| Verwaarloosde lange tuin opknappen
|
flat4ever
:
08-05-2011 | Afgelopen vrijdag hebben mijn vriendin en ik de sleutel gekregen van onze woning. Aan dit huis moet nog wel een beetje verbouwd worden, dat wil zeggen alles moet eruit en opnieuw gedaan worden. We hebben alleen al aan kleding en aanverwanten 44 vuilniszakken vol verwijderd.
Maargoed daarvoor kom ik natuurlijk niet hier, bij het huis hoort namelijk ook een tuintje. Deze is ongeveer 7,5 meter breed en zo'n 60 meter diep. Deze tuin is de afgelopen 10 jaar waarschijnlijk niks meer aan gedaan en daardoor een beetje verwaarloosd. We zullen voorlopig nog weinig tijd hebben om daadwerkelijk de tuin op te gaan knappen, maar wil wel alvast wat informatie inwinnen. Achterin de tuin staat overigens nog een +- 65 jaar oude perenboom vol met stoofperen, heerlijk!
De belangrijkste vraag is hoe gaan we de tuin opknappen. Wie heeft er een goed idee? Een aantal opties:
Het lof:
-Al het lof kapot maaien met een bosmaaier
-Kapot spuiten met een mix van MCPA en RoundUp
-Niets mee doen en onderwerken
-Verwijderen in groencontainer
De grond zelf:
-Frezen
-Omspitten (met graafmachine)
-Afgraven en afvoeren
De grondsoort is me nog niet helemaal duidelijk, maar zeer waarschijnlijk zand met daaronder veen.
De perenboom is weer een ander verhaal, deze is waarschijnlijk al 10 jaar niet meer gesnoeid. Is het verstandig deze nu alvast uit te dunnen of wachten tot na de winter?

|
U kunt niet meer reageren op dit bericht
|
|
|