Zoeken

Type Titel Inhoud
Forumonderwerp vormsnoei conifeer?

Gepubliceerd: 28 mrt 2018

147 keer bekeken
Deze conifeer heeft weer nieuwe uitlopers, ik wil er iets moois van maken. Hoe kan ik hier een kegelvorm van maken en wanneer moet ik dan gaan scheren? Hij mag niet veel groter worden als het naast gelegen boompje worden. mvg Henry.
Lees verder...
Forumonderwerp boomziekte

Gepubliceerd: 21 okt 2015

15 keer bekeken
hallo. Mijn Sering van 31 jaar oud gaat steeds verder dood. Is hij nog te redden? Wat kan ik doen? Er zit schimmel op de stam.
Lees verder...
Forumonderwerp donkere blaadjes en gaatjes in seringen

Gepubliceerd: 06 sep 2015

105 keer bekeken
In onze voortuin is een appelboompje doodgegaan. Blaadjes werden bruin en droog, slap en er kwamen gaatjes in. In onze achtertuin lijkt nu hetzelfde te gebeuren met onze nieuwe seringenboompje. Zie foto.
Lees verder...
Forumonderwerp sering gaat dood

Gepubliceerd: 20 apr 2015

441 keer bekeken
Is dit het einde van mijn sering boom? Op drie kwart van mijn boom is een groene laag te zien en ziet er dood uit, het andere kwart lijkt ook al aangetast maar krijgt nog bladeren.
Lees verder...
Forumonderwerp oude sering krijgt amper blad

Gepubliceerd: 10 mei 2013

172 keer bekeken
Beste, Mijn sering kreeg dit jaar amper blad, en vorig jaar werd zijn blad ook al snel bruin.Kan iemand mij adviseren a.u.b., ik zou het zeer jammer vinden als ik deze Sering zou verliezen....
Lees verder...
Forumonderwerp heg of schutting als afscherming van de buren?

Gepubliceerd: 06 mei 2012

34 keer bekeken
zoals de titel het al zegt.
Lees verder...
Forumonderwerp paar korte vragen

Gepubliceerd: 13 mrt 2011

2 keer bekeken
Hallo, Ik heb een paar korte vragen, waarvoor het denk ik niet de moeite is er meerdere berichten aan te wijden. Komen ze: -Hoe kan ik de grond ophogen op plekken die vol staan met bodembedekkers?
Lees verder...
Forumonderwerp duiven die sering kaalvreten

Gepubliceerd: 13 jun 2010

2,054 keer bekeken
Dit is het derde jaar dat houtduiven de bladeren van mijn witte sering opeten. Net na de bloei, als de uitgebloeide bloemen er nog inzitten, komen ze. Ik dacht eerst dat ze voor de zaden kwamen, maar er blijft geen blad over.
Lees verder...
Forumonderwerp onbekend insect/larve in de grond

Gepubliceerd: 04 jun 2010

14 keer bekeken
Hallo,
Lees verder...
Forumonderwerp uitlopers sering

Gepubliceerd: 25 apr 2010

140 keer bekeken
Dit is een hele oude sering.Hij staat op een heuveltje in de tuin,dus bij het planten niet echt diep geplant blijkbaar,daarnaast was een vijver en die is nu dichtgegooid.
Lees verder...
Forumonderwerp amerikaanse sering

Gepubliceerd: 26 mrt 2010

186 keer bekeken
Mijn sering ziet er niet best uit.Is ie ten dode opgeschreven of is er nog hoop? En wat kan ik het beste doen?
Lees verder...
Forumonderwerp kan ik lavatera en sering in struikvorm snoeien?

Gepubliceerd: 17 mrt 2010

25 keer bekeken
Hallo,
Lees verder...
Forumonderwerp helling beplanting

Gepubliceerd: 01 mrt 2010

2,599 keer bekeken
Ons nieuwe huis ligt in een dal. De tuin heeft daardoor aan twee kanten een tamelijk schuine helling. De vorige bewoners hebben het laten verwilderen maar ik ben zelf geen brandnetel fan.
Lees verder...
Forumonderwerp kalk en koemest

Gepubliceerd: 28 aug 2009

550 keer bekeken
Nog een vraagje. Kan ik ook te veel kalk en of koemest korels aan mijn planten geven? Ik heb ze nu allemaal één kleine bakje gegeven maar in het voorjaar wordt dat wat meer. Maar ik las dat de vlinderstruik b.v. op arme grond goed groeit.
Lees verder...
Forumonderwerp sering snoeien

Gepubliceerd: 08 mrt 2008

1 keer bekeken
wie kan mij helpen met advies? ik heb in de tuin een (dwerg?) sering staan. kan ik deze nu nog snoeien of gaat het boompje dan dood? groetjes, cristi
Lees verder...
Forumonderwerp sering

Gepubliceerd: 07 mei 2007

4 keer bekeken
Mijn seringeboom die op dit moment bloeit is door verkeerd snoeien helemaal uit model geraakt. Kan ik hem na de bloei helemaal drastisch terug snoeien?
Lees verder...
Forumonderwerp seringenboom bloeit niet.

Gepubliceerd: 12 apr 2007

7 keer bekeken
heb sinds 4 jaar een seringenboom(pje ) in mijn tuinieder jaar bloemen gehad....dit jaar alleen blad.wat moet ik doen om volgend jaar weer bloemen te krijgen..
Lees verder...
Forumonderwerp snoeien van een sering op stam.

Gepubliceerd: 20 mei 2005

391 keer bekeken
Ik heb in de tuin een sering op stam staan van zo,n 10 jaar oud.De takken zijn vanuit de stam gezien erg kaal en pas bovenin zitten de bloemen en het blad.
Lees verder...
Forumonderwerp bougainville

Gepubliceerd: 11 apr 2005

7 keer bekeken
Ik woon sinds 3 jaar in Spanje en heb (had) een prachtige bougainville in de tuin. De eerste 2 jaar heeft de plan prachtig gebloeid. Na de afgelopen winter is de plant praktisch kaal, alleen nog een kop.
Lees verder...