Zoeken

Type Titel Inhoud
Forumonderwerp kiwi actinidia chinensis

Gepubliceerd: 04 feb 2024

30 keer bekeken
Wat is er mis met mijn kiwi Actinidia chinensis?
Lees verder...
Tuininformatie winteractiviteiten in je tuin

Gepubliceerd: 16 nov 2023

6 keer bekeken
In de winter trek je minder snel naar je tuin, maar dat is eigenlijk zonde. Ook in kouder weer kan je namelijk van je tuin genieten. En bovendien is de winter hét ideale moment om je tuin klaar te maken voor de lente.
Lees verder...
Forumonderwerp liguster als kleine haag

Gepubliceerd: 29 okt 2023

14 keer bekeken
Hallo,
Lees verder...
Tuininformatie de pracht van groenblijvende hagen in je tuin

Gepubliceerd: 04 okt 2023

10 keer bekeken
Groenblijvende hagen zijn niet alleen mooi om te zien, maar bieden ook veel praktische voordelen voor je tuin. In dit artikel worden de drie populairste groenblijvende hagen besproken en lees je meer over de positieve eigenschappen.
Lees verder...
Forumonderwerp sering op zoek naar xon

Gepubliceerd: 23 aug 2023

29 keer bekeken
Hoi,  Mijn sering groeit nogal richting de zon. Nu wil ik er een paal naast zetten om hem wat rechter te krijgen maar waarschijnlijk moet ik hem ook snoeien wat moet ik precies snoeien om hem wat recht te krijgen.  Grt Lody
Lees verder...
Forumonderwerp spirea billardii

Gepubliceerd: 25 jun 2023

37 keer bekeken
Ik heb in september/oktober goed gewortelde stekken van de Spirea billardii geplant die nu zo'n 60cm hoog zijn. Ik zie tot nu toe nog geen bloemknoppen verschijnen . Als ik het Google lees ik dat de bloemen bloeien tussen juli en september.
Lees verder...
Forumonderwerp appelboom herkenning en dood blad

Gepubliceerd: 11 jun 2023

35 keer bekeken
Hi allemaal,
Lees verder...
Forumonderwerp boomknoppen gaan niet open

Gepubliceerd: 24 mei 2023

93 keer bekeken
Hallo,
Lees verder...
Tuininformatie snoeitips voor je muur klimop

Gepubliceerd: 16 mei 2023

11 keer bekeken
Nu het weer voorjaar is, is het belangrijk om alles goed te gaan snoeien. Door alles weer te gaan snoeien, kunnen je planten namelijk weer prettig door blijven groeien.
Lees verder...
Forumonderwerp lavandula x intermedia snoeien

Gepubliceerd: 05 apr 2023

29 keer bekeken
Ik heb lavandula x intermedia in de tuin staan die ik wil gaan snoeien.
Lees verder...
Tuininformatie 5 tips voor het onderhouden van je tuin

Gepubliceerd: 23 feb 2023

26 keer bekeken
Een mooie tuin is een waardevolle toevoeging aan je leefomgeving. Je tuin is de plek waar je in je eigen omgeving kan genieten van de buitenlucht. Het is echter wel belangrijk om je tuin te onderhouden om er optimaal van te kunnen genieten.
Lees verder...
Forumonderwerp potroos

Gepubliceerd: 21 feb 2023

112 keer bekeken
Ik heb potrozen gekocht van 25 cm hoog kan ik ze nu in de volle grond zetten of is dat nog te vroeg?
Lees verder...
Tuininformatie hoe snoei je een fruitboom?

