Zoeken

Type Titel Inhoud
Forumonderwerp sering op zoek naar xon

Gepubliceerd: 23 aug 2023

29 keer bekeken
Hoi,  Mijn sering groeit nogal richting de zon. Nu wil ik er een paal naast zetten om hem wat rechter te krijgen maar waarschijnlijk moet ik hem ook snoeien wat moet ik precies snoeien om hem wat recht te krijgen.  Grt Lody
Lees verder...
Forumonderwerp sering op stam ziek?

Gepubliceerd: 15 sep 2022

55 keer bekeken
Ik heb een sering op stam die er zo uit ziet bruin gekruld blad  er zitten wel allemaal knopjes op de takken die gezond zijn(zijn groen dus niet dood)
Lees verder...
Forumonderwerp s oeien

Gepubliceerd: 30 jul 2019

3 keer bekeken
Ik heb hier in de tuin een roos en een sering staan die wel hard groeien maar geen bloemen geeft weet niet wat de vorige bewoner heeft gedaan maar wat kan of moet ik doen mvg
Lees verder...
Forumonderwerp sering snoeien

Gepubliceerd: 16 jun 2019

94 keer bekeken
Ik heb mijn witte sering tot 50 cm.boven de grond radicaal teruggesnoeid.Loopt deze weer uit en wanneer krijgt hij dan weer bloemen?
Lees verder...
Forumonderwerp sering

Gepubliceerd: 11 nov 2018

80 keer bekeken
ik heb een sering in de tuin staan en die is nu ongeveer 3,5 meter hoog en die wil ik graag een eind verkorten aangezien ik een groentje zonder groen vingers ben vraag ik graag om advies mvg P.Stap
Lees verder...
Forumonderwerp vormsnoei conifeer?

Gepubliceerd: 28 mrt 2018

147 keer bekeken
Deze conifeer heeft weer nieuwe uitlopers, ik wil er iets moois van maken. Hoe kan ik hier een kegelvorm van maken en wanneer moet ik dan gaan scheren? Hij mag niet veel groter worden als het naast gelegen boompje worden. mvg Henry.
Lees verder...
Forumonderwerp probleem met mijn seringenboom

Gepubliceerd: 23 aug 2017

299 keer bekeken
Hallo, het gaat niet goed met mijn seringenboom. Het betrof eerst 1 tak waarvan de blaadjes krom trekten echter het zit nu op meerdere plekken . Het blad van veel takken zijn aangedaan.
Lees verder...
Forumonderwerp welke struik is dit?

Gepubliceerd: 16 mei 2017

12 keer bekeken
welke struik is dit en kan die voller bloeien ?
Lees verder...
Forumonderwerp sering snoeien

Gepubliceerd: 15 mei 2017

79 keer bekeken
Ik heb vorig jaar een sering gezet en daar zaten toen 4 bloemen in en die heb ik toen ze uitgebloeid waren weggehaald.
Lees verder...
Forumonderwerp snoei sering

Gepubliceerd: 20 mei 2016

13 keer bekeken
Ik heb een wortelstek van een sering opgekweekt.Ze is nu op de door mij gewenste hoogte (ongeveer 225 cm ).Hoe moet ik haar na de bloei snoeien om haar niet hoger te laten worden en haar een goed model te laten houden?
Lees verder...
Forumonderwerp snoei sering.

Gepubliceerd: 23 apr 2014

6 keer bekeken
Uit een wortelopslagscheut heb ik een witbloeiende sering opgekweekt.Ze is nu zo`n twee meter hoog.Eigenlijk wil ik ze niet veel hoger hebben,want dat past
Lees verder...
Forumonderwerp sering geen blad en bloem meer

Gepubliceerd: 17 apr 2014

241 keer bekeken
Onze sering weigert dit jaar ook maar enig blad of bloem te vormen terwijl andere seringstruiken al volop in bloei staan. Als ik een tak snoei zie ik wel vers hout en fris groen onder de bast,ook zitten er kleine knoppen aan alle takken.
Lees verder...
Forumonderwerp welke struik/boom is dit?

