Zoeken

Type Titel Inhoud
Forumonderwerp dakplataan slecht bladgroei

Gepubliceerd: 20 sep 2017

38 keer bekeken
onze dakplataan heeft in het verleden prima blad gehad met een volle kruin, echter de laatste 2 jaar komt er niet meer zo'n mooie kruin aan en heeft de boom maar beperkt bladgroei.
Lees verder...
Forumonderwerp platanen

Gepubliceerd: 10 okt 2016

7 keer bekeken
Wij overwegen lei-platanen in de tuin te zetten. Nu wees een boomdeskundige erop dat platanen enorm veel fijnstof en pollen produceren. Wat is jullie ervaring daarmee?
Lees verder...
Forumonderwerp terugsnoeien plataan winter

Gepubliceerd: 13 okt 2015

27 keer bekeken
Goedenavond allemaal,
Lees verder...
Forumonderwerp witte vlekken op blad plataan

Gepubliceerd: 16 jul 2014

1,156 keer bekeken
Wij hebben 4 platanen in de tuin staan, waarvan de 2 dakplatanen witte vlekken op het blad vertonen. Ook zijn de bladeren dof en krullen om. Ze krijgen geen donkere randen, waardoor we
Lees verder...
Forumonderwerp snoeien voor komende vorstperiode

Gepubliceerd: 06 mrt 2013

2 keer bekeken
Wij wilden dit weekend onze leiplatanen gaan snoeien. Nu zag ik tot mijn grote schrik dat er weer een vorstperiode aankomt, van misschien wel 2 weken!. Wat zal ik doen, afwachten of toch maar de gok nemen?
Lees verder...
Forumonderwerp knotten leiplataan?

Gepubliceerd: 18 nov 2012

42 keer bekeken
Hallo snoei experts.
Lees verder...
Forumonderwerp zijtakken leiplataan goed terug gesnoeid?

Gepubliceerd: 18 nov 2012

13 keer bekeken
Hallo snoei experts, nog een vraag over mijn leiplatanen. heb ik de zijtakken op deze manier goed genoeg terug gesnoeid?
Lees verder...
Forumonderwerp leiplataan

Gepubliceerd: 21 sep 2012

4 keer bekeken
Hallo, Sinds eind vorig jaar hebben wij 2 leiplatanen in onze voortuin. Momenteel zien ze er zo uit (zie foto). Moet ik nu de uitschieters naar boven snoeien, en zo ja hoe kort? of moet ik deze gaan leiden?
Lees verder...
Forumonderwerp snoeien leiplataan

Gepubliceerd: 26 feb 2011

37 keer bekeken
We hebben in onze tuin een 10-tal leiplatanen. Deze bomen zijn behoorlijk de hoogte in geschoten en we denken erover om de knotten af te zagen. Kan de boom hierdoor afsterven of is dit geen probleem?
Lees verder...
Forumonderwerp misvormde bladeren plataan

Gepubliceerd: 05 jun 2009

1,509 keer bekeken
Ik heb een plataan met veel misvormde, niet goed ontwikkelde bladeren. De bladrand is omgekruld en de bladeren zijn bol naar boven. Ze lijken op een paraplutje. Er zijn geen insecten te zien.
Lees verder...
Forumonderwerp leiplatanen snoeien

Gepubliceerd: 06 sep 2007

2 keer bekeken
Ik wil graag weten wanneer en hoe ik mijn leiplatanen kan snoeien. De vorige eigenaar heeft ze denk ik een tijd niet gesnoeid waardoor ze nogal uitgelopen zijn en ik wil ze graag weer mooi in vorm krijgen.
Lees verder...
Forumonderwerp leiplatanen

Gepubliceerd: 05 aug 2007

1 keer bekeken
allereerst, bedankt meneer of mevrouw de haan voor uw antwoord.
Lees verder...
Forumonderwerp leiplataan

Gepubliceerd: 18 jun 2007

0 keer bekeken
ik heb 2 leiplatanen in pot gekocht, nu t***el ik of ik ze nu nog kan planten of dat ik ze in de pot kan laten staan om ze in het najaar hun definitieve plek te geven in mijn achtertuin.
Lees verder...
Forumonderwerp inkorten van leiboom(plataan)

