Zoeken

Type Titel Inhoud
Forumonderwerp knotwilg nu snoeien?

Gepubliceerd: 13 jun 2017

30 keer bekeken
Hallo,
Lees verder...
Forumonderwerp salix caprea

Gepubliceerd: 23 jun 2016

5 keer bekeken
Ik heb 2 Salix Caprea (Pendula?) staan in de tuin.
Lees verder...
Forumonderwerp treurwilg snoeien info gevraagd

Gepubliceerd: 18 apr 2016

60 keer bekeken
Beste, ik zou graag mijn treurwilg zo snoeien dat hij niet gigantisch groot wordt en in de breedte groeit. Nu heb ik een stuk van de hart tak afgedaan. Is dit goed zo of moet ik corrigeren? Wat met de andere takken?
Lees verder...
Forumonderwerp knotwilg snoeien

Gepubliceerd: 27 aug 2015

46 keer bekeken
Een knotwilg van zo`n 11-12 mtr.
Lees verder...
Forumonderwerp kappen of snoeien tulpenboom

Gepubliceerd: 25 sep 2013

62 keer bekeken
In mijn tuin staat een tulpenboom (Liriodendron tulipifera) die uit zijn
Lees verder...
Forumonderwerp is deze olijfboom dood?

Gepubliceerd: 20 mei 2013

75 keer bekeken
in 2010 hebben wij een oude olijfboom gekocht; stam ca. 40 cm omtrek. In de winter wordt deze luchtig afgedekt met een fleece deken, maar na de winter 2011/2012 liet de boom alle bladeren vallen.
Lees verder...
Forumonderwerp treurwilg snoeien

Gepubliceerd: 26 apr 2012

708 keer bekeken
Hallo allemaal, we hebben een huis gekocht met een treurwilgje in de voortuin. Ik heb al een vraag gesteld over luis erin elders op deze website, maar nu nog een snoeivraag. Ik ben aan het zoeken wat de beste manier van snoeien is.
Lees verder...
Forumonderwerp beukenhaag snoeien

Gepubliceerd: 04 nov 2011

8 keer bekeken
Vandaag wil ik de Beukenhaag gaan snoeien. Aangezien het in Limburg een zonnige najaarsdag is vraag ik mij af of dat wel mogelijk is.Wie weet het antwoord op mijn vraag ?
Lees verder...
Forumonderwerp wilg knotten

Gepubliceerd: 24 jan 2011

181 keer bekeken
Salix alba 'Chermesina' groeit de pan uit.
Lees verder...
Forumonderwerp knotwilg vormen

Gepubliceerd: 29 aug 2010

4 keer bekeken
Nog een vraagje over knotwilgen, maar deze keer niet over het snoeien van een bestaande knotwilg, maar wel over het vormen van een nieuwe.
Lees verder...
Forumonderwerp opkronen bolcatalpa

Gepubliceerd: 28 feb 2010

391 keer bekeken
Deze bolcatalpa heeft 5 jaar in een andere tuin gestaan en werd daar niet gesnoeid.2 jaar geleden hebben we hem met succes in onze tuin gezet.
Lees verder...
Forumonderwerp wisteria als parasol

Gepubliceerd: 07 mrt 2009

84 keer bekeken
Bij het denken over de aanleg van onze lege voortuin (ongeveer 5x5, op het oosten) denk ik aan een buxustuin, waarbij ik de vakken met diverse planten wil gaan opvullen.
Lees verder...
Forumonderwerp walnoten

Gepubliceerd: 15 dec 2008

2 keer bekeken
ik heb een paar takken van de notenboom gebroken in december nu blijft de notenboom bloedenwat kan ik hier aan doen om dat bloeden te stoppen
Lees verder...
Forumonderwerp wilgen als tuinafscheiding

Gepubliceerd: 21 okt 2008

4 keer bekeken
Ik wil wilgentenen gebruiken als tuinafscheiding, echter geen gevlochten scherm maar strak langs elkaar aanplanten. Weet iemand hoe ik aan wilgentenen kom die ik aan kan planten?
Lees verder...
Forumonderwerp knotwilg snoeien

Gepubliceerd: 28 sep 2008

0 keer bekeken
Kan ik deze maand een knotwilg helemaal terug snoeien tot net boven de stam hij is behoorlijk doorgegroeit of kan ik daar beter nog even mee wachten tot februari groetjes; richard
Lees verder...
Forumonderwerp knotwilgen

Gepubliceerd: 22 sep 2008

5 keer bekeken
waarneer kan ik het best mijn knotwilg snoeien ..de boom staat nu ongeveer 2 jaar .maar is erg hoog geworden ........ ik heb de wilg zelfs gestekt uit een stok van een wilgeboom
Lees verder...
Forumonderwerp knotwilg nu nog snoeien ?

Gepubliceerd: 28 jun 2008

1 keer bekeken
ik heb nu ongeveer 3 zomer geleden een knotwilg stek in d egrond gezet ....deze is mooi uitgelopen .maar hij is door de wind altijd scheef na 1 kant heb er al palen bij gezet maar dta helpt niet veel ..kan ik hem nu nog snoeien zo dat hij weer uit
Lees verder...
Forumonderwerp geel blad kronkelwilg

Gepubliceerd: 09 mei 2008

56 keer bekeken
Hallo, mijn geliefde kronkelwilg heeft dit voorjaar last van blaadjes die geel worden en afvallen. Wat kan de oorzaak zijn en is er iets aan te doen?
Lees verder...
Forumonderwerp huis gekocht, onbekende planten in tuin...

Gepubliceerd: 28 apr 2008

11 keer bekeken
Zoals in een andere post ook gezegd: we hebben een huis gekocht met een prachtige tuin, maar jammergenoeg kennen we meer dan de helft van de bomen/planten/struiken niet... Graag jullie hulp?! Thanx ! Foto 1:
Lees verder...
Forumonderwerp wilgen snoeien

Gepubliceerd: 18 feb 2008

2 keer bekeken
Is het waar dat een wilg om het jaar gesnoeid moet worden? Dus niet ieder jaar?
Lees verder...
Forumonderwerp knotwilg

Gepubliceerd: 06 feb 2008

9 keer bekeken
wij zijn afgelopen jaar verhuisd naar een historische boerderij waar nog een oude knotwilg in het weilandje staat.op oude fotos(begin 1900) is al te zien dat de wilg er staat.dat zou beteken dat hij al ruim 100 jaar is.
Lees verder...
Forumonderwerp snoeien knotwilg

Gepubliceerd: 06 dec 2007

4 keer bekeken
Ik heb een jonge knotwilg van 1 jaat oud, 1.20 in de grond en 1 meter boven de grond. Ik zou graag willen dat er een knot op 2 meter hoogte komt i.p.v. 1 meter. Hoe kan ik hier voor zorgen?
Lees verder...
Forumonderwerp jonge knotwilg snoeien

Gepubliceerd: 29 nov 2007

65 keer bekeken
afgelopen jaar heb ik wat takken van een knotwilg in de grond gezet ,
Lees verder...
Forumonderwerp snoeien notenboom

Gepubliceerd: 05 aug 2007

118 keer bekeken
Onze buren hebben een ca. 30 jaar oude notenboom in de tuin staan, grenzend aan onze tuin.
Lees verder...
Forumonderwerp liguster boom snoeien?

Gepubliceerd: 05 mrt 2007

48 keer bekeken
Wij hebben een 20 jaar oude ligusterboom welke altijd een mooie volle ronde kruin had (snoeide in het najaar na de bloei).
Lees verder...