Gepubliceerd: 15 jun 2013

4 keer bekeken
En ik heb er nog een: Deze staat bij mij in de tuin en er komen hele mooie witte trossen aan. Jammergenoeg worden die ergens door aangetast. Het lijkt wel alsof de boom gedeeltelijk verdort.
Lees verder...
Forumonderwerp identificatie boom/struik en verzorging

Gepubliceerd: 17 mei 2013

4 keer bekeken
Beste forumleden, Weten jullie wat voor boompje en struik dit zijn? Het struikje is volgens mij een amandelbloesem, kan dat kloppen? Hij krijgt rozerode bloemetjes.
Lees verder...
Forumonderwerp passiflora dood?

Gepubliceerd: 22 apr 2013

152 keer bekeken
Hallo iedereen,
Lees verder...
Forumonderwerp wat gebeurt er als ik nu nog mijn sering snoei?

Gepubliceerd: 19 jul 2012

7 keer bekeken
Door omstandigheden ben ik er op het juiste tijdstip, vlak na de bloei, niet aan toe gekomen om mijn oude sering te snoeien. Hij stond hier al, geen idee hoe lang, toen ik hier 7 jaar geleden kwam wonen en was toen al heel groot.
Lees verder...
Forumonderwerp snoeien sering

Gepubliceerd: 28 jun 2012

16 keer bekeken
Ik heb een witte sering en hij dreigt enorm uit de kluiten te wassen. Kan ik hem nu aan de onderkant snoeien zodat ik als het ware een gewone sering maar dan op een soort kale stam krijg. dus als het ware , een sering op stam.Groeten,
Lees verder...
Forumonderwerp seringen boom

Gepubliceerd: 10 jun 2012

4 keer bekeken
Wij hebben een seringen boom staan,al jaren oud,wij hebben er eerlijk gezegd weinig aan gedaan.Nu is hij boven in harstikke vol maar halverwegen harstikke kaal.Kan ik de top er uit halen?en komt hij dan onderin weer bij?
Lees verder...
Forumonderwerp snoeien sering

Gepubliceerd: 15 mei 2012

32 keer bekeken
kan ik deze sering tot de helft afsnoeien? dus precies op de helft van de foto zelf zeg maar. hij wordt me even te hoog.waarschijnlijk bloeit hij volgend jaar niet, dat geeft niet, als hij daarna maar weer bloeit.
Lees verder...
Forumonderwerp sering snoeien

Gepubliceerd: 05 jul 2011

21 keer bekeken
Ik heb een hele grote sering (voor een gedeelte in ieder geval) in mijn tuin. Het lijken twee verschillende struiken die met elkaar vergroeid zijn.
Lees verder...
Forumonderwerp seringen boom

Gepubliceerd: 28 apr 2011

381 keer bekeken
Hallo, onze seringenboom bloeit al meerdere jaren maar het lijkt wel of de bloemen als maar kleiner worden. Ook is de boom zo dum je kijkt er zo door heen. Wat kunnen wij doen om grotere bloemen en een vollere boom te krijgen
Lees verder...
Forumonderwerp paar korte vragen

Gepubliceerd: 13 mrt 2011

2 keer bekeken
Hallo, Ik heb een paar korte vragen, waarvoor het denk ik niet de moeite is er meerdere berichten aan te wijden. Komen ze: -Hoe kan ik de grond ophogen op plekken die vol staan met bodembedekkers?
Lees verder...
Forumonderwerp snel en hoog groeiende struik gezocht

Gepubliceerd: 15 okt 2010

459 keer bekeken
Ik heb een boom gekapt en nu verschrikkelijk spijt want deze was hoog en belemmerde het zicht op de dakopbouw (8m) van de achterburen.
Lees verder...
Forumonderwerp seringen boom/struik

Gepubliceerd: 10 okt 2010

6 keer bekeken
Hallo,
Lees verder...
Forumonderwerp syringa microphylla superba - lange twijgen?

Gepubliceerd: 21 jul 2010

2 keer bekeken
Hallo,
Lees verder...