| Privacy maar wel zon in kleine tuin
|
kianita
:
21-05-2010 | Onlangs hebben we ons eerste koophuis gekocht, met bijbehorend klein tuintje. De tuin is in totaal 9 meter breed en circa 7 meter diep (naast de uitbouw van keuken 11,5 meter diep). Ik vind het heerlijk om met vingers in de aarde te wroeten, maar helaas konden we geen geschikte woning vinden met ook een aardige tuin. Privacy is in de tuin niet te vinden. De achtertuin en woning van de achterbuurman grenst direct aan de onze. Nu was mijn idee om zo dicht mogelijk bij de schutting 1 of 2 platanen te planten. Ik vrees echter dat dit teveel ruimte inneemt in de al veel te kleine tuin (noordoosten gericht)
Ik ben op zoek naar meer ideeen omtrent het creeren van privacy in de tuin zonder al teveel ruimteverlies. Ik vind heesters (in het bijzonder crataegus) heerlijk geuren zijn daar bijvoorbeeld ook soorten van die niet 'wijd' worden?
Het is de bedoeling dat het een soort van cottage-achtige tuin gaat worden, dus met veel bloeiers, tevens wil ik verscheidene klimplanten tegen de schuttingen plaatsen (3-zijden) Ik ben dol op wisteria's, rozen en clematis die zullen dan ook zeker tegen de schuttingen geplaatst worden (al is de zonrichting niet optimaal)

|
U kunt niet meer reageren op dit bericht
|
|
|