| Aanleg tuin(tje), hulp nodig bij keuze.
|
royroy
:
06-07-2009 | Hallo,
Ik zal me heel even kort voorstellen, ik ben Roy, 24 jaar oud, en heb alles behalve verstand van planten, en ik heb ook geen groene vinger. Sinds kort ben ik samen met mijn vriendin echter de eigenaar van een woning met zowel voor als achter een behoorlijk stukje grond.
Zodoende is voor mij nu echt de tijd aangebroken mezelf er iets meer in te gaan verdiepen.
Momenteel ben ik druk bezig met het bestraten van de voortuin, wat niet echt een tuin meer wordt, maar straatwerk met daarin een tweetal perken.
Korte omschrijving:
Het is een rechthoekig stuk van +/- 7 breed over de breedte van de gehele woning en 5 meter diep.
Dit heb ik bestraat met een combinatie van portugees graniet en basalt kinderkoppen, en daarin van trottoirbandjes 2 langwerpige perken van 40cm breed, 5 meter lang, en 4 meter lang. De bakken zijn voorzien van redelijk goede tuinaarde. Edit: en niet ombelangrijk: volop is de zon, de hele dag door. En ik kan het weten door mijn verbrande rug door het straten!
Hierin zou ik graag 1 planten- of grassoort hebben:
- volledig bedekend (dus geen grond meer in het zicht ivm extreem veel katten in de buurt die erin sch**ten)
- hoog blijvend +/- 50 cm. (dus `s winters ook een redelijk aanblik)
- Strak, dus niet teveel overwoekerend.
Tja, ik ben me suf aan het googlen, maar het is nogal lastig als je niet weet waar je moet beginnen.
Is er misschien iemand die me een stukje op weg zou kunnen helpen?
Mocht er behoefte aan zijn kan ik eventueel wat foto`s plaatsen.
Roy
|
U kunt niet meer reageren op dit bericht
|
|
|