Zoeken

Type Titel Inhoud
Forumonderwerp hortensia the bride endless summer scheuten slap

Gepubliceerd: 10 apr 2017

87 keer bekeken
Sinds een week of twee gaan veel nieuwe, jonge scheuten aan de hortensia slap hangen. Ze knikken om en sommige kleine scheutjes zijn verdord. Wel zie ik al hele kleine bloemknoppen. Hij ziet er ook niet echt vol uit.
Lees verder...
Forumonderwerp problemen nieuw gazon

Gepubliceerd: 19 okt 2014

4 keer bekeken
Beste groeninfo leden,
Lees verder...
Forumonderwerp overlast tortelduiven

Gepubliceerd: 15 jul 2013

701 keer bekeken
Gaan ze ooit verhuizen of blijven ze eeuwig rond onze wijk hangen?Hoe verjaag je ze?
Lees verder...
Forumonderwerp nogmaals de oprit

Gepubliceerd: 25 jun 2013

54 keer bekeken
Hoe kom ik van het lelijke beton af? Uitbreken is geen optie gezien de lengte...Ideeen zijn welkom
Lees verder...
Forumonderwerp meesjes

Gepubliceerd: 28 feb 2013

47 keer bekeken
Waarom ''moeten'' meesjes aan zwiepende vetbolletjes hangen te eten?
Lees verder...
Forumonderwerp schors beschadiging

Gepubliceerd: 12 okt 2012

1,863 keer bekeken
Verleden jaar werd onze tuin heraangelegd.Tijdens de werken heeft de tuinaanlegger met zijn kraan de stam van zowel de eik als de notelaar op enkele plaatsen beschadigd.
Lees verder...
Forumonderwerp moerasvijver- goed bezig of niet?

Gepubliceerd: 17 aug 2012

380 keer bekeken
Na lang twijfelen heb ik gisteren mijn moerasvijvertje aangelegd. De folie leggen was een ramp, overal plooien maar goed, het ligt er : )
Lees verder...
Forumonderwerp composteren

Gepubliceerd: 17 apr 2012

44 keer bekeken
Ik wil zelf tuin en groenaval gaan composteren. Het zal moeten gebeuren in een compostbak uit de handel daar ik in ruimte eerder wat beperkt ben.
Lees verder...
Forumonderwerp trachy's na de winter

Gepubliceerd: 11 mrt 2012

17 keer bekeken
Ik heb even een paar foto's gemaakt van mijn trachy's, en zou ik graag wat meningen horen over in wat voor staat ze zijn.Ik heb halverwege de strenge vorst nog snel met kunst en vliegwerk
Lees verder...
Forumonderwerp voorjaar in aantocht

Gepubliceerd: 14 feb 2012

43 keer bekeken
Hier dan maar een topic aangemaakt om het voorjaar voor te bereiden.Als er een droge periode komt ga ik eens preventief met de rosacur anti schimmel behandeling starten.Tevens de nodige snoeibeurt eerst moet de nachtvorst weg.
Lees verder...
Forumonderwerp tuin (waarin gras) ophogen (wederom gras)

Gepubliceerd: 10 apr 2011

9 keer bekeken
Hallo,
Lees verder...
Forumonderwerp p. roebelenii syagrus romanzoffiana

Gepubliceerd: 08 sep 2010

59 keer bekeken
Beste exoten liefhebbers,
Lees verder...
Forumonderwerp tuinvijver aanleggen

Gepubliceerd: 22 jun 2010

238 keer bekeken
Ik wil in de achtertuin een grote tuinvijver aanleggen. Het gat is al gegraven door een kraantje bij de aanleg van de tuin 2 jaar terug, dus het zwaarste werk hoef ik niet meer te doen.
Lees verder...
Forumonderwerp nieuw gazon weggeregend?

Gepubliceerd: 04 jan 2010

68 keer bekeken
Ik heb vorig jaar mijn gazon vervangen. D.W.Z. ik heb mijn bestaande gazon omgespit, nieuwe bemeste aarde aangebracht (3m3). en vervolgens graszoden gelegd.
Lees verder...
Forumonderwerp gazon aanleggen

Gepubliceerd: 15 nov 2009

0 keer bekeken
Wij gaan volgend voorjaar onze achtertuin heraanleggen. Graag zou ik onze grasmat met Roundup besproeien. Is het daar nu nog het goede tijdstip voor?
Lees verder...
Forumonderwerp butia capitata betreuren 'verrot'

Gepubliceerd: 19 okt 2009

101 keer bekeken
Mijn trotse grote stam, butia capitata stond jaren verkeerd, in februari deze plek gegeven, na de koude winterperiode, en het eerste blad liep wel uit, maar verder niets.
Lees verder...
Forumonderwerp gras en kleigrond

Gepubliceerd: 31 aug 2008

5 keer bekeken
hey, vorige week zijn we verhuisd naar ons nieuw huis met een aangename oppervlakte voor een hof. (8 op 15) gelegen op het zuid-oosten. het is en nieuwe verkaveling dus alles ligt nog braak, vroeger waren het weilanden.
Lees verder...
Forumonderwerp ziekte en onkruid

Gepubliceerd: 25 mei 2007

284 keer bekeken
Ik ben hier totaal nieuw en ook nog eens leek in het tuinieren. Ik hoop dan ook dat iemand mijn vragen kan beantwoorden.Ik heb twee problemen.
Lees verder...
Forumonderwerp musa probleempje?

Gepubliceerd: 11 mei 2006

1 keer bekeken
vorig jaar hebben wij een musa aangeschaft.
Lees verder...
Forumonderwerp "natte" tuin

Gepubliceerd: 16 apr 2005

2 keer bekeken
Mijn tuin krijgt niet echt veel zon en dichtbij mijn woning is de grond echt bijzonder nat. Na een goede regenbui kan ik best niet over mijn gras lopen of het wordt een heuse modderpoel.
Lees verder...
Forumonderwerp jong gazon voeden?

Gepubliceerd: 05 jul 2004

2 keer bekeken
We hebben net graszaad gestrooid, we hebben de grond eerst 'schoongemaakt' (de stenen en onkruid er uitgezocht) en vervolgens de grond mooi vlak geharkt en ingezaaid met een combinatie van siergras en speelgras.
Lees verder...
Forumonderwerp bemesten

Gepubliceerd: 16 nov 2003

0 keer bekeken
halloik heb diverse vaste planten geplant, heeft het zin om er nu organische mest bij te strooien of iets anders? vr. gr. lia
Lees verder...
Stel een tuinvraag