoeien beukenhaag

Gepubliceerd: 06 okt 2008

19 keer bekeken
Ik heb geen ervaring met het snoeien van onze beukenhaag. Hij is al zeker 25 jaar oud en ik woon pas drie jaar in dit huis. De haag krijgt niet veel zon omdat de tuin op het noorden ligt.
Lees verder...
Forumonderwerp tuin tips / inrichting voor lange tuin

Gepubliceerd: 06 mei 2008

4 keer bekeken
Wij hebben een lange tuin van 10 meter breed en 40 meter lang. Het is nu opgesplitst in 3 stukken. 1)vooraan terras bij het huis
Lees verder...
Forumonderwerp planten beukehaag en bemesten

Gepubliceerd: 27 okt 2007

182 keer bekeken
Ik ga binnenkort een beukenhaag planten,op een plaats waar eerst coniferen stonden.Kan ik hiervoor oude championmest gebruiken of wat is als meststof de beste aanrader.Ik lees veel dat gewone potgrond al voldoende is klopt dit?
Lees verder...
Forumonderwerp planten, heesters en bomen in zandgrond

Gepubliceerd: 17 jul 2007

17 keer bekeken
Ik heb in zeeland een vakantiehuisje met 500 mtr2 grond. De grond is arm. Er is veel zon. Bruidsluiers,wilgentakken etc. groeien niet of nauwelijks.Het gras is dun en arm, het vocht draineert direct in de zandbodem weg.
Lees verder...
Forumonderwerp wortels en wegverkeer

Gepubliceerd: 29 jan 2007

16 keer bekeken
LS;
Lees verder...
Forumonderwerp bomen tegen lawaai verkeer

Gepubliceerd: 14 dec 2006

115 keer bekeken
Hallo,
Lees verder...
Forumonderwerp snoei beukenhaag

Gepubliceerd: 11 okt 2006

11 keer bekeken
Ik ga dit najaar een beukenhaag aanplanten. De aan te kopen planten zullen ongeveer 1 m. hoog zijn. Uiteindelijk wil ik de haag tot ongeveer 2m. laten opgroeien.
Lees verder...
Forumonderwerp rode beukehaag

Gepubliceerd: 28 jun 2005

1 keer bekeken
Wij hebben een rode beukenhaag van ongeveer 12 jaar oud en een hoogte van ongeveer 80 cm en met een lengte van 40 mtr.Nu gaan er willekeurig stukken haag dood.
Lees verder...
Forumonderwerp hagen

Gepubliceerd: 21 apr 2005

0 keer bekeken
We hebben een ander huis gekocht met een oude beukenhaag met hier en daar een liguster ertussen. Aangezien er jaren een rij coniferen voor gestaan heeft is de haag nogal open. We zouden graag een dichtere haag willen i.v.m. de inkijk.
Lees verder...
Forumonderwerp leylandi's verplaatsen

Gepubliceerd: 01 sep 2004

31 keer bekeken
Ik wil mijn leilanders verplaatsen zo'n twee meter dieper mijn tuin in, ze zijn ongeveer 1m80 hoog en dik begroeid.Ik welke periode mag ik dat verplaatsen en hoe moet ik ze achteraf behandelen?
Lees verder...
Stel een tuinvraag