Zoeken

Type Titel Inhoud
Forumonderwerp schimmel bij blauwe regen (wisteria)

Gepubliceerd: 27 jun 2022

169 keer bekeken
Op 2 stammen van onze blauwe regen is (sinds niet al te lange tijd) een schimmel te zien. Zie de foto's. Beetje crème kleurige schimmel. Het blad en de takken lijken nu nog goed. 
Lees verder...
Forumonderwerp blauwe regen uitgedroogd?

Gepubliceerd: 16 jun 2020

561 keer bekeken
Onze Blauwe regen heeft een paar maanden geleden nog mooi gebloeid en nu zijn de blaadjes uitgedroogd en verschrompeld. Is de Blauwe regen dood? Iemand hier ervaring mee?
Lees verder...
Forumonderwerp groene overkapping op het noorden

Gepubliceerd: 17 feb 2020

67 keer bekeken
Hallo allemaal,
Lees verder...
Forumonderwerp knoppen blauwe regen / wisteria verschillend; wat is wat?

Gepubliceerd: 11 jun 2019

112 keer bekeken
Goede avond,
Lees verder...
Forumonderwerp een afdak van groen

Gepubliceerd: 09 mrt 2019

85 keer bekeken
Dag allen, Wij hebben in de tuin een huisje staan, maar dan een huisje van steigerbuis. Daar zit nu nog een stoffen dak op, maar het is de bedoeling dat we de 'zij-muren' en het 'dak' laten begroeien.
Lees verder...
Forumonderwerp schimmel op blauwe regen?

Gepubliceerd: 14 jan 2019

541 keer bekeken
Sinds een jaar zitten deze plekken op de blauwe regen. Het breidt zich ook steeds verder uit. Volgens iemand van het tuincentrum kan het geen kwaad.
Lees verder...
Forumonderwerp trompetplant bloeit niet

Gepubliceerd: 12 aug 2018

911 keer bekeken
Al jaren heb ik een trompetbloem, hij groeit goed, staat in de volle zon tegen de schutting aan, is reeds 17 jaar oud, maar er heeft nog nooit een bloem in gezeten......weet iemand waarom hij maar niet in de bloei wil komen?
Lees verder...
Forumonderwerp blauwe regen op stam.

Gepubliceerd: 12 jun 2018

68 keer bekeken
Moet een blauwe regen op stam gesnoeid worden? Zoja, hoe en waneer ?
Lees verder...
Forumonderwerp blauwe regen inkorten

Gepubliceerd: 03 jun 2018

102 keer bekeken
Onze blauwe regen is waarschijnlijk al 40 jaar oud. Is in het begin echter verkeerd gesnoeid en geleid. Hierdoor zakt de pergola scheef. De pergola moet hersteld worden en daarvoor moet/wil ik de plant flink terug snoeien.
Lees verder...
Forumonderwerp even voorstellen

Gepubliceerd: 29 mrt 2018

17 keer bekeken
Ik ben Jan en woon samen met mijn vrouw in een leuk hoekhuis. Voor (noord) en opzij (oost) wat tuin. Achter (zuid) verharding met een paar berghokjes, pergola met blauwe regen en potten met allerlei planten.
Lees verder...
Forumonderwerp blauwe regen / wisteria is teveel de hoogte in gegroeid

Gepubliceerd: 30 jul 2017

208 keer bekeken
Ik heb een snoei-vraag. Ik heb mijn blauwe regen nu zo'n 8 jaar. Ik heb hem nooit (goed) gesnoeid, alleen in de weg hangende takken afgeknipt. Eerst, toen hij nog laag was, bedekte hij mooi mijn schutting en daar bloeide hij ook.
Lees verder...
Forumonderwerp hoi! en een vraag...

Gepubliceerd: 09 jul 2017

105 keer bekeken
Dag allemaal, ik heb in hartje Nederland een kleine stadstuin waar ik zowel eetbare planten als bloemen als gras heb staan, als een grote compostbak. Het valt me alleen nog niet mee allemaal om zonder kennis zo te krijgen als ik wil.
Lees verder...
Forumonderwerp wat is mijn tuintje aan het opeten?