Gepubliceerd: 11 jan 2023

86 keer bekeken
Er is iets verontrustends aan de tijd om je fruitboom wel of niet te knippen. En met knippen bedoel ik snoeien, maar in ieders gedachten is dit een substantiële en mogelijk brutale boomoperatie.
Lees verder...
Forumonderwerp rozenbotteltakken krijgen wortels

Gepubliceerd: 19 dec 2022

35 keer bekeken
Beste allemaal, Ik heb hier van die mooie decoratieve minirozenbottel takken op een vaas staan. Nou komen er allemaal wortels aan.
Lees verder...
Tuininformatie tips voor het onderhoud van je tuin

Gepubliceerd: 15 dec 2022

14 keer bekeken
Een goede tuinverzorging kan de kwaliteit en de levensduur van je planten, fruit en groenten verhogen. Een paar uur volle zon is een must voor bijna elke plant, maar verschillende plantensoorten hebben verschillende verzorgingsniveaus nodig.
Lees verder...
Tuininformatie euonymus japonicus green spire haag als buxusvervanger

Gepubliceerd: 22 nov 2022

26 keer bekeken
De Euonymus Japonicus Green Spire wordt zeer veel gebruikt als haagplant. Dat komt omdat het winterhard is, op iedere standplaats kan staan en het zeer gemakkelijk is in onderhoud.
Lees verder...
Forumonderwerp sering op stam ziek?

Gepubliceerd: 15 sep 2022

55 keer bekeken
Ik heb een sering op stam die er zo uit ziet bruin gekruld blad  er zitten wel allemaal knopjes op de takken die gezond zijn(zijn groen dus niet dood)
Lees verder...
Tuininformatie een groenblijvende haag met de taxus

Gepubliceerd: 23 jun 2022

22 keer bekeken
De Taxus is in steeds meer tuinen terug te vinden. Begrijpelijk, omdat deze haag bekend staat als zeer onderhoudsvriendelijk en hij u het gehele jaar een groenblijvende haag geeft. Hiermee kunt u de Taxus perfect gebruiken als erfafscheiding.
Lees verder...
Forumonderwerp bolacacia loopt maar aan 1 hoekje uit

Gepubliceerd: 20 jun 2022

427 keer bekeken
Hallo allemaal, ik hoop hier echt hulp/advies te krijgen omtrent mijn bolacacia …Er zit nl een geschiedenis achter.
Lees verder...
Tuininformatie zo bereid jij je tuin voor op de zomer

Gepubliceerd: 28 apr 2022

32 keer bekeken
Het voorjaar staat we voor de deur, tijd om onze tuin weer in opperste beste staat te brengen. Het onkruid verwijderen, de takken snoeien en uiteraard de éénjarige planten vervangen.
Lees verder...
Forumonderwerp verkleurd blad geranium

Gepubliceerd: 02 apr 2022

108 keer bekeken
Waardoor verkleuren de bladeren van mijn geraniums in pot? En wat te doen?
Lees verder...
Forumonderwerp jonge fruitboom snoeien

Gepubliceerd: 16 mrt 2022

40 keer bekeken
Hallo Binnenkort wil ik de jonge fruitbomen snoeien. Bijgevoegd de foto van een boom zoals deze er nu uitziet.
Lees verder...
Forumonderwerp groei hazelaar

Gepubliceerd: 28 feb 2022

28 keer bekeken
Beste allemaal, Ik heb een vraagje over onze hazelaar, misschien is hier iemand die advies heeft?
Lees verder...
Forumonderwerp frambozen snoeien

Gepubliceerd: 26 feb 2022

46 keer bekeken
Goedendag, ik ben relatief nieuw in tuinen land met nu 1.5 jaar in een huis met felbegeerde achtertuin. Helaas is die nu nog strak betegeld, maar dat veranderen staat in de planning (even doorsparen!)
Lees verder...
Tuininformatie dit zijn 5 wintergroene planten

Gepubliceerd: 16 feb 2022

72 keer bekeken
Als je een tuin wilt die het hele jaar door mooi blijft, dan is het belangrijk om ook voldoende wintergroene planten in de tuin te plaatsen. Zo voorkom je dat je tuin er ‘s winters erg kaal uit komt te zien.
Lees verder...
Stel een tuinvraag