Zoeken

Type Titel Inhoud
Tuininformatie 3 manieren om uw tuin beter te maken

Gepubliceerd: 01 nov 2022

27 keer bekeken
Wat is nou de perfecte eyecatcher als je in een tuin komt? Hoe kun je je tuin er superstrak, net afgewerkt, en leuk uit laten zien? Kan dit op een duurzame en milieuvriendelijke manier?
Lees verder...
Tuininformatie zo maak jij je tuin klaar voor de zomer

Gepubliceerd: 14 okt 2022

19 keer bekeken
Wanneer de eerste zonnestralen ons in het voorjaar weten te bereiken, dan heeft dit direct een ontzettende positieve uitwerking op onze gemoedstoestand.
Lees verder...
Tuininformatie zo bereid jij je tuin voor op de zomer

Gepubliceerd: 28 apr 2022

32 keer bekeken
Het voorjaar staat we voor de deur, tijd om onze tuin weer in opperste beste staat te brengen. Het onkruid verwijderen, de takken snoeien en uiteraard de éénjarige planten vervangen.
Lees verder...
Tuininformatie verschillende soorten verlichting in de tuin voor extra sfeer

Gepubliceerd: 15 jun 2021

30 keer bekeken
Met de juiste tuinverlichting kun je ook als het donker is van jouw tuin genieten. Door een lichtplan op te stellen kies je voor de juiste verlichting.
Lees verder...
Forumonderwerp welke klimplant geschikt?

Gepubliceerd: 17 apr 2020

74 keer bekeken
Welke klimplant zou geschikt zijn om de zijkanten van dit "bushokje" groen te maken? ik heb op de zijkanten reeds kippengaas bevestigd zodat een klimmer zich goed kan vast pakken.
Lees verder...
Forumonderwerp hulp bij tuinontwerp

Gepubliceerd: 11 nov 2019

92 keer bekeken
Hallo, Nadat we ons huis helemaal zelf verbouwd hebben willen we de tuin aanpakken.
Lees verder...
Forumonderwerp beste plaats nestkastje

Gepubliceerd: 08 apr 2019

44 keer bekeken
Mijn achtertuin ligt op het zuidwesten. Heerlijk zonnig dus. Nu heb ik achterin mijn tuin een schuur staan en daar wil ik een nestkastje op gaan hangen. Oh, ik heb niet de illusie dat daar dit voorjaar nog vogels in komen nestelen.
Lees verder...
Forumonderwerp opnieuw planten bloempot aanleggen

Gepubliceerd: 28 mrt 2019

44 keer bekeken
Hoi, Nu het voorjaar begonnen is wil ik me weer gaan richten op onze tuin en deze oa middels planten sfeervoller te maken.
Lees verder...
Forumonderwerp hobbit tuin... welke planten?

Gepubliceerd: 21 okt 2018

183 keer bekeken
Beste forummers, Mae govannen!
Lees verder...
Forumonderwerp wat is dit? wortel groeit de hele border door

Gepubliceerd: 14 sep 2018

92 keer bekeken
Hallo tuinliefhebbers,
Lees verder...
Forumonderwerp erodium variabile bishop's form / reigersbek wanneer nieuw fris groen blad

Gepubliceerd: 31 jul 2018

171 keer bekeken
Hallo, Sinds mei dit jaar heb ik reigersbek gepoot in de volle grond. Nu na 3 maanden wordt het groene blad wat minder mooi en wordt de pol ook wat dunner. Hij bloeit her en der nog wel met roze bloemetjes.
Lees verder...
Forumonderwerp extreme zomer en planten verzorgen....

Gepubliceerd: 29 jul 2018

206 keer bekeken
Ik ben eigenlijk wel wat verbaasd, dat niemand problemen lijkt te hebben om de planten in de tuin levend te houden.
Lees verder...
Forumonderwerp zaait lavendel zich uit?

