| Heb beginners-advies nodig....
|
joff
:
21-09-2009 | Hey, ik ben Joff en heb enkele maanden terug een oud rijhuisje gekocht. Ik ben bezig met dit huisje te renoveren en alles zeer strak en modern in te richten. Uiteraard hoort het aanpakken van de tuin hier ook bij. Gezien zowel ik als mijn vriendin ontzettende levensgenieters zijn en wij graag zo veel mogelijk vrije tijd over hebben en dus niet graag veel in de tuin werken (vermoedelijk in tegenstelling tot de meeste op dit forum :-) ) wil ik de tuin zo onderhoudarm mogelijk inrichten. Ik heb nu via een programmatje een schets gemaakt van hoe mijn vriendin en ik de tuin graag zouden hebben. Ik vind het zelf erg geslaagd eigenlijk :-). Maar nu moet ik dit alles natuurlijk nog in de praktijk omzetten. Belangrijk om weten is dat mijn vriendin zeer allergisch is aan zowat alle stuifmeel. Om deze reden zouden wij willen opteren om in plaats van echt gras voor kunstgras te gaan.
1)Hebben jullie hier ervaring mee?
En natuurlijk zou ik bij de keuze van de andere planten hier ook rekening mee willen houden.
2)Ik ken absoluut niets van planten dus ook hier zijn suggesties welkom. Voor de planten op de border rond het terras zouden wij graag groenblijvende meerjarige planten nemen. En voor boompje op het terras dacht ik aan zo'n trendy olijfboom. Als haag dacht ik aan klimop. Zeer goedkoop en weinig werk... Wat denken jullie hiervan?
Het terras in de lichte bruine kleur zou ik in composiethout willen doen çonderhoudsarm) en het donkere terras in van die tegels in blauwe steen van 60 op 60.
3)Moet ik hier afwateringsroosters voorzien of gewoon afwateren naar het kunstgras? Dit gras zal ik vermoedelijk op een bed van van dat geel zand moeten leggen vermoed ik (hoe heet dat zand ook al weer?) met daarop een anti-onkruid doek.
Ohja en op die plaats aan het grote raam waar ik die twee buxussen naast elkaar heb gezet die dienen om mijn twee vuilcontainers (gft bakken) te verbergen.
4) Enig idee wat voor plant ik hiervoor in de plaats kan zetten? Het programmatje kon alleen maar buxussen plaatsen....
Voila een heel verhaal ik weet het, overspoel mij maar met goede raad.
Thx

|
U kunt niet meer reageren op dit bericht
|
|
|