Zoeken

Type Titel Inhoud
Forumonderwerp perenboom aangetast roodbruine vlekken op het blad

Gepubliceerd: 09 mei 2015

132 keer bekeken
Ik heb op mijn balkon een Beurre Hardy staan, speciaal voor in een pot bedoeld. Half april heb ik de boom gesnoeid, hij had toen al bloesem en was nog helemaal gezond. Ik zag van de week ineens
Lees verder...
Forumonderwerp perenboom bloeit niet en blad valt uit

Gepubliceerd: 13 jul 2014

275 keer bekeken
Het gaat om de perenboom in mijn voortuin. De boom heeft het 10 jaar geweldig gedaan. Lekker vol met blad en peren.Het viel mij al op dat deze lente de bloesem erg tegenviel. Het mooiste moment van het jaar van de boom wat mij
Lees verder...
Forumonderwerp fruitboom

Gepubliceerd: 03 mei 2013

0 keer bekeken
Hallo,Ik wil een fruitboom in mijn tuin plaatsen en denk aan een perenboom. Wie heeft er tips voor mij qua ras? Of misschien andere suggesties ipv een perenboom?
Lees verder...
Forumonderwerp waaraan gaan mijn fruitboompjes kapot?

Gepubliceerd: 27 apr 2012

10 keer bekeken
Op bijgaande foto is te zien hoe een perenboompje bij mij erbij staat. De bloesems worden zwart. Verdrogen. Hetzelfde lot treft de blaadjes. Ernaast staat een abrikoos. Deze vertoont vrijwel hetzelfde, alleen blijft de bloesem daar meer in tact.
Lees verder...
Forumonderwerp groenblijvende klimmer met bloem?

Gepubliceerd: 12 apr 2012

7 keer bekeken
Vlak naast mijn woonkamerraam staat een houten schutting, hier kijk ik zomer en winter tegenaan. Het is een plek met in de zomer warme middagzon.
Lees verder...
Forumonderwerp peren en appelboom zonder bloesem

Gepubliceerd: 11 apr 2012

45 keer bekeken
Ik heb al een jaar of 5 een perenboom (Comice), appelboom (Elstar) en pruimenboom in de tuin. De pruimenboom bloeit momenteel heel mooi.
Lees verder...
Forumonderwerp gezocht ongeveer 4 meter hoge struik

Gepubliceerd: 03 jan 2012

20 keer bekeken
In mijn kleine voortuintje wil ik een -liefst snelgroeiende- struik planten.Niet al te gevuld, zodat het niet meteen heel donker wordt.
Lees verder...
Forumonderwerp perenboom

Gepubliceerd: 20 apr 2011

3 keer bekeken
Mijn perenboom heeft op de bladeren allemaal rode vlekjes gekregen.De blaadjes waar de vlekjes op zitten krullen ook om.Zijn voorkant oogt daardoor verwelkt en heeft geen bloesem (zie bijlagen).
Lees verder...
Forumonderwerp zieke appelboom

Gepubliceerd: 19 apr 2011

39 keer bekeken
Hallo allemaal,
Lees verder...
Forumonderwerp perenboom kiezen?

Gepubliceerd: 27 jul 2010

37 keer bekeken
Hallo fruitbomenexperts,
Lees verder...
Forumonderwerp bloesem perenboom

Gepubliceerd: 09 mei 2010

12 keer bekeken
De perenboom van ca 30 jaar oud die ik on oktober geplant heb krijgt wel bloesem maar geen blad, wat kan hier de oorzaak van zijnGroetjes Tonny
Lees verder...
Forumonderwerp bloesem perenboom

Gepubliceerd: 29 apr 2010

7 keer bekeken
in mijn tuin heb ik een perenboom, soort weet ik niet. Nu staat de boom in de bloesem en daar heb ik een vraag over.De bloesem groeit in een groepje van een aantal bloemetjes.
Lees verder...
Forumonderwerp ziekte bij perenboom

Gepubliceerd: 21 apr 2010

3 keer bekeken
Bij mijn perenboom die nu bloesem heeft , beginnen de blaadjes op te krullen, en die blaadjes worden een beetje wit van kleur, en in zo'n blaadjezit een groen of een zwart klein larfje.
Lees verder...
Forumonderwerp wildverband of vierkant en welke blijven mooi ?

Gepubliceerd: 01 apr 2010

8 keer bekeken
Wij willen de tuin veranderen. Grotendeels terras, met een strakke vijver. (Zie tekening voor een eerste opzet) Tuin is niet heel groot (11x6m) Iemand ervaring wat beter staat, wildverband (grote tegeld) of 60x60 vierkant ?
Lees verder...
Forumonderwerp pruimenboom laat vruchten vallen in vroeg stadium

Gepubliceerd: 15 jun 2009

1,502 keer bekeken
hallo,
Lees verder...
Forumonderwerp perenboom

Gepubliceerd: 13 apr 2009

16 keer bekeken
Merkwaardige ziekte op een van onze twee perenboomjes. De bladeren worden precies opgegeten nog voor ze goed en wel uit de knoppen zijn. De puntjes van de bladstelen zien zwart. Iemand een idee wat het zou kunnen zijn?
Lees verder...
Forumonderwerp zieke perenboom

Gepubliceerd: 17 jan 2009

1 keer bekeken
Ik woon ca. 100 meter van zee en heb in mijn achtertuin een ca. 65-jarige hoogstam perenboom (Counseille de la Court). Sinds 4 jaar sterven er steeds takken af. In het voorjaar gaat de boom goed van start. Veel en mooie bloesem.
Lees verder...
Forumonderwerp kleine appelboom : grote appels

Gepubliceerd: 22 apr 2007

12 keer bekeken
Ik heb op mijn balkon een klein appelboompje staan, deze heb ik vorig jaar gekocht bij de blokker. Het afgelopen jaar zeten er enkel een paar blaadjes aan, maar dit jaar zitten er al bloesems in.
Lees verder...
Forumonderwerp tips laagstam appelboom

Gepubliceerd: 06 mrt 2007

6 keer bekeken
Wij willen graag in onze tuin een appelboom planten. Een laagstam, aangezien onze tuin niet heel erg groot is. Het liefst wat zoete handappels, die ook goed te bewaren zijn.
Lees verder...
Forumonderwerp geschikte boom voor kleine tuin op het noorden

Gepubliceerd: 28 feb 2007

1,234 keer bekeken
Ik heb een kleine (5 x 7 + schuurtje) tuin op het Noorden op IJburg. Deze bestaat uit opgespoten zandgrond. Graag zou ik een niet al te grote boom op stam planten met zo lang mogelijk groen en liefst verkleurend naar rood in het najaar.
Lees verder...
Forumonderwerp ziekte perenboom

Gepubliceerd: 03 sep 2006

3 keer bekeken
mijn perenboom is vorig jaar verplant. Heeft dit jaar weinig bloesem gehad en geen vrucht gedragen.
Lees verder...
Forumonderwerp verdrogen van een perenboom

Gepubliceerd: 23 jun 2006

14 keer bekeken
Sinds zowat een maand stelde ik vast dat een perenboom volledig aan het verdrogen is. het begon bij de bloesems en de kleine peertjes , maar het gaat nu ook over naar de bladeren en zelfs de takken.
Lees verder...
Forumonderwerp bloesem in perenboom

Gepubliceerd: 29 apr 2005

5 keer bekeken
Ik heb een mini-/dwergperenboom (Pyrus Communis).
Lees verder...