Gepubliceerd: 06 mrt 2007

117 keer bekeken
Hallo , Ik heb 2 leiplantanen staan maar die zijn zeker 6 meter hoog mag ik gewoon de hoofdstam inkorten tot gewenste hoogte?Wil ze gaan leiden tot 3,of 4 meter hoogte en dan tussen palen horizontaal leiden.
Lees verder...
Forumonderwerp leiplatanen

Gepubliceerd: 24 jan 2007

4 keer bekeken
Hallo,
Lees verder...
Forumonderwerp leiboom die in de schaduw kan groeien

Gepubliceerd: 10 okt 2006

512 keer bekeken
Wij willen graag een rij leibomen aanplanten in veengrond op het noorden. De bomen zullen dus echt in de schaduw staan. Wij hadden leiplatanen in gedachten. Maar wij weten niet of platanen geschikt zijn voor een schaduwrijke plek.
Lees verder...
Forumonderwerp snoeien van leiplatanen

Gepubliceerd: 01 okt 2006

10 keer bekeken
ik heb op 27 september drie leiplatanen gezet tegen hekwerk. Heb nu takken gesnoeid die te ver uitstaken en die geen dienst deden. Kan dit kwaad voor de boom om de die net geplant is geweest. Het zijn container geplande bomen
Lees verder...
Forumonderwerp snoeien lei-plataan, dakplataan

Gepubliceerd: 15 sep 2006

3 keer bekeken
Hoi, ik heb zo'n 10 leiplatanen in een rij staan. Wanneer snoei ik deze best en hoe? Moeten alle vertikale takken gesnoeid worden tot tegen de horizontale takken of moet er nog een stukje vertikale tak blijven staan?
Lees verder...
Forumonderwerp jonge leiplataan krijgt bruin blad

Gepubliceerd: 14 sep 2006

4 keer bekeken
Vlak na de warme periode hebben we twee leiplatanen gepoot die in container zijn gekweekt. Vervolgens hebben ze de natte periode meegemaakt en hebben we op droge dagen goed water gegeven. In eerste instantie zagen ze er goed uit, met nieuw blad.
Lees verder...
Forumonderwerp leilinde of leiplataan?

Gepubliceerd: 26 sep 2005

1,679 keer bekeken
Rond het terras willen we leibomen plaatsen. Wat is het best geschikt ? Linde of plataan ? Welke van de 2 is het makkelijkst in snoei? Welke hoogte krijgt een leilinde of -plataan in het algemeen?
Lees verder...
Forumonderwerp snoeien van plataan ( dak )

Gepubliceerd: 01 sep 2005

6 keer bekeken
Hoe vaak moet een dakplataan gesnoeid worden, deze groeien zo ongelooflijk hard, takken worden zo dik dat als het najaar wordt het een hele klus is om het weer in het gareel te krijgen.Is er een tip voor ?B.V.D. Groet, Jenny.
Lees verder...
Forumonderwerp leiplataan

Gepubliceerd: 23 jun 2005

3 keer bekeken
Sinds een dag of vijf dus voor de warmte worden de bladeren van onze leiplatanen allemaal groen, ik zie niks raars op of aan het blad en ze krijgen water genoeg.
Lees verder...
Forumonderwerp water geven aan pas geplante bomen

Gepubliceerd: 30 mei 2005

63 keer bekeken
Ik heb net 2 leiplatanen, 1 catalpa nanna en 1 treur gouden regen geplant.
Lees verder...
Forumonderwerp welke boom op een oprit?

Gepubliceerd: 29 mrt 2005

610 keer bekeken
HalloWij zijn op zoek naar bomen voor op de oprit (20x5).
Lees verder...
Forumonderwerp leibomen

Gepubliceerd: 30 nov 2002

0 keer bekeken
Hallo ik heb in de voortuin een aantal leilinde aangeplant staan al van 1986. Ik zou nu in de tuin ook een haag in de lucht willen maken. Zijn er nog andere bomen geschikt om te leiden en jaarlijks terug te snoeien?
Lees verder...