Zoeken

Type Titel Inhoud
Forumonderwerp miniwalnoot geplaagd

Gepubliceerd: 26 mei 2023

24 keer bekeken
Hallo! Mijn miniwalnoot wordt al enkele jaren geplaagd, bobbels op zijn blad. Is er iets waarmee ik kan helpen! Vriendelijke groet van Mirjam 
Lees verder...
Forumonderwerp is dit een walnoot of hemelboom?

Gepubliceerd: 20 jul 2017

52 keer bekeken
Hallo is dit een walnoot of hemelboom?
Lees verder...
Forumonderwerp walnoot ziek

Gepubliceerd: 17 mei 2017

16 keer bekeken
Beste mensen, mijn mini-walnoot heeft een beestje, ik voeg een foto toe. Misschien is het een Galmijt? Ik ben benieuwd hoe ik het beestje prettig kan bestrijden. Wormenplas bijvoorbeeld? Liever niet veel gif als het anders kan.
Lees verder...
Forumonderwerp walnoot ziek?

Gepubliceerd: 23 apr 2017

3 keer bekeken
Onze walnoot krijgt nieuw blad, maar vrij kort erna verschrompelt het en wordt het zwart. Weet iemand wat dit is?
Lees verder...
Forumonderwerp plant die ik niet ken

Gepubliceerd: 09 apr 2017

2 keer bekeken
De laatste week gevonden in mijn tuin de plantjes op de foto. Ik heb er een paar bij elkaar gezet in afwachting van verdere groei. Maar misschien weet iemand zo wat het zijn. Dank voor uw reactie.
Lees verder...
Forumonderwerp aantal onbekende planten, wat is de naam?

Gepubliceerd: 23 okt 2016

13 keer bekeken
wie weet welke plant dit is? per foto staat er een nummer bij.
Lees verder...
Forumonderwerp rotting stam walnoot ter hoogte van maaiveld

Gepubliceerd: 10 jul 2016

14 keer bekeken
Wij zijn onlangs verhuisd naar een woning met een grote tuin. In de tuin staat een hele mooie oude walnoot. De boom staat er lang er langer dan het huis, dus minimaal 40 jaar oud. In het verleden is er flink gesnoeid aan de takken.
Lees verder...
Forumonderwerp tips voor een fruitboom

Gepubliceerd: 21 jun 2016

4 keer bekeken
Ik wil graag in mijn voortuin een fruitboom plaatsen. Het mag een boom zijn die behoorlijk groot wordt. Mijn ervaring met fruitbomen is niet al te best. Appels, peren, kersen etc. vaak met veel schimmel en andere ziektes erin.
Lees verder...
Forumonderwerp iemand enig idee wat dit is?

Gepubliceerd: 28 mei 2016

6 keer bekeken
Lijkt op een beginnend ...iets....Enige herkenbaarheid bij iemand?
Lees verder...
Forumonderwerp konijnenvraat

Gepubliceerd: 30 apr 2016

58 keer bekeken
heb een caravan in het bos maar met veel konijnen, welke planten zijn resistent tegen konijnen? zijn hortensia's planten waar ze vanaf blijven? ze vreten alles zelf hulst. Wie weet wat voor planten ik kan gebruiken. groetjes will
Lees verder...
Forumonderwerp welke kwaal heeft mijn tamme kastanje?

Gepubliceerd: 29 jul 2015

16 keer bekeken
Dorre takken, dorre bladeren (verkleuring, verdorring vanaf de rand), vroegtijdig blad- en bloemverlies (vanaf plm eind mei). Dit jaar slaat het weer toe bij mijn tamme kastanje. De stam is ok, er zijn nauwelijks watertakken.
Lees verder...
Planten juglans nigra

Gepubliceerd: 24 jun 2015

6 keer bekeken
De nederlandse naam is Zwarte walnoot, familie van de Juglandaceae.
Lees verder...
Forumonderwerp boom aan komen waaien

Gepubliceerd: 18 mei 2015

19 keer bekeken
al een paar jaar komt dit op in mijn tuin. elk jaar dacht ik hup weg met dat ding. dit jaar heb ik hem maar eens welkom geheten en mocht hij lekker groeien. nu mijn vraag:wie o wie is er neer gestreken in mijn tuin??
Lees verder...
Forumonderwerp welke boom is dit?

