Zoeken

Type Titel Inhoud
Forumonderwerp welke bomen zijn dit en wanneer snoeien?

Gepubliceerd: 05 dec 2020

112 keer bekeken
Hallo
Lees verder...
Forumonderwerp beukenboom

Gepubliceerd: 10 sep 2017

344 keer bekeken
Hallo, ik heb in mijn tuin een beukenboom staan. Ik schat dat hij minimaal 30 jaar oud is. Langzaamaan wordt hij echt te groot, de takken schuren over het dak en het terras krijgt te weinig zon.
Lees verder...
Forumonderwerp wat is dit voor boom? hoe en wanneer snoeien?

Gepubliceerd: 02 nov 2016

30 keer bekeken
Kan iemand mij vertellen welk voor soort boom dit is? Graag hadden wij ook wat advies gehad over hoe en wanneer we deze zouden moeten snoeien? In een volgende post kunt u een foto van een blad en een foto van de stam terugvinden.
Lees verder...
Forumonderwerp snoeien boompje

Gepubliceerd: 21 feb 2016

20 keer bekeken
Ik heb in de tuin een boompje staan, weet geen naam, denneboompje??, Hoe moet ik dat nou gaan snoeien. Het is niet mooi in model, aan de uiteinden vand e takken zitten naalden, binnen in de boom is hij kaal/bruin.
Lees verder...
Forumonderwerp welke boom en wanneer kan ik deze snoeien

Gepubliceerd: 07 okt 2015

3 keer bekeken
Kan ik deze boom dunner maken door gewoon de takken 40cm af te zagen zonder dat de boom er dood aangaat ? Wie kan mij tips geven over onderhoud van deze boom want deze word me te hoog en te breed. Met vriendelijke groet, Joost
Lees verder...
Forumonderwerp houtrot in lindeboom

Gepubliceerd: 01 jul 2015

460 keer bekeken
Ik heb in mijn voortuin een Linde staan, echter kwam ik tot de ontdekking dat er aan de voet bij een van de wortels houtrot zit, Achter de bast klink het hol. aan beide zijde van de wortel kun je een breinaald ongeveer 20 cm insteken.
Lees verder...
Forumonderwerp welke boom heb ik in mijn tuin

Gepubliceerd: 18 okt 2014

15 keer bekeken
Ik wil mijn boom gaan snoeien, maar ik weet niet welke boom het is en wanneer ik deze het beste kan snoeien. Heeft iemand tips? Alvast bedankt
Lees verder...
Forumonderwerp welke boom is dit?

Gepubliceerd: 24 mei 2014

0 keer bekeken
https://tinyurl.com/y2dcdhtr
Lees verder...
Forumonderwerp opnieuw aan de bonchi

Gepubliceerd: 18 nov 2013

46 keer bekeken
met het eindigen van het peperseizoen toch weer een aantal planten genomen om bonchikes te vormen...het begin is veelbelovend..(vind ik)
Lees verder...
Forumonderwerp esdoorn snoeien

Gepubliceerd: 26 okt 2013

108 keer bekeken
Afgelopen zomer hebben we behoorlijk wat gedoe gehad met onze buren over de esdoorn in onze tuin.
Lees verder...
Forumonderwerp wilgenboom

Gepubliceerd: 21 sep 2013

468 keer bekeken
Hallo,
Lees verder...
Forumonderwerp verpotten van palaenopsis

Gepubliceerd: 28 nov 2012

130 keer bekeken
Ik heb enkele vragen i.v.m. het verpotten van een Palaenopsis.Na het vele opzoeken zijn er toch enkele dingen waar ik tegenstrijdigheden over lees: 1) Welke pot:
Lees verder...
Forumonderwerp australische planten .wie kweekt ze nog meer ?.

Gepubliceerd: 15 jul 2012

74 keer bekeken
Hoi allemaal.
Lees verder...
Forumonderwerp is mijn avocadokiem groot genoeg om te planten?

