Zoeken

Type Titel Inhoud
Forumonderwerp beukenhaag(je) snoeien

Gepubliceerd: 12 jul 2018

73 keer bekeken
Hallo, 
Lees verder...
Forumonderwerp soort haag en hoe te snoeien?

Gepubliceerd: 13 mei 2017

37 keer bekeken
Hoi, Net verhuisd, niet zo'n groene vingers en weet helaas niet hoe ik deze haag moet onderhouden? Lijkt me nog een redelijk jonge haag te zijn aan de dunne stammetjes te zien?
Lees verder...
Forumonderwerp hagelschot in portugese laurier???

Gepubliceerd: 08 mrt 2016

4,414 keer bekeken
Aan het eind van de zomer begon onze Portugese laurierhaag in het jonge blad gaten te krijgen. Het begon met lichtbruine vlekken waar dan later een gat kwam.
Lees verder...
Forumonderwerp snoeien beukenhaag (fagus)

Gepubliceerd: 10 jul 2015

7 keer bekeken
In het voorjaar heb ik jonge beuken geplant van zo'n 40cm. Deze zijn op een enkele na goed aangeslagen en zullen waarschijnlijk eens gesnoeid moeten worden.
Lees verder...
Forumonderwerp snoeien jonge haag

Gepubliceerd: 03 mei 2015

0 keer bekeken
Ik heb zowel beuk en haagbeuk hagen die eind 2013 aangeplant zijn.
Lees verder...
Forumonderwerp windbestendige struiken

Gepubliceerd: 30 mrt 2015

1,068 keer bekeken
Hallo,
Lees verder...
Forumonderwerp esdoornhaag / haagbeuk of beukenhaag

Gepubliceerd: 15 feb 2015

149 keer bekeken
Hallo, Iemand ervaring ( voor en nadelen ) van een Esdoornhaag en de haagbeuk of beukenhaag Groeten en alvast bedankt
Lees verder...
Forumonderwerp rode kornoelje

Gepubliceerd: 16 mrt 2014

215 keer bekeken
Beste tuinleden, ik ben al aan het uitkijken om onze tuin nog groener te maken. En ik heb een paar gedachten in mijn hoofd. Graag zou ik rode kornoelje zetten, maar op de plaats waar ik het zou zetten heb ik nog iets
Lees verder...
Forumonderwerp wat is deze boom/heester?

Gepubliceerd: 27 mei 2013

1 keer bekeken
Wie kent deze?
Lees verder...
Forumonderwerp leilaurier, na 5 jaar nog niet dichter geworden

Gepubliceerd: 14 sep 2012

968 keer bekeken
Ik heb al 5 jaar een leilaurier achter in de tuin staan, deze zou na een paar jaar dicht moeten zij gegroeid, maar helaas is dit niet het geval.
Lees verder...
Forumonderwerp bevroren vijg

Gepubliceerd: 26 mei 2012

411 keer bekeken
Mijn vijg is afgelopen winter doodgevroren.Nieuw scheuten vanuit de wortels lijken nog niet echt te willen. Ik zie af en toe wel wat activiteit in de grond rond de oude stam, maar dit heeft nog niet
Lees verder...
Forumonderwerp bruine bladeren bij een laurierkers

Gepubliceerd: 18 feb 2012

1,190 keer bekeken
Tijdens de laatste strenge vorst is mijn haag (van plm 5 jaar) zichtbaar aangetast. Er zitten inmiddels heel veel bruine bladeren aan, ook nog wel groene. Het vreemde is dat ik in de buurt (wel een behoorlijke afstand) nog
Lees verder...
Forumonderwerp prunus laurocerasus 'rotundifolia'

Gepubliceerd: 09 jan 2012

6 keer bekeken
Ik heb een haag van bovenvermelde soort. Is ongeveer 12 jaar oud ,is 2meter hoog . Het opgaande hout is ong. 10 a 12 cm dik en wordt kaal(minder dicht begroeid met goenblijvende zijscheuten) .
Lees verder...
Forumonderwerp welke haag voldoet aan de eisen?

Gepubliceerd: 03 okt 2011

0 keer bekeken
Waarschijnlijk is een dergelijke vraag al meedere malen gesteld, maar ik zie door de hagen het bos niet meer.
Lees verder...
Forumonderwerp is deze liguster nog te redden??

Gepubliceerd: 30 mrt 2011

288 keer bekeken
Vandaag mijn heg gesnoeid, maar iets rigoreus!Ik kijk nu zo op de straat van mn buren.Is dit nog te redden?en belangrijker nog, hoe?
Lees verder...
Forumonderwerp naam van deze heesters/bomen

Gepubliceerd: 14 mrt 2011

13 keer bekeken
Dag, Ik kan de namen van deze heesters c.q. bomen(?) uit onze tuinniet vinden. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen zodat ik uit kan vinden hoe en wanneer ik ze moet snoeien en wat de beste verzorging is.
Lees verder...
Forumonderwerp hoe kort snoeien carpinus betulus fastigiata?

Gepubliceerd: 17 feb 2011

717 keer bekeken
Wij hebben de carpinus Betulus als solitaire boom in een stenen plantenbak staan.
Lees verder...
Forumonderwerp wilg knotten

Gepubliceerd: 24 jan 2011

181 keer bekeken
Salix alba 'Chermesina' groeit de pan uit.
Lees verder...
Forumonderwerp windschade robinia

Gepubliceerd: 20 sep 2010

45 keer bekeken
Deze Robinia pseudoacacia 'Casque Rouge' is als gevolg van de harde wind zijn kruin kwi
Lees verder...
Forumonderwerp coniferen

Gepubliceerd: 16 nov 2009

8 keer bekeken
wanneer is de beste tij om coniferen te snoeien. het gaat om het soort leilandi. is het mogelijk om nu nog te snoeien of is het te laat. alvast bedankt gr auke lups
Lees verder...
Forumonderwerp laurier met zieke jonge scheuren

Gepubliceerd: 04 aug 2009

461 keer bekeken
Ik heb een oude laurierhega staan in de tuin. In december 2008 ben ik hier komen wonen, dus ik weet geen voorgeschiedenis. Toen ik in het voorjaar de heg ging snoeien bemerkte ik dat er veel bladeren aangetast waren.
Lees verder...
Forumonderwerp welke boom zouden jullie planten?

Gepubliceerd: 28 jul 2009

47 keer bekeken
Wij hebben onlangs een nieuw huis gekocht. Zo ziet de tuin er op dit moment uit. We kunnen pas in het huis in november en toch zijn we al volop bezig met plannetjes te maken.
Lees verder...
Forumonderwerp nieuwe laurierhaag snoeien

Gepubliceerd: 21 jun 2009

7 keer bekeken
Hallo,
Lees verder...
Forumonderwerp laurierhaag onderaan dicht laten groeien

Gepubliceerd: 20 jun 2009

133 keer bekeken
Hallo,
Lees verder...
Forumonderwerp liguster flink terugsnoeien

Gepubliceerd: 14 jun 2009

250 keer bekeken
Beste mensen, tussen ons en de buren staat een ligusterhaag die ik alleen aan onze kant zo'n 80 cm wil terug snoeien in de breedte. Nu is mijn vraag devolgende:
Lees verder...
Stel een tuinvraag