Zoeken

Type Titel Inhoud
Forumonderwerp 'nieuw' leven olijfboom

Gepubliceerd: 27 mei 2018

1,314 keer bekeken
hallo allemaal,
Lees verder...
Forumonderwerp verplaatste olijfboom die dood gaat.

Gepubliceerd: 11 jun 2016

243 keer bekeken
goedenavond mijn buurtjes hebben een drietal olijfbomen. een van deze bomen is een paar weken terug verplaatst. nu ziet hij er meer dood dan levend uit. is deze boom nog te redden ?? en zo ja,hoe ???
Lees verder...
Forumonderwerp snoeien olijf en catalpa

Gepubliceerd: 26 mrt 2015

36 keer bekeken
Beste forumleden,
Lees verder...
Forumonderwerp snoeien olijfboom

Gepubliceerd: 02 mrt 2015

31 keer bekeken
Goedemiddag, Ik heb enkele olijfbomen nu 5 jaar in bezit. Nu wil het zo zijn dat een van de olijfbomen kaal is in het midden van de kruin. De andere is wel mooi groen vanuit het midden.
Lees verder...
Forumonderwerp snoeien olijfboom

Gepubliceerd: 04 apr 2014

42 keer bekeken
Ik heb mijn olijf al wat gesnoeid maar wil graag dat de stam wat dikker gaat worden, heb ik het zo goed gedaan of moet ik nog 1 van de takken die verticaal staan weghalen voor de mooiste vorm?
Lees verder...
Forumonderwerp is deze olijfboom dood?

Gepubliceerd: 20 mei 2013

75 keer bekeken
in 2010 hebben wij een oude olijfboom gekocht; stam ca. 40 cm omtrek. In de winter wordt deze luchtig afgedekt met een fleece deken, maar na de winter 2011/2012 liet de boom alle bladeren vallen.
Lees verder...
Forumonderwerp het word kouder...

Gepubliceerd: 27 jan 2012

53 keer bekeken
Nu het kouder word en ik geen lichtslang meer kan kopen heb ik voor een 3 tal exoten 3 verlichtingarmaturen gekocht met daarin een 60 watt gloeilamp die enorm veel warmte afgeeft.
Lees verder...
Forumonderwerp olijfboom onderin bladvorming

Gepubliceerd: 12 nov 2011

250 keer bekeken
Graag advies over het volgende:
Lees verder...
Forumonderwerp olijfboom snoeien

Gepubliceerd: 15 mrt 2011

755 keer bekeken
Hallo allemaal! Vorig jaar heb ik van mijn verhuurders als welkomstcadeautje een olijfboompje gekregen. Helaas hebben zij totaal geen verstand van planten, en ik niet van snoeien.
Lees verder...
Forumonderwerp olijfboom

Gepubliceerd: 26 feb 2011

8 keer bekeken
Hallo, Mijn olijfboom heeft het deze winter niet best overleefd. Ik bescherm hem elke winter met vlies doek, maar dit jaar is hij zo'n 80% van zijn blad kwijt, het overgebleven blad zit alleen op de kruin.
Lees verder...
Forumonderwerp onze 6-jarige olijfboom is kaal

Gepubliceerd: 15 mei 2010

1,473 keer bekeken
Beste mensen,
Lees verder...
Forumonderwerp actueel mijn tuin...

Gepubliceerd: 07 mei 2010

10 keer bekeken
Gisteren even de tuin, althans achterdeel dan, weer opgeknapt, kuip waar musa basjoo in staat, hoofdstengel is verloren gegaan door vorst in de blokhut, maar er komen zijscheuten genoeg zag ik.
Lees verder...
Forumonderwerp geboorteboompje

Gepubliceerd: 14 mrt 2010

6 keer bekeken
Hallo,
Lees verder...
Forumonderwerp bruin blad olijfboom

Gepubliceerd: 28 feb 2010

5,720 keer bekeken
Mijn olijfboom staat nu het tweede jaar in de volle grond. Vorig is er veel nieuw blad op gekomen en is als zodanig de afgelopen winter ingegaan. Op dit moment is reeds een heel groot deel van het
Lees verder...
Forumonderwerp hoe eitjes/ rupsen in olijfboom bestrijden?

