Zoeken

Type Titel Inhoud
Tuininformatie euonymus japonicus green spire haag als buxusvervanger

Gepubliceerd: 22 nov 2022

26 keer bekeken
De Euonymus Japonicus Green Spire wordt zeer veel gebruikt als haagplant. Dat komt omdat het winterhard is, op iedere standplaats kan staan en het zeer gemakkelijk is in onderhoud.
Lees verder...
Tuininformatie een groenblijvende haag met de taxus

Gepubliceerd: 23 jun 2022

22 keer bekeken
De Taxus is in steeds meer tuinen terug te vinden. Begrijpelijk, omdat deze haag bekend staat als zeer onderhoudsvriendelijk en hij u het gehele jaar een groenblijvende haag geeft. Hiermee kunt u de Taxus perfect gebruiken als erfafscheiding.
Lees verder...
Tuininformatie portugese laurier kopen

Gepubliceerd: 11 mei 2022

36 keer bekeken
De Portugese laurier is zeer geschikt voor het vormen van een haag. Met zijn dikke bladeren die wat leerachtig aanvoelen wordt een volle, dichte haag gecreëerd waarbij u volop van uw privacy en beschutting kunt genieten.
Lees verder...
Forumonderwerp sommige delen ligusterhaag worden geen en verliezen blad

Gepubliceerd: 25 okt 2020

220 keer bekeken
Beste allen,
Lees verder...
Forumonderwerp beukenhaag(je) snoeien

Gepubliceerd: 12 jul 2018

73 keer bekeken
Hallo, 
Lees verder...
Forumonderwerp klimophaag

Gepubliceerd: 28 sep 2017

49 keer bekeken
Beste plantenliefhebbers,
Lees verder...
Forumonderwerp is deze coniferenhaag nog te redden?

Gepubliceerd: 07 jun 2017

546 keer bekeken
Deze coniferenhaag is slecht onderhouden en de vraag is dus of hij nog te redden is of dat vervanging de enige optie is?
Lees verder...
Forumonderwerp wat heeft mijn buxus en is er nog iets aan te doen

Gepubliceerd: 10 mei 2017

62 keer bekeken
Hallo, Een paar dagen geleden viel mij op dat mijn buxussen er niet goed uit zien, Er zitten webjes in en de takken zijn droog. De buxussen staan er in een rij als tuinafscheiding.
Lees verder...
Forumonderwerp (mogelijk) vorstschade aan ilex crenata dark green

Gepubliceerd: 27 apr 2017

402 keer bekeken
Ik heb vorig jaar in de herst een haag gezet van ilex crenata dark green, deze had de
Lees verder...
Forumonderwerp poort van pergola

Gepubliceerd: 19 feb 2017

28 keer bekeken
Hallo,
Lees verder...
Forumonderwerp portugese laurier snoeien

Gepubliceerd: 01 feb 2017

81 keer bekeken
1. Om een dicht vertakte haag te bekomen, snoei je de top er af of kort je de takken aan de zijkanten in of beide?
Lees verder...
Forumonderwerp berken vervangen door ...???

Gepubliceerd: 06 okt 2016

31 keer bekeken
Achter in onze tuin staan drie forse berken, omtrek stammen op 1 meter hoogte ongeveer 160 cm. Naar onze mening worden deze bomen te hoog.
Lees verder...
Forumonderwerp thuja plicata 'atrovirens'

Gepubliceerd: 26 aug 2016

5 keer bekeken
Geacht tuinforum: Ik heb de Thuja atrovirens hoog 175-2.00 meter laten plaatsen in okto
Lees verder...
Forumonderwerp wie herkend deze boom?

Gepubliceerd: 18 mei 2016

1 keer bekeken
Wie weet wat van boomsoort dit is?
Lees verder...
Forumonderwerp hagelschot in portugese laurier???

Gepubliceerd: 08 mrt 2016

4,415 keer bekeken
Aan het eind van de zomer begon onze Portugese laurierhaag in het jonge blad gaten te krijgen. Het begon met lichtbruine vlekken waar dan later een gat kwam.
Lees verder...
Forumonderwerp wat gebeurt er met deze haag?

Gepubliceerd: 04 nov 2015

3 keer bekeken
Vandaag waren we met mijn schoonmoeder even langs de camping waar zij normaal zomers staat. Deze werd altijd netjes onderhouden door mijn schoonvader, maar helaas is hij er niet meer. Nu zullen wij haar dus helpen met het onderhoud.
Lees verder...
Forumonderwerp buxusschaar

Gepubliceerd: 22 mei 2015

80 keer bekeken
Ik wil een Buxusschaar met accu aanschaffen ,die niet te zwaar is. Waar moet ik op letten ? Is een bedrag van +/- 100 € echt nodig ? Wie kan mij een goed merk adviseren ? Groet,MrsB
Lees verder...
Forumonderwerp haag fagus sylvatica( beuk) advies nodig

Gepubliceerd: 26 nov 2014

11 keer bekeken
Beste Tuinvrienden,
Lees verder...
Forumonderwerp over coniferen -zie bericht van 18/9 jl.-

Gepubliceerd: 07 okt 2014

0 keer bekeken
Misschien is er wat mis gegaan met mijn reactie op Wipe's antwoord. Daarom druk ik de vraag opnieuw af:
Lees verder...
Forumonderwerp hoge platte struik voor vogels

Gepubliceerd: 07 okt 2014

82 keer bekeken
Ik wil een struik in de tuin planten die:- max. 2.20 hoog is, max. 1,5m breed en max. 1m naar voren komt (die dus goed te snoeien is)- die voor vogels geschikt is om zich in te verstoppen, en idealiter ook nog
Lees verder...
Forumonderwerp coniferen toevoegen aan bestaande haag

Gepubliceerd: 16 sep 2014

34 keer bekeken
Op de afscheiding met de buren hebben mijn buren een haag geplant met Leylandii's. Echter tegen het huis aan had ik een waaierschutting en die is, na 17 jaar ertegenaangestaan te hebben, onlangs weggehaald.
Lees verder...
Forumonderwerp snoeien van zeer grote confieren

Gepubliceerd: 09 apr 2014

12 keer bekeken
Beste
Lees verder...
Forumonderwerp alternatief voor haagbeuk,...

Gepubliceerd: 22 mrt 2014

53 keer bekeken
Kent er iemand een modern alternatief voor haagbeuk,... wat ik al zoveel tegenkom overal. Het moet ook niet per definitie een echte haag te zijn. Voorwaarde: goed onderhoudbaar, zonder al teveel snoeiwerk.
Lees verder...
Forumonderwerp rode kornoelje

Gepubliceerd: 16 mrt 2014

215 keer bekeken
Beste tuinleden, ik ben al aan het uitkijken om onze tuin nog groener te maken. En ik heb een paar gedachten in mijn hoofd. Graag zou ik rode kornoelje zetten, maar op de plaats waar ik het zou zetten heb ik nog iets
Lees verder...
Forumonderwerp klimop wanneer snoeien en bemesten en planten

Gepubliceerd: 24 feb 2014

508 keer bekeken
Vorig jaar hebben we vrij laat (half juli) klimops geplant tegen 2 gaas panelen.3 van 1.50 hoog per paneel.
Lees verder...