Zoeken

Type Titel Inhoud
Tuininformatie waarvoor kun je een multitool gebruiken in je tuin?

Gepubliceerd: 03 feb 2023

11 keer bekeken
Een multitool gebruiken voor de tuin is de manier waarop we onze tuin tegenwoordig het beste kunnen onderhouden.
Lees verder...
Forumonderwerp extreme zomer en planten verzorgen....

Gepubliceerd: 29 jul 2018

206 keer bekeken
Ik ben eigenlijk wel wat verbaasd, dat niemand problemen lijkt te hebben om de planten in de tuin levend te houden.
Lees verder...
Forumonderwerp zaait lavendel zich uit?

Gepubliceerd: 29 jul 2018

956 keer bekeken
Ik heb vanmiddag de lavendel Felice gesnoeid, de bloemen zijn uitgebloeid en ik had het eigenlijk al eerder willen doen, maar vandaag is het eindelijk eens bewolkt met een prettig windje.
Lees verder...
Forumonderwerp even voorstellen en gelijk een vraagje :)

Gepubliceerd: 15 jul 2018

18 keer bekeken
Hoi Allemaal, Mijn naam is Arie en ben sinds vandaag nieuw op dit forum :). 
Lees verder...
Forumonderwerp wie weet de naam van dit leuke plantje?

Gepubliceerd: 26 jun 2018

71 keer bekeken
Onlangs dit leuke plantje gekocht, wat ook heerlijk geurt.In de winkel wist men de naam niet en ook in een andere plantenzaak, die dit plantje verkocht, moest men het antwoord schuldig blijven.
Lees verder...
Forumonderwerp wie weet welke boom dit is?

Gepubliceerd: 22 mei 2018

96 keer bekeken
Goedendag, Wij zijn onlangs in onze nieuwe woning met tuin getrokken. Kan iemand ons vertellen welke boom dit is? Hij is een meter of 5. Alvast bedankt voor jullie reactie. Vriendelijke groet, Claartje
Lees verder...
Forumonderwerp nieuw project: tuin opknappen!

Gepubliceerd: 04 apr 2018

115 keer bekeken
Dag allemaal,
Lees verder...
Forumonderwerp rododendrons fors terug snoeien

Gepubliceerd: 11 jun 2017

159 keer bekeken
Ik heb al eerder geschreven over mijn zwaar verwaarloosde tuin bij de nieuwe woning en vanmiddag ben ik in de achtertuin bezig geweest met de rododendron, 3 stuks op zo'n 40 cm van elkaar en zo'n 3 meter hoog.
Lees verder...
Forumonderwerp verjongen wollige sneeuwbal en boerenjasmijn

Gepubliceerd: 13 mei 2017

148 keer bekeken
Op de houtwal in mijn tuin (jarenlang verwaarloosd) staat een Viburnum Lantana heester
Lees verder...
Forumonderwerp welk deel van tak gebruiken als stek

Gepubliceerd: 03 mei 2017

7 keer bekeken
Ik woon in gouda en sinds jaren staat het sT Jozef ziekenhuis ongebruikt , de tuin is zeer verwaarloosd maar er staan prachtige heesters en struiken in. Sommige nog in bloei.
Lees verder...
Forumonderwerp azijn tegen kattenoverlast

Gepubliceerd: 12 apr 2017

101 keer bekeken
Ik heb eerst maar eens gekeken op het forum of er meer vragen zijn gesteld over overlast van katers en poezen en hier en daar wel wat over gelezen, maar waarmee mijn vraag niet beantwoord werd.
Lees verder...
Forumonderwerp seringen

Gepubliceerd: 12 apr 2017

77 keer bekeken
Zowel bij mijn zoon als bij mij komen er dit jaar vrijwel geen bloemen in de sering. Is dit toevallig of treedt dit bij meerdere mensen op ?
Lees verder...
Forumonderwerp slakken....