Gepubliceerd: 09 mei 2014

3 keer bekeken
Dit plantje begon plots ergens tussen te groeien en ik heb het vermoeden dat het een boom is.Wanneer het een boom is wil ik hem graag opkweken. Heeft iemand een idee of dit een boom is en zo ja welke? Alvast bedankt
Lees verder...
Forumonderwerp walnoot ontkiemen en laten opgroeien

Gepubliceerd: 04 nov 2013

95 keer bekeken
Ik heb namelijk een walnoot die aan het ontkiemen is,graag had ik geweten op welke manier ik hem het best laat opgroeien. Alle info is welkom. MVG
Lees verder...
Forumonderwerp okkernotenboom stekken

Gepubliceerd: 20 okt 2013

822 keer bekeken
We zijn vandaag gaan okkernoten rapen in het bos. Omdat dit zo'n leuke ervaring was en mijn groene vingers beginnen te kriebelen had ik graag wat meer info gehad om zelf zo'n boom proberen te kweken.
Lees verder...
Forumonderwerp wie weet het?

Gepubliceerd: 09 jul 2013

0 keer bekeken
Hallo forumleden, Een onbekende staat in onze tuin en wil graag weten wie hij/zij is.Het blad heeft een sterk ruikende frisse lucht.Wie weet het? Alvast bedankt, Groet, Faustus
Lees verder...
Forumonderwerp welke boom is dit?

Gepubliceerd: 30 apr 2013

0 keer bekeken
In onze tuin vonden we deze boom. We zouden graag willen weten welke boom dit is. Zilverkleurige gladde schors, knoppen op uiteinde van takken.Bedankt!
Lees verder...
Forumonderwerp wat is de naam van deze plant??

Gepubliceerd: 25 mrt 2013

0 keer bekeken
Bij mijn vader stond er een klein stekje in de tuin vorig jaar. Deze hebben wij in een potje gepoot en begint nu lekker te groeien. Het lijkt op een vlier! Is dit ook zo?Alvast bedankt voor de reactie! Groetjes.Marc
Lees verder...
Forumonderwerp paarden zijn er dol op

Gepubliceerd: 11 jul 2012

0 keer bekeken
Paardjes schijnen er gek op te zijn. Onze vrienden weten echter niet of de plant schadelijk voor ze is. Weet iemand raad?
Lees verder...
Forumonderwerp vocht op de stam

Gepubliceerd: 16 mrt 2012

12 keer bekeken
Ik heb een walnotenboom - ongeveer 50 jaar oud - en sinds een maand komt een aanzienlijke niet klevende vloeistof uit een licht barstende schors - ongeveer 1m boven de grond -, de bladeren vertonen geen ziekte en ieder jaar hebben we emmers vol no
Lees verder...
Forumonderwerp en nog een beetje erbij......

Gepubliceerd: 01 feb 2012

3 keer bekeken
VERFPLANTEN
Lees verder...
Forumonderwerp walnoot

Gepubliceerd: 15 sep 2011

0 keer bekeken
Onze walnoot krijgt bruine vlekken op het blad en het lijkt wel of ze doodgaan. Wat is de oorzaak? En wat kunnen we er aan doen? Groet, Arnoud
Lees verder...
Forumonderwerp aanleg boomgaard op 100 m2?

Gepubliceerd: 26 okt 2010

60 keer bekeken
Hallo,Wij zullen zo rond volgend jaar een volkstuintje krijgen van 100 m2.
Lees verder...
Forumonderwerp identificatie boom (noot)

Gepubliceerd: 21 okt 2010

9 keer bekeken
Deze noot gevonden aan de voet van een boom langs een parking voor autos bij Harelbeke (België). Midden oktober 2010. Met bolster 5cm, zonder 3,5cm.
Lees verder...