| Volgens mij verkeerd ingericht
|
shade
:
30-09-2009 | Ik heb een voortuin, die het niet lekker doet. Ik zal wat details geven (met tekening) en dan hoop ik op goede tips.
Dit is mijn voortuintje, +/- 5,5 x 5,5 meter.
Het ligt bijna op het zuiden, maar in de gemeente-strook ervoor staan hele grote eikenbomen, zodat mijn tuin toch grotendeels schaduw heeft.
Het is allemaal zandgrond. (vroeger was het hier allemaal bos)
Op de tekening zie je dus dat voor ons tuintje een stoepje ligt (2,1- meter diep) en daar grenst meteen de gemeente groenstrook aan met mega-grote eikenbomen. (ik heb het over zo'n 15- 20 meter hoog)
Nu heb ik er o.a. skimmia en vetkruid in staan, wat het goed doet, evenals de buxushaag links en de conifeerhaag rechts.
MAAR ik heb er ook hortensia's in staan; grote hortensia's voor bij het hek en in het middan in dat vierkantje. En behalve dat het geen volle bossen met bloemen zijn, moet ik elke zomer veel water bijgeven omdat ze na 2 warme dagen al hangen.
IN de smalle stroken bij de hagen, iets meer richting het huis, heb ik 2 keinere hortensia's staan, die weinig tot geen last lijken te hebben van de droogte???
De japanse anemoon doet het redelijk, de akelei en het vingerhoedskruid tieren welig. Varens krijg ik moeilijk uitgeroeid.
Heb ik er fout aan gedaan hortensia's hier te planten? Zo ja, is er nog iets dat ik kan doen om het toch tot een succes te maken?
Is er ook een evenzomooi alternatief voor hortensia's, dat wel aanslaat?
Alvast bedankt!

|
U kunt niet meer reageren op dit bericht
|
|
|