Gepubliceerd: 14 apr 2017

92 keer bekeken
Dag, Voor mijn huis heb ik een klein tuintje waar ik wat plantjes in probeer te laten groeien.
Lees verder...
Forumonderwerp geen bloei in wisteria sinensis 'rosea'

Gepubliceerd: 04 apr 2017

29 keer bekeken
Sinds 4 jaar staan 2 soorten Wisteria aan weerszijden van een rozenboog, Wisteria sinen
Lees verder...
Forumonderwerp gouden of blauwe regen?

Gepubliceerd: 22 mrt 2017

13 keer bekeken
Ik kom er via google niet zo goed uit. Beide zijn giftig, dus dat maakt niets uit. Wanneer kies je nu een gouden of een blauwe regen als je niet naar de kleur kijkt?
Lees verder...
Forumonderwerp blauw regen

Gepubliceerd: 15 mrt 2017

13 keer bekeken
Hoi,
Lees verder...
Forumonderwerp langst bloeiende sterk geurende klimplantn gezocht

Gepubliceerd: 10 feb 2017

14 keer bekeken
Ik ga een combinatie van verschillende klimplanten families installeren. Ondertussen heb ik al 2 soorten kamperfoelie, een Toscaanse jasmijn en een rambler klimroos.
Lees verder...
Forumonderwerp bruine laag op het vijveroppervlak?

Gepubliceerd: 14 okt 2016

757 keer bekeken
Op het oppervlak van onze vijver drijft een vettige olijfgroene laag. Deze vormt zich wanneer het lange tijd niet heeft geregend. Het water eronder is helder en de vissen (rosettes en windes) zijn levendig.
Lees verder...
Forumonderwerp blauwe regen

Gepubliceerd: 25 sep 2016

21 keer bekeken
We hebben vorig jaar geënte blauwe regens geplant, dingen zijn behoorlijk uitgeschoten. Ik wilde ze snoeien en heb al wat gegoogled naar wat en hoe. Zijscheuten snoeien tot 50cm en straks in het voorjaar de scheuten terugsnoeien naar zon 20cm..
Lees verder...
Forumonderwerp is de pindakaasboom giftig voor mijn hond?

Gepubliceerd: 03 sep 2016

517 keer bekeken
Ik wil graag een pindakaasboom (clerodendrum trichotomum var.
Lees verder...
Forumonderwerp wisteria / blauwe regen

Gepubliceerd: 20 aug 2016

45 keer bekeken
Met veel interesse las ik het artikel op uw tuinkrant.com (https://tiny
Lees verder...
Forumonderwerp wit bloeiende wisteria combineren met ...?....

Gepubliceerd: 03 aug 2016

200 keer bekeken
Hallo forumleden,
Lees verder...
Forumonderwerp rozen over een muur

Gepubliceerd: 24 jun 2016

8 keer bekeken
Hallo, ik zou graag een roos over een muur willen leiden, links langs mijn voordeur omhoog, tot ongeveer 3 meter, dan liefst 5 meter naar rechts langs de muur. Dit dus een flink groeiende roos zijn, liefst wat lang doorbloeiend.
Lees verder...
Forumonderwerp blauwe regen lijkt dood

Gepubliceerd: 15 jun 2016

2,785 keer bekeken
Na een korte opwelling lijkt onze 20 jaar oude Blauwe regen gesneuveld. De blaadjes en bloemen zijn verwelkd. In de stam zitten een aantal rare plekken. Lijken uitgevreten holtes van 2 tot 5 cm waarin het hout verpulverd is.
Lees verder...
Forumonderwerp witte en blauwe regen

Gepubliceerd: 30 mei 2016

11 keer bekeken
Beste tuinliefhebbers,
Lees verder...
Stel een tuinvraag