Zoeken

Type Titel Inhoud
Forumonderwerp beestjes in beukenboom

Gepubliceerd: 10 mei 2014

713 keer bekeken
In een van onze beukenboompjes zitten zwarte kleine beestjes. In de winter kruipen deze weg in de bast van de boom. Hierdoor gaat de bast kapot (barst open) en sterven een aantal
Lees verder...
Forumonderwerp esdoorn snoeien

Gepubliceerd: 26 okt 2013

108 keer bekeken
Afgelopen zomer hebben we behoorlijk wat gedoe gehad met onze buren over de esdoorn in onze tuin.
Lees verder...
Forumonderwerp bloedende ge-ente boom

Gepubliceerd: 30 jul 2012

6 keer bekeken
Wij hebben drie ge-ente bomen, zijn al een paar jaar oud.Nu beginnen alle drie de bomen op de entplek te bloeden.
Lees verder...
Forumonderwerp bloedende boom

Gepubliceerd: 19 jun 2011

98 keer bekeken
Aan het eind van de winter kwam ik erachter dat een boom in mijn tuin aan het bloeden was. Het bloeden kwam uit een soort rotte plek in de boom.
Lees verder...
Forumonderwerp notenboom

Gepubliceerd: 13 jun 2011

44 keer bekeken
Mag ik op dit moment een tak van mijn notenboom afzagen? Of moet ik hier nog enkele maanden mee wachten.
Lees verder...
Forumonderwerp trachycarpus fortunei van drie meter met problemen

Gepubliceerd: 28 mei 2010

248 keer bekeken
Twee Trachycarpus fortunei,s, gegroeid als een twee-eenheid samen danig in de problemen. Van de kleinste het vrouwtje is geen blad meer over, slechts enkele aankomende speren die nu stil staan. Gisteren hier een bruine speer uitgetrokken.
Lees verder...
Forumonderwerp bloeden van een esdoorn

Gepubliceerd: 04 mrt 2010

331 keer bekeken
Op 20 februari wilde een vogelhokje in onze esdoorn hangen. Na lang dubben besloot ik een RVS-schroef in de boom te boren om daar het hokje aan op te hangen.
Lees verder...
Forumonderwerp snoei gewone esdoorn en walnoot

Gepubliceerd: 24 nov 2009

12 keer bekeken
Goedendag, Wat is de beste tijd om een gewone esdoorn en een walnoot te snoeien?Of beter gezegd: wanneer mag het echt niet?
Lees verder...
Forumonderwerp snoei esdoorn

Gepubliceerd: 07 mrt 2009

9 keer bekeken
Hallo.Ik ben een leek op het gebied van snoeien,en in dit geval gaat het over een Esdoorn.Op zaterdag 28 februari heb ik de Esdoorn bij mijn moeder gesnoeit.Er was iemand bij die er verstand van had zei hij.
Lees verder...
Forumonderwerp nabehandeling zaagvlak na snoeien berkeboom

Gepubliceerd: 02 aug 2008

31 keer bekeken
Ik heb van een forse berkeboom (20 meter) de onderste takken tot 8 meter hoog weggesnoeid. Sommige takken waren rond 5 cm diameter.
Lees verder...
Forumonderwerp snoeien

Gepubliceerd: 04 jan 2007

178 keer bekeken
Wat is de beste tijd om een notenboom en een berkenboom te snoeien.De 1 zegt wacht tot het blad eraf is en de ander zegt weer in de winterperiode, wie geeft mij goede raad?
Lees verder...
Forumonderwerp bolcatalpa in september snoeien?

Gepubliceerd: 12 sep 2006

102 keer bekeken
Ik heb een bolcatalpa in de tuin staan van zo'n 8 jaar oud.Deze boom is nog nooit gesnoeid.Ik ben nu alleen bang dat hij omknapt bij hevige wind.Hij heeft in verhouding met zijn grote omvang maar een dunne stam.
Lees verder...
Forumonderwerp walnotenboom bloed, help!

Gepubliceerd: 10 apr 2006

98 keer bekeken
Ik heb vandaag (9 april) een dikke en een dunne tak van mijn walnotenboom ingekort.Ik dacht dat dat wel kon. Echter komen er toch druppels uit.Wat kan ik nu het beste doen?
Lees verder...
Forumonderwerp snoeien treurberk

Gepubliceerd: 15 mrt 2005

1,744 keer bekeken
Ik wil graag weten wanneer en hoe ik mijn treurberk moet snoeien.
Lees verder...
Forumonderwerp ziekte ? beestje ? paardekastanje

Gepubliceerd: 15 jun 2004

6 keer bekeken
ik heb 3 paardekastanjes die langzaam aan doodgaan... weet iemand wat dit is ? - er ontstaan scheuren in de bast ( ik vermoed vraat )- blad kleur lichter- boom bloed uit scheuren, het word zwart om de wond
Lees verder...
Stel een tuinvraag