Gepubliceerd: 07 feb 2010

2,128 keer bekeken
Medio september 2009 hebben we een plaag van kleine groene rupsjes gehad die werkelijk overal rondkropen. Lijkt erop dat ze 2 olijfbomen als thuis zien, want die zit vol met opgerolde bladeren. Vandaag een paar blaadjes opengemaakt...
Lees verder...
Forumonderwerp trachycarpus fortunei

Gepubliceerd: 13 nov 2009

449 keer bekeken
net een 10jarige tachycarpus fortunei in volle grond geplant mvg aan iedereen
Lees verder...
Forumonderwerp heb beginners-advies nodig....

Gepubliceerd: 21 sep 2009

9 keer bekeken
Hey, ik ben Joff en heb enkele maanden terug een oud rijhuisje gekocht. Ik ben bezig met dit huisje te renoveren en alles zeer strak en modern in te richten. Uiteraard hoort het aanpakken van de tuin hier ook bij.
Lees verder...
Forumonderwerp olijfbommen nog kaal

Gepubliceerd: 24 aug 2009

18 keer bekeken
We hebben een aantal olijfbommen, van ruim 20 jaar die we in het najaar hebben geplant.
Lees verder...
Forumonderwerp olijf na de winter van 2008-2009

Gepubliceerd: 18 aug 2009

416 keer bekeken
Hierbij enkele foto's van drie olijven die alle drie in dezelfde toestand verkeren. Geen uitbottingen meer, wel uitlopers aan de voet van de olijfbomen.
Lees verder...
Forumonderwerp groei olijf

Gepubliceerd: 31 jul 2009

7 keer bekeken
Ik heb een paar jaar geleden, omdat ik niet veel geld in een overmatig getrimd bolletje wilde investeren een nietig olijfboompje in de tuin geplantDoet het goed is nu ongeveer twee meter en nogal sprieterig.
Lees verder...
Forumonderwerp snoeien olijfboom

Gepubliceerd: 28 mrt 2009

505 keer bekeken
Heb al diverse vragen/antwoorden m.b.t. het snoeien van de olijfboom gelezen, maar heb toch nog een vraag.
Lees verder...
Forumonderwerp grillige vormen olijf

Gepubliceerd: 24 jan 2009

63 keer bekeken
Hallo mensen.Ik vraag me al een tijdje iets af,en er zijn zat websites over,maar ik heb het antwoord eigenlijk niet kunnen vinden.waarom is bij de ene olijfboom de stam zo misvormd grillig,en bij de andere niet ?
Lees verder...
Forumonderwerp bescherming weggehaald, zie de foto's...

Gepubliceerd: 12 jan 2009

4 keer bekeken
Mijn chamaeropsen zien er zo te zien nog goed uit, met wat bladschade, dat knippen we wel weer weg, als het maar weer gaat uitlopen vanuit de groeispeer, deze staat sinds 2004 in de volle grond!
Lees verder...
Forumonderwerp olijf buiten of binnen in de winter?

Gepubliceerd: 01 sep 2008

20 keer bekeken
hallo allemaal... Ik zit met een vraagje... In mei heb ik een stekje van een olijfboom gekregen..Tot mijn verbazing groeit ie ontzettend snel..
Lees verder...
Forumonderwerp welke boom in kuip, schaduw, en wintergroen?

Gepubliceerd: 24 aug 2008

2,533 keer bekeken
Ik wil graag op ons plaatsje in de schaduw (wel veel licht) een boom in een grote pot plaatsen. Hij moet wintergroen zijn, omdat we heel weinig ruimte hebben voor andere planten. En uiteraard winterhard.
Lees verder...
Stel een tuinvraag