Zoeken

Type Titel Inhoud
Forumonderwerp hoge bomen minibos

Gepubliceerd: 13 mrt 2023

23 keer bekeken
Hallo,Ik wil graag een minibos creëren van een 40m2 en heb hiervoor onderstaande bomen gekocht (elk 1 exemplaar):Zomerlinde, Paardenkastanje, Zwarte Els, Schietwilg, Haagbeuk, Es, Lijsterbes, Spaanse Aak, Hazelaar.
Lees verder...
Forumonderwerp zwarte plekken en zwarte luizen in haagbeuk

Gepubliceerd: 17 apr 2021

662 keer bekeken
In meerdere van onze rode haagbeuk zitten zwarte plekken op de stam, deels gecombineerd met zwarte luis. Het ziet er niet zo mooi uit. Weet iemand of dit nog te bestrijden is? Is er meer aan de hand dan alleen luis?
Lees verder...
Forumonderwerp haagbeukhaag mengen met hedera hibernica of helix

Gepubliceerd: 16 mrt 2020

58 keer bekeken
Beste lezer, ik heb een haagbeukhaag (hoogte 1.80m.) over een lengte van 15 meter. Deze haag is nu in de winterperiode geheel kaal.
Lees verder...
Forumonderwerp haagbeuk snoeien

Gepubliceerd: 17 apr 2019

36 keer bekeken
Weet iemand van jullie of het nu mogelijk is om haagbeuk in te korten? Ik heb enkele hagen die te hoog zijn geworden en flink moeten worden ingekort. Omdat er nog niet veel blad op staat lijkt het me praktischer om nu te doen.
Lees verder...
Forumonderwerp haagbeuk bij vriezen

Gepubliceerd: 31 jan 2019

33 keer bekeken
Hallo, ik heb een vraag. Ong. 2 weken geleden zijn er een aantal (20) haagbeuken geplant. Nu is het gaan vriezen. En maak ik me zorgen of dit kwaad kan? Weet iemand dat? En wat zou ik kunnen doen om ze te helpen? Of is het gewoon afwachten?
Lees verder...
Forumonderwerp hoeveel ruimte tussen haagbeuk

Gepubliceerd: 09 jan 2019

50 keer bekeken
Beste, Ik wil een haagbeuk heg maken, planten/bomen van 2-3 meter hoog. Hoeveel ruimte moet ik laten tussen de planten. Ik las ergens 3 planten per lopende meter. Maar klopt dit ook bij zulke hoge bomen. Alvast erg bedankt
Lees verder...
Forumonderwerp welke plant is dit

Gepubliceerd: 23 apr 2018

64 keer bekeken
graag wil ik weten wat voor plant dit is
Lees verder...
Bedrijven beukenhaagkopen.nl

Gepubliceerd: 30 mei 2017

5 keer bekeken
Wij verkopen goede kwaliteit beukenhaag en haagbeuk tegen een scherpe prijs. U koopt uw beukenhaag rechtstreeks bij de kweker en krijgt bij aankoop de juiste adviezen m.b.t. planten/snoeien etc.
Lees verder...
Forumonderwerp geleide haagbeuk valt zwaar uit de toon (foto)

Gepubliceerd: 17 mei 2017

23 keer bekeken
Hallo tuinvrienden, Vorig najaar heeft dit geleide haagbeukje enorm veel vruchten geproduceerd en weken voor de andere haagbeukjes zijn bladeren verloren.
Lees verder...
Forumonderwerp vraag over carpinus betulus/haagbeuk

Gepubliceerd: 16 apr 2017

6 keer bekeken
Gisteren hebben we een stukje beukenhaag vervangen de fagus sylvatica.
Lees verder...
Forumonderwerp welk plantje onkruid is dit?

Gepubliceerd: 11 apr 2017

144 keer bekeken
Nooit eerder in de 'tuin' gehad. Nu een boel tegelijk; tussen de voegen, maar ook onder de haagbeuk. Wat is het? zoektocht op www kon ze niet vinden. zie ook de foto
Lees verder...
Forumonderwerp hoe heet deze boom?

Gepubliceerd: 31 mrt 2017

4 keer bekeken
Hallo, heeft iemand enig idee hoe de boom in de foto rechts heet? Dank! Ilse
Lees verder...
Forumonderwerp welke kleur gaas valt minst op tegen planten?