Gepubliceerd: 29 jul 2018

956 keer bekeken
Ik heb vanmiddag de lavendel Felice gesnoeid, de bloemen zijn uitgebloeid en ik had het eigenlijk al eerder willen doen, maar vandaag is het eindelijk eens bewolkt met een prettig windje.
Lees verder...
Forumonderwerp helleborus niger slappe bladstengels

Gepubliceerd: 24 jul 2018

1,500 keer bekeken
Ik heb 4 witte Helleborussen Niger in de tuin staan, afgelopen winter gepoot. De standplaats is eigenlijk niet goed voor in de zomer, omdat de zon er vanaf 13 uur pal op schijnt.
Lees verder...
Forumonderwerp achtertuin

Gepubliceerd: 22 jan 2018

126 keer bekeken
Eind 2017 ben ik verhuisd. helaas is er aan de achtertuin de afgelopen 10 jaar niks gedaan.  De gehele achtertuin is dicht gegroeid, daarom wil ik alles verwijderen. (coniferen zijn momenteel 15 meter hoog)
Lees verder...
Tuinevenementen de groene route: nieuwe inspiratie voor je tuin

Gepubliceerd: 16 aug 2017

13 keer bekeken
In het laatste open tuinweekend van 2017 is het thema: Nieuwe inspiratie voor je tuin. Ook in september kan de tuin nog veel moois bieden, denk aan herfstasters en siergrassen.
Lees verder...
Tuinevenementen hooge zwaluwse open tuindag

Gepubliceerd: 27 jun 2017

20 keer bekeken
Na dit droge voorjaar zien de tuinen er toch nog prima uit!
Lees verder...
Tuinevenementen de groene route: kleurig feest in de tuin

Gepubliceerd: 27 jun 2017

9 keer bekeken
De Groene Route wordt gevormd door een groep gepassioneerde tuin-eigenaren en duurzaam werkende kwekerijen in Noord Hollland Noord, die gezamenlijk open weekends organiseren. Elk weekend heeft een eigen thema.
Lees verder...
Forumonderwerp borders maken in bestaande vijver

Gepubliceerd: 30 mrt 2017

157 keer bekeken
Goedendag! Omdat ik niet het wiel opnieuw wil uitvinden graag jullie kijk op het opbouwen van borders in een bestaande vijver.
Lees verder...
Forumonderwerp meerdere vragen

Gepubliceerd: 15 dec 2016

11 keer bekeken
Hallo allen, lang geleden dat ik op dit forum informatie kreeg. Vele jaren geen fatsoenlijke tuin gehad. Nu weer een fijn huisje met leuke tuin en het begint weer te kriebelen.
Lees verder...
Forumonderwerp gras wil niet groeien

Gepubliceerd: 20 jul 2016

147 keer bekeken
Na een aantal keer goed geholpen te zijn op dit forum wilde ik nu namens mijn schoonvader het volgende probleem voorleggen:
Lees verder...
Forumonderwerp anemonella thalictroides

Gepubliceerd: 21 mrt 2016

1 keer bekeken
Wat is het verschil tussen Anemonella thalictroides en
Lees verder...
Forumonderwerp rhodondendron, geel blad/ hangende bladeren

Gepubliceerd: 07 feb 2016

42 keer bekeken
Sinds vorig najaar zijn een paar van mijn prachtige rhodondendron struiken geel/ hangt het blad slap (andere zien er nog wel prima uit). 1 kleiner struikje is al dood gegaan.
Lees verder...
Forumonderwerp hulp met tuinbak inrichten

Gepubliceerd: 16 sep 2015

3 keer bekeken
Goedenavond,
Lees verder...
Bedrijven rosarium lottum

Gepubliceerd: 10 aug 2015

1 keer bekeken
Een schitterend rosarium gelegen in het noord-limburgse rozendorp Lottum. In ons rosarium kunt u een keus maken uit vele honderden soorten rozen voor aanleg van uw rozentuin of border.
Lees verder...