| Hoge borders/plantenbakken maken van hout of steen
|
veronika
:
29-01-2011 | Ik heb een schets gemaakt voor ons kleine stadstuintje. Om de ruimte optimaal te benutten is er zvm terras en gras op de grond (terras niet ingetekend, maar dat komt langs het huis en beslaat ongeveer de helft van de tuin) en om langs de zijkanten en tegen de schuur aan verhoogde borders/een soort plantenbakken te maken.
Het huis is van gestuuct beton. Op zich lijkt mij een grijze steen mooi om de bakken van te metselen. Dan moeten uiteraard de buren ook akkoord gaan om een muurtje als erfafscheiding te plaatsen. Maar voor- en nadeel van steen is dat het erg duurzaam is, als je eens iets anders wil, is slopen nogal ingrijpend.
Hoe zou ik dit ook van hout kunnen construeren? Of beter nog, van bijv composiet terrasplanken? Hoe lang zou dat mee gaan? En moet ik de binnenkant dan met bijv vijverfolie waterdicht bekleden? Hoe zorg ik dat dit soort bakken stevig verankerd zijn in de grond/aan elkaar/aan de schutting? En loopt de grond er aan de onderkant niet uit? (de hoge smalle bakken langs terras en aan de rechterzijde achteraan zouden wel 75 cm hoog kunnen zijn bijvoorbeeld, en misschien 30 cm diep).
Sorry, de plattegrond is wat slordig getekend. De bakken hebben dus verschillende hoogtes, te zien op de ruimtelijke plaatjes in de volgende posts.
Alvast dank voor het meedenken!

|
U kunt niet meer reageren op dit bericht
|
|
|