Gepubliceerd: 02 apr 2017

672 keer bekeken
Slakken zijn een terugkerende irritatie, zeker als het er buitensporig veel zijn. Nu las ik onlangs op een weblog, welke weet ik niet meer, maar iemand schreef, dat ze de doppen van walnoten tegen slakken gebruikte.
Lees verder...
Forumonderwerp testers gezocht: nieuwe groeninfo.com website

Gepubliceerd: 02 apr 2017

11 keer bekeken
Het heeft wat langer geduurd dan verwacht, maar het is bijna zover, de nieuwe groeninfo.com website is bijna gereed om getest te worden. Ik ben opzoek naar een aantal mensen die eens kritisch naar onze nieuwe website willen kijken.
Lees verder...
Forumonderwerp ernstig verwaarloosde tuin en wat ermee doen?

Gepubliceerd: 18 mrt 2017

91 keer bekeken
Het is al een tijd geleden, dat ik op het forum ben geweest, maar de verhuizing is een pittige klus geweest en dan ook het inrichten van de woning.
Lees verder...
Forumonderwerp snoeien bol catalpa

Gepubliceerd: 15 aug 2016

12 keer bekeken
In mijn tuin staan twee grote bol catalpa's die al lang niet meer gesnoeid zijn.
Lees verder...
Forumonderwerp grond

Gepubliceerd: 09 aug 2016

3 keer bekeken
Ben bezig met een verwaarloosd stuk tuin op te knappen.De grond - voor zover daar nog sprake van is - is zand dat helemaal doorworteld is.Zelfs met spade is er haast niet door te komen.Het zand is gortdroog en ik zie geen enkele worm of ander b
Lees verder...
Forumonderwerp welke plant/struik is dit?

Gepubliceerd: 16 jun 2016

1 keer bekeken
Goedemiddag,
Lees verder...
Forumonderwerp magnolia en conifeer snoeien

Gepubliceerd: 21 mrt 2015

14 keer bekeken
We betrekken een oud huis en verwaarloosde tuin (ochtendzon) in mei 2015. De tuin ligt in de schaduw door een conifeer van 7 meter en een
Lees verder...
Forumonderwerp wat voor struik???

Gepubliceerd: 11 jun 2014

8 keer bekeken
Ik heb dit struikje afgelopen winter bij een vriend van mij uit de tuin gehaald samen met een klein kersen en pruimenboompje.
Lees verder...
Forumonderwerp welk onkruid en waarmee bestrijden in gazon

Gepubliceerd: 20 apr 2014

1,333 keer bekeken
Hallo allemaal, Voor de eerste keer op dit forum en meteen een vraag, ik hoop in de goede rubriek.
Lees verder...
Forumonderwerp verwilderde roos snoeien / verzorgen

Gepubliceerd: 03 okt 2013

654 keer bekeken
Hallo allemaal,
Lees verder...
Forumonderwerp zeldzame sierplant of grof onkruid

Gepubliceerd: 02 aug 2013

9 keer bekeken
Na mijn tuin een tweetal jaar verwaarloosd te hebben, ging ik dit jaar druk aan het werk om hem weer toonbaar te maken. Achteraan merk ik plotseling een plant op waarvan ik me niet kan herinneren dat ik hem gekocht of geplant
Lees verder...
Forumonderwerp hoe kan ik meer spinnen lokken naar me tuin?

Gepubliceerd: 14 jul 2013

94 keer bekeken
Goedenavond , ik ben een enorme natuurliefhebber , vandaar mijn naam . Maar helaas is het geval dat ik geblesseerd thuis zit , en ik heb vakantie.
Lees verder...
Forumonderwerp snoeien verwaarloosde tuin

Gepubliceerd: 25 jun 2013

88 keer bekeken
Heb een woning gekocht met een prachtige grote tuin maar de vorige bewoners hebben het door gezondheidsproblemen lange tijd niet kunnen onderhouden.Nu heb ik o.a. een winterjasmijn (langs de schutting) en een blauwe regen (op
Lees verder...