Zoeken

Type Titel Inhoud
Forumonderwerp wie kent deze plant

Gepubliceerd: 18 nov 2022

37 keer bekeken
Deze plant staat sedert ongeveer een maand in bloei. Het is nu een struik van 2 m. Kan je hem stekken en hoe?
Lees verder...
Forumonderwerp wie herkent deze boom/struik?

Gepubliceerd: 30 jun 2022

88 keer bekeken
Hallo,
Lees verder...
Forumonderwerp wie herkent deze plant?

Gepubliceerd: 05 apr 2020

68 keer bekeken
goeden middag
Lees verder...
Forumonderwerp graag weer uw kennis

Gepubliceerd: 30 jul 2017

68 keer bekeken
Na een wandeling kwam ik weer een aantal planten tegen die ik niet kende. Dus graag uw hulp om mijn kennis uit te breiden Plant 1 Leuk blad
Lees verder...
Forumonderwerp welke boom of struik is dit ?

Gepubliceerd: 22 apr 2017

8 keer bekeken
Dag, Wie herkent deze boom of struik ? Aangetroffen in een bos. Blad lijkt op wilg of laurier. Blad iets meer dubbel zo lang dan breed. Blad fijn gezaagd,eindigend op een spitsje, de voet aflopend. Steel 6 - 10 mm.
Lees verder...
Forumonderwerp wie herkent deze plant (nog niet opgelost)

Gepubliceerd: 11 sep 2016

2 keer bekeken
Ik heb een hoge struik in mijn tuin staan waarin gedurende zomer heel veel knalgele bolbloemen vanuit vele uitschieters uit de grond staan. Ben erg benieuwd wat voor plant dit is om te kunnen vermeerderen.
Lees verder...
Forumonderwerp wie herkent deze plant ?

Gepubliceerd: 26 jul 2016

1 keer bekeken
Wie kent deze plant ? De stelen zijn groen en de bladeren groot en van onder blauwgroen, De bladeren zijn verspreid en hebben steunblaadjes en zijn het meest onderaan behaard. Ze zijn onduidelijk gekarteld-getand-gegolfd en elliptisch van vorm.
Lees verder...
Forumonderwerp keverplaag in struik

Gepubliceerd: 03 aug 2015

33 keer bekeken
wie herkent deze kever/tor die in onze tuin een struik helemaal aan het opeten is. De struik is volledig aangetast, en zit vol met deze kevers/torrren. Naast de aangetaste steuik staan hortensia's, daar blijven ze gelukkig van af.
Lees verder...
Forumonderwerp een mooi herfstblad

Gepubliceerd: 31 okt 2013

2 keer bekeken
Dag,Een prachtig herftsblad !Wie herkent deze struik ?Met dank !
Lees verder...
Forumonderwerp wie herkent deze struik en bloem

Gepubliceerd: 29 mei 2013

7 keer bekeken
Hallo, in onze omgeving staat in elke tuin deze struik, heeft 3 weken fantastische felrode bloemen, heel mooi. Ik wil ook graag zo'n struik, vandaar op zoek naar de naam.
Lees verder...
Forumonderwerp bijzondere zaden

Gepubliceerd: 10 nov 2012

2 keer bekeken
Wie herkent deze zaden? Ze zijn keihard en doet me denken aan noten. Ze zijn afkomstig van een subtropisch eiland(Cyprus). Ik weet niet of ze van een boom of struik afkomstig zijn.
Lees verder...
Forumonderwerp stand van zaken na de winter...

Gepubliceerd: 05 mei 2012

54 keer bekeken
Even een bijdrage vanuit mijn tuin. De afgelopen winter leek zo zacht te verlopen, maar veranderde in een extreme winterperiode die de laatste jaren niet voorkwam. Sommige planten had ik goed voorbereid, andere niet of minder.
Lees verder...
Forumonderwerp wie herkent deze struik?

Gepubliceerd: 28 mrt 2011

3 keer bekeken
Deze struik staat achter onze forsythia.
Lees verder...
Forumonderwerp wie herkent deze struik?

Gepubliceerd: 22 aug 2010

2 keer bekeken
Hallo,We willen graag weten welk soort struik dit is.We hebben 2 tuinboeken doorgespit, maar we kunnen de struik er niet in herkennen. De rest van alle planten en struiken hebben we wel
Lees verder...
Forumonderwerp wie weet welke plant struik dit is

Gepubliceerd: 15 aug 2010

16 keer bekeken
wie herkent deze plant en weet er iets meer over te vertellen
Lees verder...
Forumonderwerp wie herkent deze struik/plant?

Gepubliceerd: 06 okt 2009

1 keer bekeken
Wie herkent deze struik/plant? Is het een Rhodendendron? Groetjes en bedankt, Huub
Lees verder...
Forumonderwerp is dit een heester?

Gepubliceerd: 27 sep 2009

0 keer bekeken
In eerste instantie dacht ik dat deze stuik/heester omkruid was toen hij erg klein was. Iemand vertelde me dat dit een heester/struik is. Wie herkent deze plant met de grote uitschieters? Groetjes, Huub
Lees verder...
Forumonderwerp wie herkent deze struik?

Gepubliceerd: 27 jul 2009

5 keer bekeken
Deze struik staat in de toekomstige kippenren. Ik wil zeker weten dat ie niet erg giftig is....Opvallende punten:
Lees verder...
Forumonderwerp welke struik is dit

Gepubliceerd: 13 jun 2009

0 keer bekeken
Wie herkent deze struik?
Lees verder...
Forumonderwerp wie kent de naam van deze struik?

Gepubliceerd: 11 aug 2008

0 keer bekeken
Deze struik heb ik jaren geleden gekocht Ws om z'n witte bloemen. Ik ben echter het naamkaartje kwijt. De struik is een aantal keren gesnoeid , maar dit jaar niet. Toch zijn er geen bloemen in verschenen.Herkent iemand deze struik?
Lees verder...
Forumonderwerp wie herkent deze struik..?

Gepubliceerd: 30 jan 2008

12 keer bekeken
Ik heb nooit groene vingers nodig gehad (geen tuin).Inmiddels heb ik een heerlijk huis met dito tuin gekocht. In de tuin staat o.a. een behoorlijk hoge struik van een meter of 3.
Lees verder...
Forumonderwerp wie herkent deze zaden?

Gepubliceerd: 17 feb 2007

4 keer bekeken
Deze zaden zijn afkomstig uit een peul van ongeveer 10 cm.Deze peul is gevonden in Frankrijk.Tot nu toe is het niet bekend of het afkomstig is van een boom of een struik. Ik voeg er een foto bij van de peul.
Lees verder...
Forumonderwerp rups in brem

Gepubliceerd: 23 nov 2004

42 keer bekeken
In mijn brem heeft zich een kleine groene rups gevestigt.Hij weeft een aantal takken aan elkaar en eet zich een beetje in de takjes.Hierdoor ontstaat er een soort samengevouwen takkenklomp.Ik heb hem op het balkon staan en hij groeit goed.Ik heb o
Lees verder...
Stel een tuinvraag