Zoeken

Type Titel Inhoud
Forumonderwerp snoeien pruim

Gepubliceerd: 27 apr 2015

2 keer bekeken
Sinds 6 jaar woon ik in een huis met in de voortuin een pruim. De eerste twee jaren hingen er 3 pruimen en 1 pruim aan. De jaren erna niets.
Lees verder...
Forumonderwerp snoeien pruimenboom

Gepubliceerd: 07 sep 2014

14 keer bekeken
Hallo, Ik heb een vraag over het snoeien van onze pruimenboom.Deze boom is een jaar of drie, maar moet nodig goed gesnoeid worden.
Lees verder...
Forumonderwerp pruim is ziek

Gepubliceerd: 03 sep 2013

49 keer bekeken
Mijn pruimenboom is ziek. Is er iemand die mij kan vertellen wat mijn pruimenboom heeft? En ook vooral, wat kan ik er aan doen?
Lees verder...
Forumonderwerp snoeien pruimenboom

Gepubliceerd: 24 jul 2013

6 keer bekeken
Wij hebben in onze tuin een oude pruimenboom staan, die nauwelijks meer pruimen geeft. De bast van de stam begint aardig te scheuren. Heeft het nog zin om deze boom te snoeien en zo ja, hoe doen we dit?
Lees verder...
Forumonderwerp drijfhout

Gepubliceerd: 01 dec 2012

18 keer bekeken
Op 2-9-2012 stukje drijfhout van het strand meegenomen, en er wordt al dankbaar gebruik van gemaakt. Deze topic is aardig afgezakt, maar ik vind het zelf leuk om het verloop van de Treurberk ed. bij te houden.
Lees verder...
Forumonderwerp ziekte in de pruimenboom

Gepubliceerd: 02 sep 2012

126 keer bekeken
Ik heb in mijn tuin een pruimenboom staan van ongeveer 12 jaar. Na de bloesem werden de bladeren van een grote tak geel en vielen af. Verder zag ik dat de pruimen plakkerig werden verm door de mot of vlieg.
Lees verder...
Forumonderwerp laagstam of halfstam

Gepubliceerd: 11 okt 2011

122 keer bekeken
Graag wil ik een kersenboom in mijn tuin gaan planten. Mijn tuin is ongeveer 6m. breed en 30m. lang. Ik moet onder de boom door kunnen lopen. De soort die ik wil aanschaffen is de Lapins of eventueel Sweetheart of Stella.
Lees verder...
Forumonderwerp pruimenboom (mirabel)

Gepubliceerd: 17 sep 2011

9 keer bekeken
Hallo allemaal, Ik heb een pruimenboom (soort: Mirabel). Deze boom heeft deze zomer heel veel oogst gehad. Nu wil ik de boom een beetje snoeien,want volgens mij is dit nooit gebeurd.
Lees verder...
Forumonderwerp appel- en pruimenboom snoeien

Gepubliceerd: 16 jun 2011

3 keer bekeken
Ik heb van het voorjaar een appel- en pruimenboom geplant in mijn tuin. Mijn pruimenboom heeft van het jaar niet gebloeid vanwege de extreme weersomstandigheden, en nu moet je pruimenbomen snoeien na de oogst.
Lees verder...
Forumonderwerp snoeien pruimenboom.

Gepubliceerd: 16 mei 2011

34 keer bekeken
Dit jaar erg veel bloemen in mijn pruimenboom dus hopelijk veel pruimen.Nu groeien de bladeren ook als kool moet ik hem snoeien of met rust laten.Ben bang dat hij helemaal dichtgroeit en de pruimen geen licht krijgen.BVD MHofman
Lees verder...
Forumonderwerp pruimen

Gepubliceerd: 26 feb 2011

7 keer bekeken
Hallo, ik heb vandaag 2 pruimen bomen gekocht.
Lees verder...
Forumonderwerp snoei pruimenboom

Gepubliceerd: 26 sep 2010

29 keer bekeken
Beste forumbezoekers,
Lees verder...
Forumonderwerp pruimenboom snoeien

Gepubliceerd: 22 aug 2010

10 keer bekeken
Heb een pruimenboom 2 jaar geleden gekregen.Ben zelf door een hersenbloeding halfzijdig verlamd,dus kan de boomzelf niet meer snoeien.Had op dit forum gevraagd hoe ik hem snoeien moest,dat doorgegeven aan
Lees verder...
Forumonderwerp perenboom kiezen?

