Zoeken

Type Titel Inhoud
Forumonderwerp wie herkent deze boom/struik?

Gepubliceerd: 30 jun 2022

89 keer bekeken
Hallo,
Lees verder...
Forumonderwerp is er een verschil in bloemvorm van de gewone vlier / sambucus nigra?

Gepubliceerd: 16 jun 2021

42 keer bekeken
Hallo forumleden,
Lees verder...
Forumonderwerp wat is de naam van deze struik

Gepubliceerd: 23 jun 2020

48 keer bekeken
Ik dacht zelf aan Thalictrum, maar herken het blad niet!
Lees verder...
Forumonderwerp hortensia snoeien: toch nog een vraagje...

Gepubliceerd: 29 jan 2017

68 keer bekeken
Dag allemaal, In onze tuin staat een hortensia waar we erg blij mee zijn. De afgelopen 10 jaar heb ik elk voorjaar de bloemen eruit geknipt. Alle knoppen bleven zo zitten en elk jaar weer geweldig veel bloemen.
Lees verder...
Forumonderwerp herkenning struik

Gepubliceerd: 28 nov 2016

5 keer bekeken
Hallo plantminnaars Weten jullie wat dit voor struik is? Ik ben benieuwd of hij ook in een halfschaduwplaats zou floreeren. Merci
Lees verder...
Forumonderwerp welke struik is dit en is deze te zaaien?

Gepubliceerd: 19 sep 2015

32 keer bekeken
Ik zag in een Italiaanse stad deze struik en heb er enkele zaadjes van meegenomen. Hoe heet deze struik? Is deze te zaaien en wanneer moet ik dat dan doen?
Lees verder...
Forumonderwerp zaad van???

Gepubliceerd: 27 mrt 2014

1 keer bekeken
Wat is dit voor zaad? Kwam mee uit Tanzania, maar heb geen foto genomen van de plant.Tja, verassing!
Lees verder...
Forumonderwerp herkennen struik

Gepubliceerd: 12 aug 2012

2 keer bekeken
In mijn tuin is een struik aangewaaid, maar deze groeit erg hard, is nu meer dan 2,5 m hoog. Ik herken hem niet en overweeg om hem er uit te halen als hij nog groter wordt. Weet iemand wat het voor een struik is? zie bijgaande afbeelding.
Lees verder...
Forumonderwerp herkenning struik

Gepubliceerd: 07 aug 2011

0 keer bekeken
In mijn tuin kom ik enkele snel groeiende struiken tegen (zie bijgaande foto's). Tot op heden weet niemand mij te vertellen hoe de struik heet. Kan iemand mij helpen?Bij voorbaat dank!
Lees verder...
Forumonderwerp hoe heet deze struik ?

Gepubliceerd: 01 nov 2010

4 keer bekeken
Deze struik werd gefotografeerd op 31 oktober 2010 in een tuin in Gérouville (Provincie Luxemburg, België). Wie kan de soort bepalen ? Dank !
Lees verder...
Forumonderwerp thornles evergreen

Gepubliceerd: 10 okt 2010

1 keer bekeken
Ik heb een Tornless evergreen in mijn tuin,in een andere tuin heb ik deze ook al gehad.Zoals de naam al aangeeft mag je verwachten dat deze geen of weinig doornen heeft.Ik herken aan de vruchten van deze gecultiveerde braamstruik(en aan de smaak)d
Lees verder...
Forumonderwerp minimumtemperatuur en bescherming.

Gepubliceerd: 29 sep 2010

246 keer bekeken
Ik heropen nog even dit oude topic. Het valt niet mee om een samenvatting te maken van bijna 300 berichten! Maar beloofd is beloofd en ik probeer toch voor komende winter iets zinnigs te melden.
Lees verder...
Forumonderwerp lagerstroemeria indica

Gepubliceerd: 13 aug 2010

14 keer bekeken
Er is een kweker die biedt Lagerstroemeria's aan die volgens hem 17 graden vorst kunnen verdragen. Die claim lijkt mij wat overdreven. Heeft iemand ervaring met Lagerstroemeria indica wat betreft de winterhardheid?
Lees verder...
Forumonderwerp onbekende planten en een struik

Gepubliceerd: 11 jul 2010

6 keer bekeken
Hieronder staan de foto's. Twee waren opgekomen in mijn achtertuin, die nog een hopeloze bende is, maar er komt ook van alles op.
Lees verder...
Forumonderwerp welke struik/boom is dit en leeft deze nog?

Gepubliceerd: 10 mei 2010

13 keer bekeken
Hallo,
Lees verder...
Forumonderwerp naam heester

Gepubliceerd: 29 dec 2009

0 keer bekeken
hoe heet deze heester?
Lees verder...
Forumonderwerp witte streepjes in mijn heg.

Gepubliceerd: 22 nov 2009

422 keer bekeken
Heb sinds een paar maanden last van witte streepjes(niet wollig) in mijn heg.Ben al bij het tuincentrum geweest en zij vertelde mij dat het luizen waren.Heb de heg twee maal behandeld met bayer tegen hardnekkige luizen.
Lees verder...
Forumonderwerp hoe heet deze boom ?

Gepubliceerd: 27 sep 2009

4 keer bekeken
Hallo ,Is er iemand die weet hoe deze boom (ik weet niet eens zeker of het een boom is ) heet ?Hij bloeit met lila bloempjes met een geel hart .
Lees verder...
Forumonderwerp onbekende tuinplant

Gepubliceerd: 23 jul 2009

16 keer bekeken
ik heb een mij onbekende plant [spontaan[ in de tuin.hij heeft heel mooi blad welke typisch uitrolt. lange houtachtige steel en op dit moment zitten er knoppen in waarvan ik nog niet weet wat dat gaat worden. wie kent deze plant?
Lees verder...
Forumonderwerp herkenning plant?

Gepubliceerd: 30 apr 2008

0 keer bekeken
In ons bos staan veel natuurlijk plantgroei. Herkent iemand deze plant/struik of boomsoort? Er staan er veel van deze plant. Met dank.
Lees verder...
Forumonderwerp tuinplantenquiz

Gepubliceerd: 18 mei 2007

1 keer bekeken
Hallo,
Lees verder...
Forumonderwerp nieuwe tuin, veel onbekende planten

Gepubliceerd: 16 apr 2007

12 keer bekeken
Sinds vorig jaar wonen wij in ons huis, en heb ik de tuin onderhouden. Nu doe ik veel op goed geluk omdat ik van veel planten de naam niet weet.
Lees verder...
Forumonderwerp fagus purpurea?

Gepubliceerd: 28 aug 2006

2 keer bekeken
Hallo, kent iemand de naam van de plant waarvan de bladeren lijken op fagus purpurea ma
Lees verder...
Forumonderwerp vraag over koffieplant

Gepubliceerd: 21 aug 2006

61 keer bekeken
Ik heb een half jaar geleden een Coffea gekocht.Ik heb hem overgepot en door de potgrond wat koemest gemengd.Hij groeit als kool nu, maar de bladeren beginnen vreemt te kleuren.
Lees verder...
Forumonderwerp onbekende plant / bloem 3

Gepubliceerd: 25 jul 2006

1 keer bekeken
Wat is de naam van de plant / bloem op de bijgevoegde foto? Ik denk zelf dat het een duinroos is maar weet dit niet zeker. Ik hoop van harte dat iemand mij kan helpen. Bedankt alvast!
Lees verder...