Gepubliceerd: 26 feb 2017

183 keer bekeken
Wij gaan onze tuin omheinen en willen nu een hek, bestaande uit palen en gaas, TEGEN onze Haagbeuk aanzetten. Maar we willen het liefst het gaas niet zien. Welke kleur gaas is het beste in dat geval?
Lees verder...
Forumonderwerp fagus sylvatica 'dawyck purple'

Gepubliceerd: 05 dec 2016

47 keer bekeken
Ik heb twee zuilbomen Fagus sylvatica 'Dawyck Purple' laten planten door Bomenwebwinke
Lees verder...
Forumonderwerp aangetaste leibeuken

Gepubliceerd: 26 aug 2016

6 keer bekeken
Enkele van de leibeuken in onze tuin zien er niet zo fris meer uit. Bladeren kleuren geel met bruine stippen en vallen af. Het lijkt ook dat de bomen die het meeste zon krijgen er ook het meeste last van hebben.
Lees verder...
Forumonderwerp wie herkend deze boom?

Gepubliceerd: 18 mei 2016

1 keer bekeken
Wie weet wat van boomsoort dit is?
Lees verder...
Forumonderwerp welke (tuin)planten zijn dit?

Gepubliceerd: 15 mei 2016

6 keer bekeken
Beste, Sinds september vorig jaar zijn wij in bezit van een woning, inclusief tuin. Graag willen wij deze tuin in ere herstellen. Weten welke planten erin staan kan daarbij praktisch zijn :-) Wie kan mij hierbij helpen?
Lees verder...
Forumonderwerp welke boom is dit? (heb het snel nodig)

Gepubliceerd: 10 mei 2016

7 keer bekeken
Hallo, Ik heb in een weiland een half dode boom staan. Hier mee bedoel ik dat hij dood leek, maar onder weer groeid. De paarden in het land hebben hem kaal gegeten.
Lees verder...
Forumonderwerp bosje aanleggen

Gepubliceerd: 31 mrt 2016

14 keer bekeken
ik heb een grasveld waar ik graag een bosje zou op aanleggen. zoals je op bijgaande foto kan zien staat deze elke winter zo'n maand onder water. Het zouden dus boompjes moeten zijn die wat water kunnen verdragen.
Lees verder...
Forumonderwerp haag inkorten

Gepubliceerd: 13 mrt 2016

30 keer bekeken
Hallo iedereen, Mag je haagbeuk op dit moment drastisch inkorten? Of is dit niet het goede moment ervoor? Hartelijk dank, Monique
Lees verder...
Forumonderwerp wat voor boom is dit?

Gepubliceerd: 01 feb 2016

2 keer bekeken
Zit al een aantal maanden te denken wat voor boom dit is, zou iemand me hier mee kunnen helpen? ben totaal geen kenner en kom er daarom ook niet aan uit. Alvast bedankt Henk
Lees verder...
Forumonderwerp is dit een haagbeuk?

Gepubliceerd: 08 nov 2015

3 keer bekeken
Geacht forum, is dit het blad van een haagbeuk (Carpinus betulus)?
Lees verder...
Forumonderwerp wie kan deze zaadjes aan een boom koppelen?

Gepubliceerd: 29 okt 2015

18 keer bekeken
Ik probeer nu al een aantal jaar te achterhalen welke naam er bij deze prachtige boomsoort hoort. Voor zo'n grote boom heeft hij behoorlijk kleine zaadjes (foto's inbegrepen). Alvast hartelijk bedankt!
Lees verder...
Forumonderwerp welke boom en wanneer kan ik deze snoeien

Gepubliceerd: 07 okt 2015

3 keer bekeken
Kan ik deze boom dunner maken door gewoon de takken 40cm af te zagen zonder dat de boom er dood aangaat ? Wie kan mij tips geven over onderhoud van deze boom want deze word me te hoog en te breed. Met vriendelijke groet, Joost
Lees verder...
Forumonderwerp haagbeuk kleurt paars/rood !?

Gepubliceerd: 02 jul 2015

44 keer bekeken
Hallo,
Lees verder...
Stel een tuinvraag