Zoeken

Type Titel Inhoud
Forumonderwerp quercus (recent aangeplant) en droogte

Gepubliceerd: 16 jun 2023

24 keer bekeken
Beste, Ik heb een maand geleden ongeveer 3 eiken laten aanplanten door onze tuinman.2 van de 3 eiken zien enorm af van de droogte, bij 1 hangen de bladeren er slap bij, bij de andere zijn ze donker en vallen ze af...
Lees verder...
Forumonderwerp malus sierappel slechte kwaliteit?

Gepubliceerd: 09 jun 2023

26 keer bekeken
In december 2022 hebben wij een Malus Sierappel door een hovenier laten plaatsen.
Lees verder...
Forumonderwerp boomspiegel perenboom

Gepubliceerd: 28 aug 2022

25 keer bekeken
Ik heb onder mijn perenboompje (laagstam, leivorm) twee soorten bodembedekkers: penningkruid (lysimachia
Lees verder...
Forumonderwerp moeraseik

Gepubliceerd: 12 jun 2022

24 keer bekeken
Hallo allemaal,  Ik heb in de tuin 2 moeraseiken staan. Tegelijkertijd gekocht bij de zelfde teler. Maar de ene heeft altijd last van luis, heeft ook een lichtere bladkleur en is ook altijd anders wat betreft bladuitval. 
Lees verder...
Forumonderwerp tamme kastanje lyon

Gepubliceerd: 15 mei 2022

29 keer bekeken
Beste, 
Lees verder...
Forumonderwerp is dit gevaarlijk?

Gepubliceerd: 09 mei 2022

45 keer bekeken
Beste lezer,
Lees verder...
Forumonderwerp beschadigde kersenboom

Gepubliceerd: 08 mrt 2022

52 keer bekeken
Tijdens het aanleggen van de tuin heeft er aarde of zand te hoog tegen de boom aangelegen waar door de schors is beschadigd. nu is mijn vraag of ik dit moet behandelen en ook hoe of doet de natuur zijn werk zelf?
Lees verder...
Forumonderwerp waarom jonge appel en perenbomen snoeien in maart/april?

Gepubliceerd: 02 nov 2021

56 keer bekeken
Beste allemaal, Ik las op tuinkrant.com dat je jonge appel - en perenbomen in maart/april moet snoeien. Ik begrijp op zich dat het de groei afremt (watr ook moet), maar hoe zit het dan met de sapstroom?
Lees verder...
Forumonderwerp hoe red ik mijn boom?

Gepubliceerd: 23 apr 2019

186 keer bekeken
Begin maart hebben wij een paar jonge bomen verzet in onze tuin. De grootste (esdoorn) deed het eerst heel goed. Begon knoppen en blaadjes te krijgen en plots was het gedaan. Blaadjes zijn half uit de knop en hangen slap.
Lees verder...
Forumonderwerp wat voor ziekte heeft deze beuk?

Gepubliceerd: 04 dec 2018

94 keer bekeken
Wie weet wat voor ziekte deze beuk heeft? Is flink aan het rotten onderaan de stam en er komt nu een flinke zwam aan de zijkant. Ik heb het gevoel dat het niet echt goed gaat met de beukenboom. Foto is van ruim een maand geleden.
Lees verder...
Forumonderwerp wie weet welke boom dit is?

Gepubliceerd: 22 mei 2018

96 keer bekeken
Goedendag, Wij zijn onlangs in onze nieuwe woning met tuin getrokken. Kan iemand ons vertellen welke boom dit is? Hij is een meter of 5. Alvast bedankt voor jullie reactie. Vriendelijke groet, Claartje
Lees verder...
Forumonderwerp tamme kastanje met stormschade.

Gepubliceerd: 19 jan 2018

184 keer bekeken
Hallo, Gister zijn er 2 dikke takken van onze ong. 100 jarige tamme kastanje afgebroken. Vraag is wat ik nu het beste met de uiteinde kan doen?
Lees verder...
Forumonderwerp schors van bomen

Gepubliceerd: 12 jan 2018

71 keer bekeken
Beste, Ik heb een vraagje Wat gebeurt er met een boom als geitjes aan de schors knabbelen Dank je 
Lees verder...
Forumonderwerp beukenboom

Gepubliceerd: 10 sep 2017

344 keer bekeken
Hallo, ik heb in mijn tuin een beukenboom staan. Ik schat dat hij minimaal 30 jaar oud is. Langzaamaan wordt hij echt te groot, de takken schuren over het dak en het terras krijgt te weinig zon.
Lees verder...
Forumonderwerp problemen in peren

Gepubliceerd: 02 sep 2017

20 keer bekeken
Dag allemaal De conference peren zijn dit jaar toch nog goed gegroeid. Nu worden veel peren bruin en krijgen wit/gele bubbeltjes. Wie kan mij vertellen: wat is dit. Hoekomt dit.
Lees verder...
Forumonderwerp paardenkastanje schors beschadigd

Gepubliceerd: 24 mei 2017

137 keer bekeken
Een kraan-arm voor werken uitgevoerd door werkmannen bij de buren heeft de schors van mijn paardenkastanje boom beschadigd, kan ik hier iets aan doen? Moet ik dit behandelen om verdere beschadiging te proberen voorkomen? Alvast bedankt!
Lees verder...
Forumonderwerp hortensia the bride endless summer scheuten slap

Gepubliceerd: 10 apr 2017

87 keer bekeken
Sinds een week of twee gaan veel nieuwe, jonge scheuten aan de hortensia slap hangen. Ze knikken om en sommige kleine scheutjes zijn verdord. Wel zie ik al hele kleine bloemknoppen. Hij ziet er ook niet echt vol uit.
Lees verder...
Forumonderwerp ficus benjamini valt enorm uit

Gepubliceerd: 31 jan 2017

188 keer bekeken
Hallo iedereen die dit leest,
Lees verder...
Forumonderwerp beschadigde stam prunus nigra.

Gepubliceerd: 09 jul 2016

77 keer bekeken
Mijn dierbare goed groeiende prunus nigra boom lijkt aangetast aan de stam.zie foto.
Lees verder...
Forumonderwerp boom beschadigd

Gepubliceerd: 11 jun 2016

9 keer bekeken
Beste,
Lees verder...
Forumonderwerp perzik blaadjes hangen slap?

Gepubliceerd: 29 aug 2015

78 keer bekeken
Beste, Deze moment van het jaar was het inderdaad nog geen tijd om zaailingen te verplaatsen. Maar ik heb er 4 kunnen bemachtigen en dacht ik waag het erop.
Lees verder...
Forumonderwerp boom uitgraven of is er een andere oplossing

Gepubliceerd: 11 aug 2015

12 keer bekeken
Goede dag, Ik heb mijn voortuin deels afgegraven en nu staat een boom die daarin stond 30-40 cm te hoog.
Lees verder...
Forumonderwerp conifeer zakt uit - graag tips of suggesties

Gepubliceerd: 09 aug 2015

97 keer bekeken
Wij hebben een conifeer die alleen staat, maar sinds kort uit elkaar begint te zakken, zie de foto. Afgelopen winter was een flinke tak onder het gewicht van sneeuw uitgezakt (2 meter).
Lees verder...
Forumonderwerp ehbo bij japanse parasolden

Gepubliceerd: 14 jul 2015

139 keer bekeken
help!!
Lees verder...
Forumonderwerp liquidambar (amberboom) ziekte?

Gepubliceerd: 12 jul 2015

1,400 keer bekeken
Onze liquidambar lijkt ziek.
Lees verder...
Stel een tuinvraag