Zoeken

Type Titel Inhoud
Tuininformatie creeer een paradijs in je tuin

Gepubliceerd: 28 jul 2022

17 keer bekeken
Tijdens de zomer kunnen de dagen behoorlijk heet zijn in Nederland. Dit zorgt ervoor dat we sneller moe zijn en daarom ook het liefst zo weinig mogelijk ondernemen. Het is dan fijn als je lekker dichtbij huis kunt genieten van het mooie weer.
Lees verder...
Tuininformatie zelf jouw droomtuin creeren? zo simpel als abc

Gepubliceerd: 20 jun 2022

11 keer bekeken
Je tuin is een fantastische plek om te ontsnappen aan de hectische ratrace van alledag. Maar een tuin onderhouden is ook hard werken. Is jouw tuin maar wat gewoontjes?
Lees verder...
Forumonderwerp frambozen snoeien

Gepubliceerd: 26 feb 2022

46 keer bekeken
Goedendag, ik ben relatief nieuw in tuinen land met nu 1.5 jaar in een huis met felbegeerde achtertuin. Helaas is die nu nog strak betegeld, maar dat veranderen staat in de planning (even doorsparen!)
Lees verder...
Forumonderwerp welk zwammetje is dit?

Gepubliceerd: 27 jan 2019

35 keer bekeken
Het is winter, de planten zijn in rust, maar de sneeuwklokjes en krokussen laten zich alweer zien, dus nog steeds leuk, al is het winter, om even door de tuin te lopen.
Lees verder...
Forumonderwerp erodium variabile bishop's form / reigersbek wanneer nieuw fris groen blad

Gepubliceerd: 31 jul 2018

171 keer bekeken
Hallo, Sinds mei dit jaar heb ik reigersbek gepoot in de volle grond. Nu na 3 maanden wordt het groene blad wat minder mooi en wordt de pol ook wat dunner. Hij bloeit her en der nog wel met roze bloemetjes.
Lees verder...
Forumonderwerp hedera hibernica met vlekken en gele bladeren

Gepubliceerd: 16 jun 2018

12,927 keer bekeken
Als onervaren tuinman ben ik onlangs begonnnen met het inrichten van onze achtertuin.
Lees verder...
Forumonderwerp luchtworteltjes oregano???

Gepubliceerd: 02 mrt 2018

81 keer bekeken
Ik heb een oregano-plant: oregano majorana, die afgelopen zomer al opeens talloze luchtworteltjes kreeg, al weet ik niet of dat de juiste benaming is en wat ik nog nooit eerder bij deze plant heb gezien.
Lees verder...
Forumonderwerp rododendrons fors terug snoeien

Gepubliceerd: 11 jun 2017

159 keer bekeken
Ik heb al eerder geschreven over mijn zwaar verwaarloosde tuin bij de nieuwe woning en vanmiddag ben ik in de achtertuin bezig geweest met de rododendron, 3 stuks op zo'n 40 cm van elkaar en zo'n 3 meter hoog.
Lees verder...
Forumonderwerp hoe heet deze plant?

Gepubliceerd: 05 apr 2017

4 keer bekeken
Ik heb m al heel lang, komt elk jaar weer op maar niet echt spectaculair. Geen idee meer hoe die heet?
Lees verder...
Forumonderwerp plantjes

Gepubliceerd: 18 mrt 2017

5 keer bekeken
Ik heb een paar dagen geleden plantjes in mijn tuin gezet maar ze zijn nu al bijna overleden. Geen idee wat er mis is gegaan.. Kan ik ze nog redden? Geld ook voor een aardbei plantje, maar die staat in de achtertuin ipv voor..
Lees verder...
Forumonderwerp probleem met sering

Gepubliceerd: 01 nov 2015

348 keer bekeken
Wij hebben in mei onze sering in de achtertuin geplant en daar hebben wij wat problemen mee. In het begin had de sering last van bladluis, maar dat hebben we kunnen verhelpen. Nu hebben we andere problemen, maar die kunnen we niet plaatsen.
Lees verder...
Forumonderwerp standplaats goudenregen

Gepubliceerd: 16 apr 2015

97 keer bekeken
Ik heb een goudenregen in mijn achtertuin die nu 15 jaar staat. Het vreemde is dat hij nog relatief klein is ( ongeveer 4 meter tot de kruin ) redelijk dikke stam.
Lees verder...
Forumonderwerp prunus cerasifera 'nigra'

Gepubliceerd: 11 nov 2014

9 keer bekeken
L.s.
Lees verder...
Forumonderwerp advies boom/struik

Gepubliceerd: 15 feb 2014

184 keer bekeken
hallo misschien kan iemand me helpen,
Lees verder...
Forumonderwerp welk onkruid is dit?

Gepubliceerd: 31 aug 2013

2,337 keer bekeken
En hoe krijg ik het weg?Want het komt overal maar op Dank
Lees verder...
Forumonderwerp is dit wat ik denk het is?

Gepubliceerd: 27 aug 2013

0 keer bekeken
Beste, Toen ik onlangs (ik geef toe na een lange tijd...) nog eens een poging deed om de tuin wat op te ruimen stootte ik op een 'afgeschermd' plekje waar volgende planten groeien.
Lees verder...
Forumonderwerp ziektes op rozen

Gepubliceerd: 18 aug 2013

453 keer bekeken
ik heb sinds van het voorjaar een witte rozenboom in mijn voortuin staan. sinds kort zie ik er opeens een witte waas over de blaren komen. ik denk dat het meeldauw is. ik heb hiervoor bayer garden schimmels (o.a.
Lees verder...
Forumonderwerp hier mag je binnenkijken..

Gepubliceerd: 13 jun 2013

23 keer bekeken
Zo, jullie mogen eens komen piepen in mijn tuin. Doe je mee? Toon jij ook enkele beelden van die van jou? De tuin verandert voortdurend met de seizoenen. Daarom begin ik met de eerste
Lees verder...
Forumonderwerp zevenblad te lijf gaan, kan dit?

Gepubliceerd: 16 apr 2013

153 keer bekeken
Ik heb een behoorlijk grote tuin en vanwege gezondheidsproblemen is deze de afgelopen jaren helaas flink verwaarloosd.
Lees verder...
Forumonderwerp watergootje

Gepubliceerd: 20 jan 2013

21 keer bekeken
Beste vijverliefhebbers,
Lees verder...
Forumonderwerp gaan we de palmen weer inpakken vandaag?

Gepubliceerd: 14 jan 2013

42 keer bekeken
Minimumtemp. (°C) di-4 wo -7 do -7 vr -7 za -8 Ik ga vanmiddag maar even de stro matten aanbrengen! Wie heeft er nog meer de inpak kriebels. Groet Emile
Lees verder...
Forumonderwerp groene carport

Gepubliceerd: 28 dec 2012

10 keer bekeken
Beste Forumleden, Graag zou ik volgende vraag willen stellen.
Lees verder...
Forumonderwerp is zelf tegels uit tuin verwijderen een goed idee?

Gepubliceerd: 15 dec 2012

25 keer bekeken
Beste forumleden,
Lees verder...
Forumonderwerp gezocht! tuin idee

Gepubliceerd: 30 sep 2012

2 keer bekeken
Beste bezoeker, Als eerste vriendelijk bedankt voor het lezen van deze tekst. Nu mijn vraag:
Lees verder...
Forumonderwerp 2 verschillende soorten boompjes snoeien

Gepubliceerd: 21 aug 2012

18 keer bekeken
Hallo allemaal,
Lees verder...
Stel een tuinvraag