| Nieuwe schutting verplaatsen op last van gemeente
|
timo k
:
29-10-2009 | Goedenavond,
Wij hebben onlangs een nieuwe tuin laten aanleggen inclusief schutting. Toen de tuin klaar was kregen wij een brief van de gemeente dat we een bouwvergunning hadden moeten aanvragen en dit alsnog zouden moeten doen. Wij hebben dit voor aanvang werkzaamheden nog aan de hovenier gevraagd maar volgens hem was dat niet nodig omdat we een oude schutting zouden vervangen. Hier waren wij dus niet zo blij mee, maar alsnog de aanvraag ingediend. Nu hebben we van de gemeente te horen gekregen dat de schutting iets te ver naar buiten staat. De hovenier heeft de gemeentegrond aangehouden en die loopt een paar cm buiten de rand van het huis. Toen de palen erin zaten heb ik daar nog een opmerking over gemaakt, of dat wel mocht en ook vond ik het niet mooi dat het niet in een rechte lijn op het huis stond. Maar hij had geen zin om alles er weer uit te halen en het zou heel mooi worden. wij zitten nu dus met de gebakken peren. Ik heb net met de hovenier gebeld en die heeft hier nog nooit van gehoord, hij houdt altijd de gemeentegrond aan. En ook dat hij een bouwvergunning had moeten aanvragen had hij nog nooit van gehoord? Wat zijn hier de regels? Heeft de gemeente een poot om op te staan. Het wordt echt een hels karwei om dit te wijzigen, heel de tuin is hier tegenaangelegd.
En hoe zit dit met de aansprakelijkheid van de hovenier. Ik mag er toch vanuit gaan dat hij op de hoogte is van de geldende regels in een gemeente. Kunnen wij hem hier voor aansprakelijk stellen?
Alvast bedankt voor eventuele reacties.
mvg,
Timo
|
U kunt niet meer reageren op dit bericht
|
|
|