Zoeken

Type Titel Inhoud
Forumonderwerp schade door nachtvorst: komt dat nog goed?

Gepubliceerd: 23 apr 2017

667 keer bekeken
Hallo,
Lees verder...
Forumonderwerp gaan we de palmen weer inpakken vandaag?

Gepubliceerd: 14 jan 2013

42 keer bekeken
Minimumtemp. (°C) di-4 wo -7 do -7 vr -7 za -8 Ik ga vanmiddag maar even de stro matten aanbrengen! Wie heeft er nog meer de inpak kriebels. Groet Emile
Lees verder...
Forumonderwerp pierissen gaan plots dood

Gepubliceerd: 21 apr 2012

913 keer bekeken
Na de koude winter en het droge voorjaar was ik een beetje bang voor de pierissen in onze tuin. Ik heb ze eens goed water gegeven en plotseling gingen ze toch weer goed uitlopen, ze werden weer mooi en fris.
Lees verder...
Forumonderwerp raar maar waar!

Gepubliceerd: 23 feb 2012

6 keer bekeken
heb verschillende trachy's 1daarvan begint al een nieuw blad te krijgen!in belgie west-vl
Lees verder...
Forumonderwerp voorjaar in aantocht

Gepubliceerd: 14 feb 2012

43 keer bekeken
Hier dan maar een topic aangemaakt om het voorjaar voor te bereiden.Als er een droge periode komt ga ik eens preventief met de rosacur anti schimmel behandeling starten.Tevens de nodige snoeibeurt eerst moet de nachtvorst weg.
Lees verder...
Forumonderwerp musa basjoo inpakken

Gepubliceerd: 21 nov 2011

307 keer bekeken
Hallo tuinvrienden,
Lees verder...
Forumonderwerp musa basjoo uitgepakt

Gepubliceerd: 12 mrt 2011

223 keer bekeken
Vanmiddag toch maar de kokers verwijderd, was zenuwachtig, maar de musa basjoo stammen zijn oke zelfs een paar met uitloop eerste blad ontkrult zich. Musa lasiocarpa stam ook oke, afgesneden hopen op uitloop ziet er groen en witte kern.
Lees verder...
Forumonderwerp dendrobuim kingianum

Gepubliceerd: 10 mrt 2011

8 keer bekeken
Hallo beste allemaal,
Lees verder...
Forumonderwerp peter met de tentjes over de bananen

Gepubliceerd: 08 feb 2011

4 keer bekeken
Hoi Peter, Hoe gaat ie nu, met de tentjes.
Lees verder...
Forumonderwerp speerrot?

Gepubliceerd: 09 jan 2011

255 keer bekeken
Hoi, een van mijn 2 kleine trachy's heeft allemaal spierwittesperen die allemaal ongeknikt zijn. Moet ik die als verloren beschouwen?Ze zitten nog wel muurvast.
Lees verder...
Forumonderwerp 2e winterprik

Gepubliceerd: 15 dec 2010

1 keer bekeken
Nog nieuws onder de zon, heren? (en misschien dames?)
Lees verder...
Forumonderwerp foto's tuin en palmen winterstalling

Gepubliceerd: 03 dec 2010

43 keer bekeken
Gezien de dooi eraan begint te komen nog ff een paar foto's van de sneeuw genomen. Geef mij de zomer maar.
Lees verder...
Forumonderwerp temperatuur thermostaat afstellen trachycarpus

Gepubliceerd: 30 nov 2010

41 keer bekeken
een trachycarpus fortunei kan meer vorst verdragen dan veel andere tropische planten. maar op welke temperatuur de thermostaat instellen bij 1 graad vorst lijkt mij te vroeg
Lees verder...
Forumonderwerp tuinvrienden daar gaan we dan, en 'nu' al...

Gepubliceerd: 17 nov 2010

19 keer bekeken
Winter gaat warmdraaien17.11.2010 12:35
Lees verder...
Forumonderwerp minimumtemperatuur en bescherming.

Gepubliceerd: 29 sep 2010

246 keer bekeken
Ik heropen nog even dit oude topic. Het valt niet mee om een samenvatting te maken van bijna 300 berichten! Maar beloofd is beloofd en ik probeer toch voor komende winter iets zinnigs te melden.
Lees verder...
Forumonderwerp p. roebelenii syagrus romanzoffiana

Gepubliceerd: 08 sep 2010

59 keer bekeken
Beste exoten liefhebbers,
Lees verder...
Forumonderwerp bananen op de zolder, nu al?

Gepubliceerd: 07 sep 2010

23 keer bekeken
Ik heb een paar stekjes, nou ja stekjes eentje heeft al een stam van 60cm en de ander van 40 cm.
Lees verder...
Forumonderwerp tuinbonen oogsten

Gepubliceerd: 24 mei 2010

2 keer bekeken
Mijn tuinbonen zijn klaar om te oogsten. Maar nu vraag ik me af of ik gelijk de hele plant moet verwijderen of komen er als ik de grootste bonen heb verwijderd boven aan de plant nieuwe bonen?Alvast bedankt.
Lees verder...
Forumonderwerp trachycarpus fortunei met kale stam

Gepubliceerd: 15 mei 2010

590 keer bekeken
Enige tijd geleden stond hier een artikel van iemand die zijn Trachycarpus van de stamomkleding had ontdaan en slechts bovenaan een stuk intact gelaten.Wat mij het meest bezig houd is de vraag, hoe is het nu met deze twee palmen .
Lees verder...
Forumonderwerp winterbescherming met lichtslang

Gepubliceerd: 07 dec 2009

188 keer bekeken
Het gaat vanaf 15 december zoals het er nu op lijkt rap kouder worden, ijsdagen worden voorspelt.
Lees verder...
Forumonderwerp trachycarpus fortunei

Gepubliceerd: 13 nov 2009

449 keer bekeken
net een 10jarige tachycarpus fortunei in volle grond geplant mvg aan iedereen
Lees verder...
Forumonderwerp vraagje speer trachycarpus fortunei

Gepubliceerd: 09 mrt 2009

91 keer bekeken
Ik heb gisteren gezien dat de speer van mijn Trachycarpus fortunei terug aan het ontvouwen is. Raar want deze had dus geen enkele bescherming gehad in de winter.
Lees verder...
Forumonderwerp veel winterschade

Gepubliceerd: 24 feb 2009

75 keer bekeken
Gezien de berichten voor de komende dagen heb ik het meeste uitgepakt om de schade op te maken. Helaas verwacht ik veel slachtoffers. Bij alle palmen(pjes) heb ik speerrot op 1tje na.
Lees verder...
Forumonderwerp nieuwe trachycarpus f. buiten in kuip geplaatst

Gepubliceerd: 22 feb 2009

28 keer bekeken
Het was even een gokje, maar bij een tuincentrum kwam ik een leuke Trachycarpus Fortunei tegen en ondanks dat de winter nog niet voorbij is heb ik 'm toch uit zijn veel te krappe pot gehaald en voorzien van een nieuwe veel grotere pot.
Lees verder...
Forumonderwerp dood blad trachycarpus.

Gepubliceerd: 28 jan 2009

19 keer bekeken
Alsje niks doet blijft het afgestorven bladvan detrachycarpus afhangen langs de stam, iedereen snijdt dat eraf,maar zou die baard inzijn natuurlijke habitat niet ook een soort extra bescherming zijn? de chamaerops doet dit ook.
Lees verder...