| Tuinontwerp
|
wimpy
:
30-08-2009 |
Hallo,
Wij krijgen dinsdag de sleutel van ons huis en daar zitten een kleine tuin bij van ongeveer 5 bij 7,5. Na de aanbouw/woonkeuken blijft er een stuk tuin over van ongeveer 5 bij 5/5,5. Ik weet dat de tuin op het zuiden ligt en dat we de hele dag zon hebben. Achter in de tuin staat een kleine schuur. Ik wil graag hoe ik nu zo'n kleine tuin leuk kan inrichten. Ik heb zelf wel een beetje een idee, maar dat is toch lastiger als je geen echte plantenkennis hebt. Ik wil graag in het verlengde van de openslaande tuindeuren twee dakplatanen die naar elkaar toegroeien, zodat we lekker in de schaduw kunnen zitten. Ik denk dat ik de bomen 2,5 meter of zo uit elkaar moet plaatsen, omdat ik er een lange tafel tussen wil plaatsen. Tegen de schuur wil ik graag een rambler laten groeien. De kleuren die ik wil gebruiken zijn rose, paars en blauw. Ik wil een gedeelte met bloemen zodat ik een leuk boeket kan maken. Wat papaver en dergelijke. Het liefst zou ik ook nog een stukje voor kruiden willen gebruiken. Pffff mijn hoofd loopt over van dingen die ik mooi vind, maar of het allemaal kan?? Er staan nu wat struiken en hortensias. Ik wil ook graag een malus appeltje, ik hou ervan om kransen te maken, dus daar heb ik ook wat materiaal voor nodig. Hulst en dergelijke.
Kan iemand mij helpen? Ik weet niet welke planten tegen fel zonlicht kunnen en hoe plan je het dan allemaal in je tuin, helemaal omdat er zo'n klein stuk overblijft.
Dank je wel.

|
U kunt niet meer reageren op dit bericht
|
|
|