Gepubliceerd: 05 jun 2012

81 keer bekeken
hey hoi! ik ben 13 en kweek al een tijdje bomen! ik wou graag een avocado boom dus heb ik een pit in een glas water gedaan. ik heb heel lang gewacht tot dat mijn avocadopit kiemde!maar het was het wachten waard!
Lees verder...
Forumonderwerp wie kan mij helpen? welke struik/boom is dit?

Gepubliceerd: 20 mei 2012

0 keer bekeken
Hallo allemaal,
Lees verder...
Forumonderwerp snif .... bijna alles weg

Gepubliceerd: 25 feb 2012

2 keer bekeken
Woensdag middag was het even schrikken als ik terugkwam van boodschappen....Onze achtertuin paalt aan een lege verwilderde stuk grond(uiteraard eigedom van iemand) waar er enkele héél hoge coniferen groeiden en 3 zeer hoge eikenbomen.
Lees verder...
Forumonderwerp voorjaar in aantocht

Gepubliceerd: 14 feb 2012

43 keer bekeken
Hier dan maar een topic aangemaakt om het voorjaar voor te bereiden.Als er een droge periode komt ga ik eens preventief met de rosacur anti schimmel behandeling starten.Tevens de nodige snoeibeurt eerst moet de nachtvorst weg.
Lees verder...
Forumonderwerp het word kouder...

Gepubliceerd: 27 jan 2012

53 keer bekeken
Nu het kouder word en ik geen lichtslang meer kan kopen heb ik voor een 3 tal exoten 3 verlichtingarmaturen gekocht met daarin een 60 watt gloeilamp die enorm veel warmte afgeeft.
Lees verder...
Forumonderwerp verzakt een oprit na vellen boom?

Gepubliceerd: 20 nov 2011

27 keer bekeken
Wij hebben een heel grote inlandse europese eik op de hoek van de perceelsgrens staan in de binnenstad. Helft van de booom hangt over openbaar domein (straat), kwrrt over oprit en voortuin buur, rest over eigen oprit en stadstuin.
Lees verder...
Forumonderwerp welke boom is dit en kan ik deze snoeien?

Gepubliceerd: 27 sep 2011

5 keer bekeken
Hallo boomkenners! Graag zou ik willen weten welke boom er in mijn tuin staat. De bast heeft stekels en de bladeren zijn ongeveer net zo groot als een kastanjeblad.
Lees verder...
Forumonderwerp welke boom is dit en wanneer snoeien?

Gepubliceerd: 14 jun 2011

2 keer bekeken
Ik heb hier een boom/struik in mijn tuin, maar geen idee wat voor soort en of deze goed terug te snoeien is. De boom is nu ongeveer 4 meter hoog.
Lees verder...
Forumonderwerp weet iemand welke boom dit is?

Gepubliceerd: 06 mei 2011

7 keer bekeken
Hallo, Deze bomen staan bij ons in de tuin, en moeten nodig gesnoeid worden. Er zit een karakteristieke bloem in zoals op de foto. Weet iemand welke soort dit betreft of op welke wijze is deze het beste kan snoeien (wanneer, vorm)?).
Lees verder...
Forumonderwerp ceder atlantica aftoppen

Gepubliceerd: 30 apr 2011

382 keer bekeken
Hallo, Ik heb een ceder van een meter of 10 hoog. De bovenste takken hangen tegen het dak aan. Verpest ik de boom door deze op 5 meter af te zagen?
Lees verder...
Forumonderwerp minimumtemperatuur en bescherming.

Gepubliceerd: 29 sep 2010

246 keer bekeken
Ik heropen nog even dit oude topic. Het valt niet mee om een samenvatting te maken van bijna 300 berichten! Maar beloofd is beloofd en ik probeer toch voor komende winter iets zinnigs te melden.
Lees verder...
Forumonderwerp welke boom is dit en hoe snoei ik deze?

Gepubliceerd: 13 sep 2010

25 keer bekeken
Ik heb dit boompje in mijn voortuin staan. Voor zover ik weet is het een wilg, maar ik weet het niet zeker en begin te twijfelen als ik de informatie over wilgen lees.
Lees verder...
Stel een tuinvraag