Zoeken

Type Titel Inhoud
Forumonderwerp leiplataan

Gepubliceerd: 21 sep 2012

4 keer bekeken
Hallo, Sinds eind vorig jaar hebben wij 2 leiplatanen in onze voortuin. Momenteel zien ze er zo uit (zie foto). Moet ik nu de uitschieters naar boven snoeien, en zo ja hoe kort? of moet ik deze gaan leiden?
Lees verder...
Forumonderwerp snoeien leiplataan

Gepubliceerd: 26 feb 2011

37 keer bekeken
We hebben in onze tuin een 10-tal leiplatanen. Deze bomen zijn behoorlijk de hoogte in geschoten en we denken erover om de knotten af te zagen. Kan de boom hierdoor afsterven of is dit geen probleem?
Lees verder...
Forumonderwerp snoeien lei-plataan, dakplataan

Gepubliceerd: 15 sep 2006

3 keer bekeken
Hoi, ik heb zo'n 10 leiplatanen in een rij staan. Wanneer snoei ik deze best en hoe? Moeten alle vertikale takken gesnoeid worden tot tegen de horizontale takken of moet er nog een stukje vertikale tak blijven staan?
Lees verder...
Forumonderwerp geschikte boom voor kleinere tuin

Gepubliceerd: 14 feb 2006

3 keer bekeken
Ik zoek een boom die (snel) moet zorgen voor schaduw. Je moet er onderdoor kunnen lopen, maw stamhoogte 2,2 meter.
Lees verder...
Forumonderwerp snoeien lei-plataan, dakplataan

Gepubliceerd: 27 feb 2005

0 keer bekeken
In welke maand snoei ik best mijn lei-en dakplatanen?Snoei ik de vertikale takken tot tegen de horizontale volledig weg of laat ik best vertikaal een paar centimeter staan?(wat ik elders al een paar keer gezien heb)
Lees verder...
Forumonderwerp snoeien leiplataan

Gepubliceerd: 18 okt 2004

0 keer bekeken
wat mag wel en niet gesnoeid worden bij een leiplataan?we hebben een leiplataan sinds vorig jaar en nu hebben we uitschieters naar alle kanten toe . we willen deze boom verder lei-en maar weten niet precies hoe
Lees verder...
Forumonderwerp snoeien lei-plataan

Gepubliceerd: 13 okt 2004

1 keer bekeken
Platanen die geleid zullen worden, leid ik die best nu + snoeien of doe ik dit best na de winter? Ze zijn nu reeds 7 maanden geplant en z'on 4m hoog. De helft van de takken zijn reeds geleid.Wie kan mij daarover helpen?
Lees verder...
Forumonderwerp leiplataan

Gepubliceerd: 16 mei 2004

1 keer bekeken
Kan ik nu de leiplataan nog snoeien? En hoe? Kan ik hem helemaal tot de 'hoofdzijtak' terugsnoeien?
Lees verder...
Forumonderwerp snoeien leiplataan

Gepubliceerd: 16 apr 2004

0 keer bekeken
Wanneer kun je een leiplataan snoeien?
Lees verder...
Forumonderwerp leiplataan snoeien na planten?

Gepubliceerd: 21 mrt 2004

4 keer bekeken
Na het planten van platanen die zullen geleid worden heb ik de overbodige takken gesnoeid. Niet overal heb ik een tak om te leiden. Mijn vraag is nu is het niet beter om ALLE takken af te snoeien en te wachten op nieuwe scheuten?
Lees verder...
Stel een tuinvraag