Zoeken

Type Titel Inhoud
Forumonderwerp soort haag en hoe te snoeien?

Gepubliceerd: 13 mei 2017

37 keer bekeken
Hoi, Net verhuisd, niet zo'n groene vingers en weet helaas niet hoe ik deze haag moet onderhouden? Lijkt me nog een redelijk jonge haag te zijn aan de dunne stammetjes te zien?
Lees verder...
Forumonderwerp berken vervangen door ...???

Gepubliceerd: 06 okt 2016

31 keer bekeken
Achter in onze tuin staan drie forse berken, omtrek stammen op 1 meter hoogte ongeveer 160 cm. Naar onze mening worden deze bomen te hoog.
Lees verder...
Forumonderwerp alternatief voor haagbeuk,...

Gepubliceerd: 22 mrt 2014

53 keer bekeken
Kent er iemand een modern alternatief voor haagbeuk,... wat ik al zoveel tegenkom overal. Het moet ook niet per definitie een echte haag te zijn. Voorwaarde: goed onderhoudbaar, zonder al teveel snoeiwerk.
Lees verder...
Forumonderwerp laulierkers? snoeien?

Gepubliceerd: 30 mrt 2013

41 keer bekeken
Ik heb een haag die ongeveer 2 meter hoog en meter of 15 lang is, echter weet ik niet welk soort dit is. Ik denk dat het een laulierkers is maar weet dit niet zeker. Nu is hij vorige jaar door de vorst
Lees verder...
Forumonderwerp hoe vlot groeit broodboom?

Gepubliceerd: 19 mrt 2013

116 keer bekeken
We hebben vorig jaar een haag naast mijn huis verwijderd.Een deel ervan heb ik herplaatst in de hoop wat meer privacy tussen mij en mijn buren te creeren.
Lees verder...
Forumonderwerp hulp nodig bij verdwenen heg

Gepubliceerd: 02 mei 2012

3 keer bekeken
Goedemorgen,Ik ben nogal een leek op tuinier gebied, En heb daarom advies nodig,Eerst even een uitleg:Mijn achter buurman had een mooie heg achter in zijn tuin.Deze stond tegen mijn schutting aan,
Lees verder...
Forumonderwerp bruine bladeren bij een laurierkers

Gepubliceerd: 18 feb 2012

1,190 keer bekeken
Tijdens de laatste strenge vorst is mijn haag (van plm 5 jaar) zichtbaar aangetast. Er zitten inmiddels heel veel bruine bladeren aan, ook nog wel groene. Het vreemde is dat ik in de buurt (wel een behoorlijke afstand) nog
Lees verder...
Forumonderwerp hoe onderhoud ik een haag aan de waterkant?

Gepubliceerd: 07 dec 2011

95 keer bekeken
Voor een plan dat ik aan het maken ben wil ik een (blok)haag van 1,5 m breed en 1 m hoog planten tussen parkeervakken en een waterplas in. Aan de kant van de waterplas is een keermuurtje tot ca 0,2 m boven maaiveld.
Lees verder...
Forumonderwerp windschade robinia

Gepubliceerd: 20 sep 2010

45 keer bekeken
Deze Robinia pseudoacacia 'Casque Rouge' is als gevolg van de harde wind zijn kruin kwi
Lees verder...
Forumonderwerp diepte in de tuin door pergola

Gepubliceerd: 18 mrt 2010

96 keer bekeken
Hallo, Ik heb al eerder een berichtje geplaatst, maar dit gaat over iets anders.
Lees verder...
Forumonderwerp coniferen

Gepubliceerd: 16 nov 2009

8 keer bekeken
wanneer is de beste tij om coniferen te snoeien. het gaat om het soort leilandi. is het mogelijk om nu nog te snoeien of is het te laat. alvast bedankt gr auke lups
Lees verder...
Forumonderwerp trachycarpus fortunei

Gepubliceerd: 13 nov 2009

449 keer bekeken
net een 10jarige tachycarpus fortunei in volle grond geplant mvg aan iedereen
Lees verder...
Forumonderwerp welke heester zou ik kunnen plaatsen?

Gepubliceerd: 30 sep 2009

3 keer bekeken
Ik heb een gaashekwerk van ongeveer 16 meter van 2 meter hoog.
Lees verder...
Forumonderwerp heb beginners-advies nodig....

Gepubliceerd: 21 sep 2009

9 keer bekeken
Hey, ik ben Joff en heb enkele maanden terug een oud rijhuisje gekocht. Ik ben bezig met dit huisje te renoveren en alles zeer strak en modern in te richten. Uiteraard hoort het aanpakken van de tuin hier ook bij.
Lees verder...
Forumonderwerp tuin ontwerp

Gepubliceerd: 07 aug 2009

144 keer bekeken
Hallo, We hebben een tuin in de vorm van een rechthoekige driehoek. De tuin is op dit moment kaal, gereed om ingericht en bestraat te worden.
Lees verder...
Forumonderwerp welke boom zouden jullie planten?

Gepubliceerd: 28 jul 2009

47 keer bekeken
Wij hebben onlangs een nieuw huis gekocht. Zo ziet de tuin er op dit moment uit. We kunnen pas in het huis in november en toch zijn we al volop bezig met plannetjes te maken.
Lees verder...
Forumonderwerp nieuwe laurierhaag snoeien

Gepubliceerd: 21 jun 2009

7 keer bekeken
Hallo,
Lees verder...
Forumonderwerp laurierhaag onderaan dicht laten groeien

Gepubliceerd: 20 jun 2009

133 keer bekeken
Hallo,
Lees verder...
Forumonderwerp ontwerp voortuintje

Gepubliceerd: 18 jan 2009

7 keer bekeken
Dit voorjaar gaan we ons voortuintje vernieuwen. Het is maar een klein tuintje van 6 x 5 m, dat maar weinig zon krijgt (gericht op NW). Bijgevoegd vind je een schets van een eerste ontwerp.
Lees verder...
Forumonderwerp hoge afscheiding.

Gepubliceerd: 23 mei 2008

9 keer bekeken
Naast mijn tuin is onlangs een hoog speeltoestel geplaatst waartegen weinig te doen schijnt te zijn.
Lees verder...
Forumonderwerp beukenhaag snoeien

Gepubliceerd: 28 mei 2007

5 keer bekeken
Hallo,Waneer wordt beukenhaag het best gesnoen om zo lang mogelijk een proper resultaat te hebben? Mvg,Mirital.
Lees verder...
Forumonderwerp coniferen worden heel bruin

Gepubliceerd: 27 apr 2007

649 keer bekeken
Help! Onze coniferen worden bruin!
Lees verder...
Forumonderwerp opbinden en snoeien leylandii

Gepubliceerd: 23 feb 2006

15 keer bekeken
Beste, wij hebben vorig najaar (2005) Leylandii aangeplant, met de bedoeling deze een haag te laten vormen. De boompjes zijn tussen de 50 à 100 cm. hoog.
Lees verder...
Forumonderwerp snoeien van een wilg ?? update

Gepubliceerd: 01 feb 2006

11 keer bekeken
Langs ons stuk land hebben wij een uit de klauwen gegroeide haag staan. We hebben geen idee wat voor bomen het zijn, we denken wilgen? We weten in ieder geval wel dat ze niet zo hoog horen te zijn.
Lees verder...
Forumonderwerp wintergroene clematissen in een hedera haag

Gepubliceerd: 15 jan 2006

74 keer bekeken
Wij hebben aan de zijkant van het huis een hek geplaatst en hier Hedera tegen gezet.
Lees verder...