Zoeken

Type Titel Inhoud
Tuininformatie een mooie tuin creeren

Gepubliceerd: 12 jul 2023

23 keer bekeken
Bij het maken van een mooie tuin, komen heel wat zaken kijken. Je maakt natuurlijk eerst een plan voor je tuin. Hoe wil je het er uit laten zien?
Lees verder...
Tuininformatie zo bereid jij je tuin voor op de zomer

Gepubliceerd: 28 apr 2022

32 keer bekeken
Het voorjaar staat we voor de deur, tijd om onze tuin weer in opperste beste staat te brengen. Het onkruid verwijderen, de takken snoeien en uiteraard de éénjarige planten vervangen.
Lees verder...
Forumonderwerp photinia

Gepubliceerd: 16 apr 2021

20 keer bekeken
Sorry, ik had het topic onser struiken hagen en bomen verkeerd geplaatst..... nu goed. Hallo, Ik heb meerdere leiphotinia red Robin staan.
Lees verder...
Forumonderwerp catalpa?

Gepubliceerd: 15 apr 2020

87 keer bekeken
Dag iedereen,
Lees verder...
Forumonderwerp morus alba dolce vita (moerbei)

Gepubliceerd: 19 jan 2020

90 keer bekeken
Hoi,  ik heb 2stuks van deze boom gekocht (Morus Alba Dolce Vita) 
Lees verder...
Forumonderwerp perzik snoeien

Gepubliceerd: 31 mei 2019

51 keer bekeken
Snoeien vind ikvaak het lastigste van tuinonderhoud. Wanneer, hoe etc... Ik heb sinds dit voorjaar een mooie lei perzik staan en hij draagt zelfs al wat perziken, dus dat gaat goed.
Lees verder...
Forumonderwerp stephanotis probleem

Gepubliceerd: 30 mei 2019

995 keer bekeken
Stephanotis probleem
Lees verder...
Tuinevenementen brugmansia-dag op 12 mei

Gepubliceerd: 28 apr 2019

9 keer bekeken
Wanneer : 12 mei Waar : Sporthondencentrum Brabant. Vlietweg 5 Standdaarbuiten. NEDERLAND
Lees verder...
Forumonderwerp vragen over verschillende bloemen en planten in mijn tuin

Gepubliceerd: 25 mei 2018

83 keer bekeken
Ik heb sinds een jaar voor het eerst een eigen tuin, deze is netjes achter gelaten door de vorige bewonders, maar toch zit ik met een hoop vragen.
Lees verder...
Forumonderwerp wanneer snoeien van de honing\meloen salie?

Gepubliceerd: 06 jan 2018

323 keer bekeken
Na de sneeuwval in december is de struik gestopt met bloeien en ik had eigenlijk verwacht, dat de struik daarna wel zou instorten, maar tot mijn verbazing blijft hij echter mooi groen overeind staan.
Lees verder...
Forumonderwerp frank & sas, nieuw op groeninfo..

Gepubliceerd: 03 okt 2017

29 keer bekeken
Dag beste mensen,
Lees verder...
Forumonderwerp beukenboom

Gepubliceerd: 10 sep 2017

344 keer bekeken
Hallo, ik heb in mijn tuin een beukenboom staan. Ik schat dat hij minimaal 30 jaar oud is. Langzaamaan wordt hij echt te groot, de takken schuren over het dak en het terras krijgt te weinig zon.
Lees verder...
Forumonderwerp rododendrons fors terug snoeien

Gepubliceerd: 11 jun 2017

159 keer bekeken
Ik heb al eerder geschreven over mijn zwaar verwaarloosde tuin bij de nieuwe woning en vanmiddag ben ik in de achtertuin bezig geweest met de rododendron, 3 stuks op zo'n 40 cm van elkaar en zo'n 3 meter hoog.
Lees verder...
Forumonderwerp soort haag en hoe te snoeien?

Gepubliceerd: 13 mei 2017

37 keer bekeken
Hoi, Net verhuisd, niet zo'n groene vingers en weet helaas niet hoe ik deze haag moet onderhouden? Lijkt me nog een redelijk jonge haag te zijn aan de dunne stammetjes te zien?
Lees verder...
Forumonderwerp wat vinden jullie van deze ficus? en snoeien?

Gepubliceerd: 26 mrt 2017

38 keer bekeken
Hallo allenaal,
Lees verder...
Forumonderwerp wat is het? en hoe en wanneer snoeien?

Gepubliceerd: 23 okt 2016

4 keer bekeken
Hallo, Weet iemand misschien welke boom dit is de wanneer en hoe we deze boom het beste kunnen snoeien? Heel erg bedankt!
Lees verder...
Forumonderwerp salix alba 'liempde'

Gepubliceerd: 22 sep 2016

20 keer bekeken
In de tuin werden in het najaar 2013 zeven schietwilgen in een rij geplant.In februari 2015 werden ze gesnoeid, nu zouden ze na twee jaar(februari 2017) alleszins opnieuw gesnoeid worden omdat ze het laatste jaar echt heel erg gegroeid zijn.
Lees verder...
Forumonderwerp welke plant/struik is dit?

Gepubliceerd: 16 jun 2016

1 keer bekeken
Goedemiddag,
Lees verder...
Forumonderwerp hoe en wanneer acer snoeien

Gepubliceerd: 22 apr 2016

78 keer bekeken
Ongeveer 5 jaar geleden hebben we een Acer geplant, maar ik vind deze niet mooi groeie
Lees verder...
Forumonderwerp welke plant is dit?

Gepubliceerd: 18 mrt 2016

2 keer bekeken
Welke plant is dit en hoe en wanneer kan ik hem het beste snoeien? Hij heeft nu erg lange stengels en gaat bij een regenbui hangen. Kan ik hem wat korter snoeien?
Lees verder...
Forumonderwerp wel of niet snoeien

Gepubliceerd: 03 feb 2016

8 keer bekeken
In onze voortuin staat deze boom(geen idee hoe het heet, zie foto) Ik wil hem graag wat meer in vorm snoeien en vraag me af wanneer ik dit het beste kan doen.
Lees verder...
Forumonderwerp wat voor boom en hoe wat waar met snoeien

Gepubliceerd: 01 feb 2016

5 keer bekeken
Hallo Wij hebben een nieuw huis waar deze boom al in de tuin stond. Wij hebben echter geen enkel idee wat voor soort het is en wanneer en hoe je deze kunt snoeien.
Lees verder...
Forumonderwerp snoeien laurierkers

Gepubliceerd: 31 jan 2016

17 keer bekeken
Geacht forum, ik probeer een gat in de hoek van de tuin te dichten met laurierkers.
Lees verder...
Forumonderwerp wat voor boom kan dit zijn?

Gepubliceerd: 29 aug 2015

2 keer bekeken
Deze boom is zo'n 18 jaar oud en is ongeveer 7 meter hoog. Ik kan mij vaag herinneren dat een hovenier het had over een vruchtloze fruitboom maar of hij het over appel of peer weet ik niet meer. Misschien wel een heel ander soort.
Lees verder...
Forumonderwerp verplaatsen 25 jaar oude magnolia stellata

Gepubliceerd: 11 aug 2015

1,072 keer bekeken
Ivm aanleg terras wil ik mijn prachtige magnolia stellata ca 3 meter verderop verplaat
Lees verder...