Gepubliceerd: 27 jul 2010

37 keer bekeken
Hallo fruitbomenexperts,
Lees verder...
Forumonderwerp pruimenboom snoeien

Gepubliceerd: 23 jul 2010

2 keer bekeken
Mijn pruimenboom heeft veel scheuten naar bovenwe willen dat hij niet zo hoog word,hoe kan jehem snoeien en wanneer?We willen hem zo hoog als hij nu is. Groetjes Hilda
Lees verder...
Forumonderwerp pruimenboom snoeien

Gepubliceerd: 20 jun 2010

1 keer bekeken
Heb een pruimenboompje in de tuin nu zitten er veel lange takken (uitlopers?) kan ik deze er nu afhalen.Vorig jaar vol met pruimen nu bijna niets.Groet minke
Lees verder...
Forumonderwerp geen bloesem op appelboom

Gepubliceerd: 10 apr 2010

2,246 keer bekeken
Twee jaar geleden (april 2008) heb ik een Alkmene appelboom in mijn tuin geplant. Helaas ook dit jaar weer geen bloesem. De boom groeit wel goed en heeft veel bladeren.
Lees verder...
Forumonderwerp pruimenboom verplanten

Gepubliceerd: 25 nov 2009

195 keer bekeken
Hallo allemaal, Wij hebben sinds dit jaar een moestuin en daarin staat ook een heel productieve pruimenboom.Nu moet het moestuin complex helaas deze winter verplaatsen, waarschijnlijk ergens in december of januari.
Lees verder...
Forumonderwerp hoe nu verder...

Gepubliceerd: 19 okt 2009

2 keer bekeken
Hoi allemaal, ik heb nu 2 maanden geleden een pruimenboom, 2 appelbomen en een hazelnotenboom geplant. Maar hoe nu verder? Ik heb ze cadeau gekregen dus ik ben echt een leek in deze wereld.
Lees verder...
Forumonderwerp hoe nu verder...

Gepubliceerd: 18 aug 2009

0 keer bekeken
Hoi allemaal, Ik heb de volgende boompjes geplaatst: - Amandelboom- 2 Appelbomen (Rode Jonagold en Elstar)- Pruimenboom- Hazelnotenboom
Lees verder...
Forumonderwerp snoeien

Gepubliceerd: 22 jul 2009

0 keer bekeken
Waneer te snoeien.Een pruimenboom (opal).Na de pluk snoeien dus nu, of .... anders.
Lees verder...
Forumonderwerp het snoeien van een jonge pruimenboom.

Gepubliceerd: 07 jul 2009

2 keer bekeken
Ik heb in mijn tuin een pruimenboompje Deze heb ik 2,5 jaar geleden geplant en hij is nu volop takken aan het vormen,maar fruit...ho maar.Het boompje is ong.
Lees verder...
Forumonderwerp schutting/roos problem

Gepubliceerd: 19 jun 2009

238 keer bekeken
HalloIk heb een tuin met een gezamenlijk afscheid, in de vorm van een schutting.
Lees verder...
Forumonderwerp pruimenboom

Gepubliceerd: 27 mei 2009

12 keer bekeken
hoi mijn buren hebben een jaar of 4 een pruimenboom tegen onze schutting aan geplant.U begrijpt wel deze wordt vrij flink, groeit al verboven onze schutting uitze geleiden hem ook niet dus laten hem wild groeien.
Lees verder...
Forumonderwerp pruimenboom 1ste keer vrucht dragend

Gepubliceerd: 14 mei 2009

5 keer bekeken
mijn pruimen boom heeft dit ja voor de eerste keer wat jonge pruimen er aan .heb er wel een bestuifer afgelopen najaar bij geplaant ....komen er nu het komend jaar meer pruimen aan die boomen .1 boom is 3 zomers oud en de andereboom is aangeplant
Lees verder...
Stel een tuinvraag