Zoeken

Type Titel Inhoud
Forumonderwerp sering

Gepubliceerd: 11 nov 2018

80 keer bekeken
ik heb een sering in de tuin staan en die is nu ongeveer 3,5 meter hoog en die wil ik graag een eind verkorten aangezien ik een groentje zonder groen vingers ben vraag ik graag om advies mvg P.Stap
Lees verder...
Forumonderwerp welke struik is dit?

Gepubliceerd: 16 mei 2017

12 keer bekeken
welke struik is dit en kan die voller bloeien ?
Lees verder...
Forumonderwerp sering snoeien

Gepubliceerd: 15 mei 2017

79 keer bekeken
Ik heb vorig jaar een sering gezet en daar zaten toen 4 bloemen in en die heb ik toen ze uitgebloeid waren weggehaald.
Lees verder...
Forumonderwerp snoei sering

Gepubliceerd: 20 mei 2016

13 keer bekeken
Ik heb een wortelstek van een sering opgekweekt.Ze is nu op de door mij gewenste hoogte (ongeveer 225 cm ).Hoe moet ik haar na de bloei snoeien om haar niet hoger te laten worden en haar een goed model te laten houden?
Lees verder...
Forumonderwerp snoei sering.

Gepubliceerd: 23 apr 2014

6 keer bekeken
Uit een wortelopslagscheut heb ik een witbloeiende sering opgekweekt.Ze is nu zo`n twee meter hoog.Eigenlijk wil ik ze niet veel hoger hebben,want dat past
Lees verder...
Forumonderwerp sering geen blad en bloem meer

Gepubliceerd: 17 apr 2014

241 keer bekeken
Onze sering weigert dit jaar ook maar enig blad of bloem te vormen terwijl andere seringstruiken al volop in bloei staan. Als ik een tak snoei zie ik wel vers hout en fris groen onder de bast,ook zitten er kleine knoppen aan alle takken.
Lees verder...
Forumonderwerp passiflora dood?

Gepubliceerd: 22 apr 2013

152 keer bekeken
Hallo iedereen,
Lees verder...
Forumonderwerp wat gebeurt er als ik nu nog mijn sering snoei?

Gepubliceerd: 19 jul 2012

7 keer bekeken
Door omstandigheden ben ik er op het juiste tijdstip, vlak na de bloei, niet aan toe gekomen om mijn oude sering te snoeien. Hij stond hier al, geen idee hoe lang, toen ik hier 7 jaar geleden kwam wonen en was toen al heel groot.
Lees verder...
Forumonderwerp snoei sering?

Gepubliceerd: 07 jun 2012

1 keer bekeken
mijn sering is uitgebloeid,moet ik de bruine retanten afknippen of laten zitten?
Lees verder...
Forumonderwerp sering op stam

Gepubliceerd: 08 jun 2010

30 keer bekeken
Ik heb een sering op stam een meyery superba geloof ik. Nu is deze uitgebloeid maar moet ik hem tot de knot toe snoeien of zo laten om weer volop bloemen te krijgen en ik heb ergens gehoord dat die nog een keer kan
Lees verder...
Forumonderwerp snoei sering

Gepubliceerd: 30 mei 2010

1 keer bekeken
kan ik deze snoeien (stevig)?En kan ik hier stekjes van maken? BVD Marcel
Lees verder...
Forumonderwerp kan ik lavatera en sering in struikvorm snoeien?

Gepubliceerd: 17 mrt 2010

25 keer bekeken
Hallo,
Lees verder...
Forumonderwerp helling beplanting

Gepubliceerd: 01 mrt 2010

2,599 keer bekeken
Ons nieuwe huis ligt in een dal. De tuin heeft daardoor aan twee kanten een tamelijk schuine helling. De vorige bewoners hebben het laten verwilderen maar ik ben zelf geen brandnetel fan.
Lees verder...
Forumonderwerp seringen snoeien (nog eentje)

Gepubliceerd: 05 sep 2009

25 keer bekeken
Nog maar eens een vraagje over het snoeien van Seringen. Ik heb dit vroeger eens gedaan en de Sering heeft het toen volledig begeven...
Lees verder...
Forumonderwerp snoei amerikaanse sering

Gepubliceerd: 12 jun 2009

10 keer bekeken
Wanneer moet ik mijn Amerikaanse sering op stam snoeien? Ik dacht eigenlijk in het voorjaar, maar las dat de sering direct na de bloei moet worden gesnoeid. Alvast bedankt voor jullie reactie!
Lees verder...
Forumonderwerp snoeien sering

Gepubliceerd: 31 mei 2009

4 keer bekeken
De sering in mijn tuin is uitgegroeid tot een boom van zo'n 4 meter hoogte. Ik wil hem graag terugsnoeien naar zo'n 2 meter hoogte zodat deze - op termijn - wat voller wordt. Mijn vragen: Hoe doe ik dat? En is dit de juiste tijd van het jaar?
Lees verder...
Forumonderwerp oude heesters.

Gepubliceerd: 14 apr 2009

9 keer bekeken
wij hebben enkele oude heesters staan: virburnum, forsythia,sering,
Lees verder...
Forumonderwerp sering op stam snoeien

Gepubliceerd: 18 okt 2008

19 keer bekeken
Ik heb 2 seringen op stam en er zitten groene schilfers op de takken,ik wil het graag snoeien,maar moet ik dat wel doen ? of moet ik wachten tot het voorjaar.Mag ik ze wel snoeien,of lopen ze dan niet meer uit?
Lees verder...
Forumonderwerp wie kent de naam van deze struik?

Gepubliceerd: 17 okt 2008

32 keer bekeken
Wie kent de naam van deze struik.Hij breidt zich erg uit en ik wel hem wat inkorten.Hoe doe ik dat..gewoon uitdunnen?Kan ik hem stekken,zo ja ,hoe doe ik dit en is het nu de juiste tijd om dat te doen? vast weer bedankt.
Lees verder...
Forumonderwerp seringen snoeien (weet niet welke soort het is!)

Gepubliceerd: 13 jul 2008

23 keer bekeken
https://tinyurl.com/y37zmcyz Hallo,
Lees verder...
Forumonderwerp sering miss japan

Gepubliceerd: 23 mei 2008

12 keer bekeken
Hallo,
Lees verder...
Forumonderwerp snoeien ceanothus [amerikaanse sering]

Gepubliceerd: 17 mei 2008

232 keer bekeken
Mijn Ceanothus wordt te groot en ik wil hem graag terugsnoeien, maar loopt de struik op
Lees verder...
Forumonderwerp sering

Gepubliceerd: 06 sep 2007

93 keer bekeken
Ik heb 2 seringe (geloof ik) van de vorige bewoners.. a. wanneer bloeit een sering b. er komen allemaal bruine bladeren in, word een sering kaal in de winter?
Lees verder...
Forumonderwerp verkeerde snoei van sering op stam

Gepubliceerd: 16 mei 2007

13 keer bekeken
Ik heb vorig jaar herfst mijn seringeboompje op stam gesnoeid maar kom tot de conclusie dat dit niet had gemoeten , vandaar dat hij nu niet bloeit. Nu heb ik ergens horen zeggen dat hij misschien laat in de zomer nog wat nabloei zal geven.
Lees verder...
Forumonderwerp geredde onbekende plant

Gepubliceerd: 11 mei 2007

1 keer bekeken
Ik heb deze plant een jaar geleden uit een donkere hoek met ca. 30 cm³ grond gered .Het begint nu wat te worden, alleen onregelmatig verdeeld per "tak". wat is het ?(mij moeder dacht een sering)
Lees verder...